Pretraga

Ove škole primjer su dobrog podudaranja školskih i ocjena na maturi: ‘Upisuju nas vrhunski učenici, imamo izvrsne nastavnike’

Prije tri godine po prvi su puta objavljeni rezultati ispita državne mature, barem onog obveznog dijela, po školama. Oni su dostupni u aplikaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja Školski e-Rudnik. Među dostupnim podacima onaj je i koje su škole primjeri dobre podudarnosti ocjena učenika u školi te ocjena koje su ti isti učenici ostvarili na A razini istog obveznog predmeta na maturi. Razgovarali smo s ravnateljima II. gimnazije Zagreb, III. gimnazije Osijek te Elektrotehničke škole Split, koji su nam otkrili svoje ‘recepte’ za uspjeh ove vrste.

ocjene_matura

Foto: srednja.hr

Školski e-Rudnik vol. 3 relativno je nova aplikacija na webu u sklopu koje su prije nekoliko godina po prvi puta objavljeni nešto detaljniji službeni podaci o uspjehu učenika na državnoj maturi. Osim nekih općih podataka o rezultatima učenika, poput prosječnih ocjena na obveznim predmetima, moguće je ondje vidjeti i kakve ocjene na obvezni predmetima postižu učenici pojedine škole. Već smo pisali o tome odakle dolaze učenici koji su u 2022. najbolje riješili ispite mature iz Hrvatskog, Matematike i Engleskog jezika, kao i kakve su bile prosječne ocjene po županijama, ali i problematizirali stanje na pojedinim izbornim predmetima mature.

Među podacima koji se mogu pronaći unutar Školskog e-Rudnika Ministarstva znanosti i obrazovanja i onaj je o školama u koje su primjeri dobre podudarnosti zaključnih ocjena na kraju školske godine te ocjena koje su ti isti učenici postigli istom predmetu mature i to na A razini. Dobrom podudarnošću smatra se odstupanje do pet posto.

‘Našu školu upisuju vrhunski učenici, a naši nastavnici su također vrhunski’

Kada je riječ o podudaranju školskih ocjena iz Matematike i onih na A razini Matematike na državnoj maturi, među izvrsnim primjerima navedena je II. gimnazija Zagreb. Školski prosjek iz Matematike je 3,90, isto kao i prosječna ocjena na maturi u 2022.. II. gimnazija Zagreb navedena je u e-Rudniku i kao primjer škole u kojoj se dobro podudaraju školske ocjene na Engleskom i A razini mature iz tog predmeta. Školska ocjena iz tog stranog jezika je 4,78, a ona na maturi 4,72.

– Našu školu upisuju vrhunski učenici, a naši nastavnici su također vrhunski. Državnom maturom se u školi bavimo kroz sve četiri godine, proučavamo stare državne mature, pratimo promjene u zadacima, sami izrađujemo svoje materijale za provjere, kako se učenici ne bi prvi puta na državnoj maturi susreli s nekim tipovima zadataka. Citirat ću jednu bivšu učenicu: ‘našim nastavnicima je važno kakav ćemo rezultat postići. Obvezne predmete na državnoj maturi  u generaciji uvijek predaje više nastavnika, koji kontinuirano surađuju i komuniciraju na ujednačavanju kako gradiva tako i provjera. Svake godine od uvođenja državne mature 2010. godine, mi u školi sami provodimo probnu državnu maturi iz obveznih predmeta, priča nam ravnatelj II. gimnazije Zagreb, Drago Bagić.

Ističe kako ova simulacija učenicima značajno pomaže da osjete atmosferu kakva vlada tijekom pisanja mature, dok nastavnicima otkriva na kojim sadržajima. Nastavnicima ovaj rad nitko ne honorira, dodaje, to sve rade isključivo zbog učenika.

–  U našu školu se upisuju visoko motivirani i ambiciozni učenici, pa je nama lakše održati visok nivo i znanja i ocjena što je u drugim školama teže, a vjerojatno imamo i manje pritisaka od strane roditelja nego u drugim školama, odgovara ravnatelj Bagić na naše pitanje zbog čega u nekim drugim školama zaključne i ocjene na maturi više odudaraju.

Izdvojeni članak
hrvatski jezik esej državna matura 2022

Odakle dolaze učenici koji su u 2022. najbolje napisali Hrvatski na maturi? Evo top 10 škola

‘Trebalo bi ukinuti A i B razinu na obveznim predmetima’

Kada je predstavljena ova verzija Školskog e-Rudnika, još za vrijeme administracije bivše ministrice Blaženke Divjak, mnogi nisu bili na ‘ti’ s ovakvom objavom rezultata mature po školama. Ravnatelj Bagić kaže da u Drugoj nemaju ništa protiv javne dostupnosti ovih podataka.

– Nama služe za analizu rezultata i eventualne korekcije koje su nam potrebne, a koje možemo provesti mi u našoj školi kako bismo zadržali tako visok nivo, jer ne bi se nama upisivala tako dobra djeca, da i mi u školi nismo tako dobri, smatra Bagić.

Dodaje i da je državna matura donijela puno dobroga u naše srednje školstvo, ‘ali je sada vrijeme za ozbiljniji redizajn’.

– Osobno smatram da bi trebalo ukinuti A i B razinu na obaveznim predmetima, a jednako tako trebalo bi razmisliti o redukciji broja izbornih predmeta koje učenici mogu birati, što bi značajno rasteretilo samu državnu maturu, ističe ravnatelj II. gimnazije Zagreb.

Izdvojeni članak
matura matematika

Pogledajte u kojim su školama učenici najbolje napisali maturu iz Matematike u 2022.

Svaka škola za sebe treba tražiti razloge uspjeha ili neuspjeha

III. gimnazija Osijek u e- Rudniku našla se među školama koje su primjeri dobre podudarnosti školskih i ocjena na A razini Hrvatskog jezika u 2022. godini. Prosječna školska ocjena učenika lani je bila 3,96, a na A razini Hrvatskog iznosila je 3,97. Situacija je dobra i na Matematici, navodi se u e-Rudniku – školska ocjena učenika III. gimnazije Osijek bila je 3,92, na maturi čak 4,11.

Ravnatelj III. gimnazije Osijek, Dražen Jakopović, ističe da pokušavaju biti ustrajni u svojim načinima poučavanja koja su raznolika te se pokušavaju izmaknuti ukalupljivanju nastave jer kad bi postojao recept za dobru nastavu i dobrog nastavnika – svi bi to mogli raditi.

– Naravno da je vrlo teško othrvati se s jednoumljima kako bi sat trebao izgledati, a mi smatramo da nastavnik treba imati svoju slobodu u prenošenju znanja na učenike, što se može dokazati ovakvom povratnom informacijom vanjskog vrednovanja, kaže nam ravnatelj Jakopović.

I on, kao i njegov zagrebački kolega, stava je da je Školski e-Rudnik koristan jer škola može imati povratnu objektivnu informaciju je li na dobrom putu ili nešto treba popraviti. Na naše pitanje o tome zašto u nekim školama školske i ocjene na maturi ipak dosta odudaraju, kaže, ne bi neargumentirano odgovarao, jer bi svaka škola za sebe trebala pokušati tražiti razloge uspjeha ili neuspjeha.

– Naravno posljedice uspjeha ili neuspjeha škola su u izravnoj vezi s upisima učenika u srednje škole pa tako učenici biraju škole koje imaju bolji uspjeh jer pri nastavku školovanja znanje je ipak ključan čimbenik spram ocjene, koje poprilično odudaraju već pri državnoj maturi. U vezi ove teme želim razbiti mit kako škole ne nauče svoje učenike i kako se učenici pripreme u različitim učilištima na pripremama za državnu maturu, što nije istina. Škole jako dobro podučavaju svoje učenike četiri godine, a na pripremama učenici samo ponove znanje koje su dobili u školama za te četiri godine. Naravno u cilju marketinga, učilišta sve zasluge vole pripisati samo sebi, ističe Jakopović.

Naš sustav obrazovanja smatra dobrim, mada prostora za napredak, veli, uvijek ima.

Izdvojeni članak
na stolu ispit iz engleskog jezika na državnoj maturi

Imaju prosjek iznad 4,6: Doznajte u kojim su školama maturanti najbolje rješavali Engleski u 2022.

I pojedine strukovne škole ušle su u primjere dobre podudarnosti

Iako su ispitni katalozi za maturu usklađeni s kurikulumima za osnovne škole i gimnazije, jer su to prvenstveno ispiti čije je polaganje uvjet završetka gimnazija, državnoj maturi svake godine pristupa više učenika strukovnih škola. Među školama koje su u e-Rudniku dobar primjer podudaranja zaključnih i ocjena na A razini mature iz Matematike je i Elektrotehnička škola Split. Školska ocjena je 3,19, isto kao i ona na A razini Matematike.

– Ono što smo kao cilj, odnosno viziju naše školske ustanove, postavili ja kao ravnatelj zajedno s nastavnicima je podizanje kvalitete kako obrazovnih tako i odgojnih standarda. Srednja ocjena učenika, ali i svi ostali izlazni parametri se poboljšavaju iz godine u godinu te se svake godine podiže i bodovni prag upisa u školu, kaže za srednja.hr Sanio Bečić, ravnatelj Elektrotehničke u Splitu.

Ističe i da njihovoj školi nije povećati broj učenika, nego odražavati kvalitetu nastave na što višoj razini te težiti što realnijem ocjenjivanju.

– Tako izgubimo dio učenika koji ne mogu pratiti zadano gradivo, ali na kraju dobijemo realnije rezultate, veli Bečić.

Niti on ne vidi razloge zašto bi se tajili rezultati mature po školama. Tako, dodaje, i javnost i škole dobivaju realnu sliku uspjeha. Na naše pitanje o visokom odudaranju školskih i ocjena na maturi u pojedinim školama kratko odgovara:

– Mnogi su razlozi za odudaranje zaključnih ocjena od onih na maturi, ali sigurno je jedan od glavnih problema sve veći nedostatak stručnog kadra te smanjenje kvalitete same nastave, zaključuje Bečić.


Kako ne biste propustili ovakve i slične važne vijesti i informacije o maturi u 2023., pozivamo vas da pratite našu Facebook stranicu Maturanti 2023. te se učlanite u Facebook grupu Maturanti 2022./2023. Imamo i Instagram profil Državna matura, gdje također redovito pratimo događanja u vezi mature, svakako i ondje kliknite ‘Prati’. Kalkulator mature možete isprobati ovdje. Pitanja s prijašnjih matura možete rješavati u sustavu kvizovi.srednja.hr te tako provjeriti jeste li spremni za nadolazeće ispite.

Važne datume upisa na fakultete možete doznati ovdje, dok se kalendar mature nalazi na linku.

@srednja_hr Taggaj ekipu s kojom ove godine rasturaš maturu 💪🏻 #matura #maturant #maturanti #srednjahr #srednja #foryoupage #foryou #fyp ♬ Lo fi hip hop 💛 (Podcast, Vlog, Advertising, Food, Travel) – Flashinmusic

@srednja_hr Maturanti, pozor! 👆🏻 #srednjahr #matura #maturanti #upisi #faks #fakultet #skola #datumi #studiranje #ucenici #foryoupage #foryou #fyp ♬ original sound – srednja_hr