Planiraju se oštrije sankcije za loše i nasilne učenike u školama

Do 4. listopada trajat će javna rasprava o novom prijedlogu izmjene temeljnog zakona za školstvo, u kojem se predviđa da učenici s zaključenim jedinicama umjesto popravnog roka idu na dopunsku nastavu, dok će oni nasilnog ponašanja izgubiti pravo školovanja u obrazovnoj instituciji.

Screenshot: Dnevnik HRT

Pravila i kazne za loše učenike i teške nasilnike u školskim klupama mogle bi biti rigoroznije, ukoliko dođe do izmjene temeljnog zakona za školstvo, čiji je prijedlog na javnoj raspravi do 4. listopada.

Gadne sankcije: Ne napišu li zadaću, učenici moraju jesti stočnu hranu

Dopunska nastava za one sa zaključenim jedinicama

Naime, ukoliko se prijedlog usvoji, učenici sa zaključenim jedinicama umjesto popravnog roka u školama bi morali pohađati dopunsku nastavu, piše Jutarnji.hr. Svaki učenik koji ima zaključenu jedinicu iz jednog ili više predmeta, imao bi obvezu pohađati dodatnih deset ili 20 sati nastave. Ukoliko bi nastavnik ocijenio da je učenik gradivo usvojio, on ne bi morao na popravni ispit.

Kazna bi bila mnogo stroža i za teške nasilnike u školskim klupama. Pedagoške mjere poput opomene, ukora, strogog ukora ili preseljenja u drugu školu bi ostale na snazi, no više se ne bi brisale iz godine u godinu. Ukoliko bi učenik u prvom srednje dobio ukor, on bi ga pratio tijekom sljedećih godina. Izmjene zakona također predviđao da srednjoškolci izbačeni iz škola zbog teškog nasilničkog ponašanja više nemaju pravo na kraju godine polagati razredni ispit, već bi gubili pravo školovana u bilo kojoj drugoj školi. To bi značilo da bi oni ispali iz sustava, no Ministarstvo je objasnilo taj prijedlog.

Nezaključivanje ocjena na polugodištu dovelo do poplave jedinica

Nasilnici će letjeti iz škole

– Srednje obrazovanje u Hrvatskoj nije obavezno te učenik kojemu je izrečena najteža pedagoška mjera isključenja iz škole zbog teškog nasilja može nastaviti školovanje u sustavu obrazovanja odraslih, rekla je pomoćnica ministra Sabina Glasovac te dodala kako u MZOS-u smatraju kako za sustav nije poticajno da učenik koji je počinio teško nasilje nad drugim učenikom ili nastavnikom može pristupiti razredbenom postupku te druge godine nastaviti obrazovanje u toj ili drugoj školi.

Odgovori