Pretraga

Roditelji ogorčeni organizacijom vjeronauka, pokrenuli peticiju: ‘Ne može tako dalje’

A- A+

Neke škole, čini se, baš se i nisu snašle u organizaciji izborne nastave u novoj školskoj godini. Tako je dio učenika koji ne pohađa vjeronauk sada prisiljen slušati taj predmet, da se to iščitati iz peticije koju su pokrenuli ogorčeni roditelji. Zbog epidemioloških mjera koje se odnose na nemiješanje skupina i preporučuju da učenici ne mijenjaju učionice, u pojedinim školama učenici koji nisu odabrali taj izborni predmet ostaju na nastavi jer ih ravnatelji nisu zbrinuli na drugi način. Od ministra obrazovanja, Radovana Fuchsa, dio roditelja da se pronađe siguran način zbrinjavanja učenika koji ne pohađaju vjeronauk. Peticijom traže i izmjene vezane uz ovaj predmet u sljedećoj akademskoj godini.

Foto: Unsplash

Neadekvatno zbrinjavanje učenika koji ne pohađaju nastavu vjeronauka problem je o kojemu se govori već godinama. Posebno je postao izražen ovih dana, kada je nastava organizirana prema posebnim epidemiološkim mjerama. Zbog upute o nemiješanju razrednih skupina i one da učenici ne bi trebali mijenjati učionice, dio ravnatelja učenike koji ne pohađaju vjeronauk jednostavno je ostavio na nastavi tog predmeta. Drugim riječima, učenici koji nisu odabrali taj izborni predmet, obavezni su pohađati vjeronauk, umjesto da ih je škola zbrinula na neki drugi način.

Izdvojeni članak

Veliki vodič za školsku godinu 2020./2021.: Ministarstvo odgovorilo na najčešća pitanja oko nastave

‘Poštovani ministre, ne može tako dalje’

Sve se to da iščitati iz online peticije koja je objavljena ovih dana. Peticiju je pokrenula neformalna grupa roditelja iz različitih gradova Hrvatske kojima je zajedničko to da im djeca ne pohađaju vjeronauk u osnovnoj školi. Ističu kako preko 20 godina djeca koja ne idu na vjeronauk u osnovnim školama sjede na hodnicima, u boljem slučaju u knjižnicama ili borave ispred škola.

Peticijom traže da se to promijeni u narednim godinama, kao i da za ovu nastavnu godinu Ministarstvo pronađe način zbrinjavanja učenika koji nisu odabrali vjeronauk, a sada su obavezni pohađati nastavu jer ih škola nije drugačije zbrinula.

– Upravo je započela nova školska godina s novim mjerama kojima su se škole prilagodile. Sve se rješava! Maske, temperature, strelice, nemiješanje razreda itd. Međutim, ne rješava se problem djece koja ne idu na vjeronauk pa roditelji svjedoče kako im se u školama ‘preporučuje’ da djeca ostanu u razredu na satu vjeronauka.  Zamislite, cijeli svijet se pandemiji prilagodio na različite načine u različitim segmentima, ali za djecu koja u Hrvatskoj ne idu na vjeronauk – jedino rješenje je da ipak idu, makar neformalno. Poštovani ministre, ne može. Ne može tako dalje. Ako nadležni ne mogu riješiti ovaj problem, neka odu i svoje mjesto prepuste onima koji to mogu i znaju. Ako ne žele, onda će dobiti točku otpora, poručili su pokretači peticije koja je do trenutka pisanja ovog teksta (9. rujna u 14:42h) prikupila oko 1.300 potpisa.

Žele da se u škole uvedu dodatni izborni predmeti za one koji ne idu na vjeronauk

Zahtijevaju da se za djecu u osnovnim školama koja ne idu na vjeronauk, odmah za ovu školsku godinu pronađe rješenje i zbrine ih se na drugi siguran način uz nadzor odgovorne osobe.

Izdvojeni članak
mladić se moli u crkvi

Prepala ih informatika: Biskupi se pobunili jer škole učenicima nude mogućnost ispisa s vjeronauka

– Ovu mjeru treba hitno donijeti i financirati Ministarstvo, odnosno država, a ne škole i lokalne samouprave koje se ništa nije pitalo kad su se potpisivali Vatikanski ugovori, piše u peticiji.

Traže i izmjenu u organizaciji ovog izbornog predmeta za sljedeću školsku godinu, odnosno da se uvede drugi izborni predmet kojeg bi učenici mogli pohađati u to vrijeme.

– Da se za školsku godinu 2021/22. izborni predmet vjeronauk u raspored nastavnih sati smjesti na početku ili na kraju nastave, odnosno da se djeci ponudi još jedan izborni predmet koji bi pohađala u vrijeme dok se održava nastava vjeronauka. Primjerice, još jedan sat likovne ili glazbene kulture, predmeta koji su sramotno svedeni na jedan sat tjedno. Ili domaćinstvo, tehnička kultura, robotika i dr. Namjerno ne spominjemo građanski odgoj jer je to predmet koji bi trebala imati svi/e učenici/e. Za navedene predmete kadar već postoji i u školama i na burzi pa je prijedlog izvediv i realan te dostižan za sljedeću školsku godinu.