Doznajte što vam ZET-ovi vozači i kontrolori ne smiju raditi

Građani Zagreba koji koriste usluge javnog prijevoza često su svjedočili ili su na vlastitoj koži osjetili ‘tiraniju’ ZET-ovih vozača ili kontrolora. Nedavno su mediji pisali o vozaču autobusa linije 268 koji je razljutio putnike jer nije htio krenuti voziti ni nakon što je mladić bez karte napustio vozilo. Stoga mnoge zanima što kontrolori i vozači smiju raditi, a što rade iako im nije dozvoljeno. Glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić otkrio je kako vozači i kontrolori moraju postupati.

Foto: Srednja.hr

Nemali broj korisnika usluge Zagrebačkog električnog tramvaja doživio je ili svjedočio neugodnoj situaciji nastaloj zbog neprimjerenog ponašanja ZET-ovih kontrolora i vozača. Stoga je glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić otkrio što je njihovim zaposlenicima dozvoljeno, a kakvim postupcima krše pravila, piše Danas.hr.

Od veljače izmjene u ZET-u: Nove karte onemogućuju dvostruko poništavanje

S obzirom na nedavnu frku oko poteza vozača autobusne linije 268 za Veliku Goricu koji nije htio krenuti voziti ni nakon što je putnik bez karte napustio vozilo, Jurić je objasnio do kad autobus mora biti zaustavljen. Naime, svaki vozač treba kod ulaska u vozilo zatražiti voznu kartu, a dok traju aktivnosti oko prodaje karata, plaćanje, izdavanje karte i povrat novca vozač mora imati zaustavljeno vozilo.

Putnicima omogućiti izlazak i čekati očevid

– Kada je slučaj da putnik ne želi i neće kupiti kartu, vozač je dužan dok traje konverzacija stajati u stajalištu. U slučaju ako razgovor oko karte eskalira i preraste u verbalni spor, te ako se pozove policija vozač je u pravilu na traženje policije dužan čekati očevid na mjestu događaja s tim da omogući svim putnicima izlaz iz autobusa (moguće i na sljedećem terminalu ako to policija odobri), objašnjava glasnogovornik ZET-a za navedeni izvor.

Pažnja pri kupovanju ZET-ovih pokaza: Mjesečne karte ne vrijede uvijek punih mjesec dana

Ako putnik bez karte izađe iz vozila, vozač nastavlja voziti

Kad se susretne s putnikom koji nema kartu, vozač treba traži pomoć prometnika u Prometnom centru. Iz navedenog centra mu uvijek sugeriraju da zamoli putnika da kupi voznu kartu ili da napusti vozilo. Ako putnik kupi kartu ili izađe iz vozila, nastavlja se daljnja vožnja.

Kad je u pitanju nedavni slučaju na liniji 268 Velika Gorica – Zagreb, vozač je sam pozvao policiju, i kako iz ZET-a tvrde, očevid policije je definitivno obavljen na mjestu događaja. Pojašnjava Jurić, ako do toga dođe do slične situacije, a policija je vozaču naredila da čeka očevid na mjestu događaja, on tako mora i postupiti.

Modernizacija ZET-a: Uskoro će građani doznavati točno vrijeme dolaska vozila kao i trajanje putovanja

Kontrolori ne smiju zadržavati putnike u vozilu

Osim vozača, određenih pravila moraju se pridržavati i kontrolori. Iz ZET-a poručuju da kontrolor nema pravo zadržati putnika u vozilu, a putnik je dužan napustiti vozilo ako nema valjanu kartu i ne želi dati dokumente kontroloru za utvrđivanje identiteta.

Ne smiju naplatiti kaznu na licu mjesta

Druga stvar na koju morate obratiti pažnju, kontrolor vam ne smije naplatiti kaznu na licu mjesta. Kako je navedeno u Odluci o prijevozu putnika u javnom prometu, za putnike zatečene u vozilu bez valjane karte propisana kazna je od 500 do 800 kuna. Ako putnik ‘švercer’ plati u roku od osam dana iznos od polovice propisanog minimuma novčane kazne, odnosno 250 kuna, ne vodi se prekršajni postupak.

Prigovor u roku od osam dana

Bude li putnik uhvaćen bez karte, u roku od osam dana ima pravo na izdanu obavijest podnijeti prigovor. U slučaju da vas je kontrola uhvatila, a vi ste zaboravili pokaz ili ZET-ovu elektronsku karticu koja se puni, možete im se obratiti, no prekršaj se svejedno evidentira.

– Utvrđuje se da u trenutku kontrole na zahtjev ovlaštene osobe prijevoznika niste predočili valjanu voznu kartu radi kontrole, objašnjavaju iz ZET-a.

Odgovori