Studenti nastavničkih studija o štrajku: ‘Učenici su bezobrazni i bahati, a kompenzacija je jako mala’

Gotovo dva tjedna traje štrajk u školama diljem Hrvatske. I dok se izmjenjuju županije u kojima se štrajka, mi smo odlučili provjeriti što o štrajku misle potencijalni nastavnici. Razgovarali smo stoga s nekoliko studenata nastavničkih smjerova. Neki čak ne žele raditi u školi.

Foto: FB Studentski zbor Filozofskog fakulteta

Ja vam skoro ništa ne znam reći o štrajku, priznaje Vigor Popić, student nastavničkog smjera informatike sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta.

Ipak, ovaj potencijalni nastavnik informatike podržava štrajk kolega u zbornicama.

– Znam da je profesorsko zanimanje premalo cijenjeno i da bi profesori trebali imati puno veće plaće. Onda bi možda i bolje radili svoj posao, jer ovako je motivacija minimalna. Učenici su bezobrazni i bahati, a kompenzacija je jako mala – smatra Popić.

Uz nastavnički, studira i istraživački smjer informatike, a kako je već pronašao posao na tržištu, ne planira raditi u školi.

Nedovoljno cijenjenja profesija

Njegova kolegica Marina Podkonjak, s druge strane, upućena je u detalje štrajka.

– Podržavam štrajk nastavnika. Štrajkaju zbog povećanja plaća preko koeficijenata složenosti posla – objašnjava studentica nastavničke informatike.

Broj štrajkaša iznenadio čak i sindikate: Otkrili što će se događati sutra

Također mislim da je nastavnička profesija nedovoljno cijenjena, no svjesna je da se ne cijene i mnoge druge profesije.

– Želim dodati da podržavam štrajk zato što želim povećanje svijesti osoba koje nisu nastavnici o toj struci i problemima s kojima se nastavnici susreću i bore. Kao mogući budući nastavnik želim sebi bolju budućnost i zahvaljujem kolegama što se za to bore – istaknula je Podkonjak.

A zahvalu je štrajkašima poslao i Studentski zbor Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

– Vaša borba je i naša borba – poručili su štrajkašima.

‘Ovo povećanje nije dosta’

Student Luka Vrljić s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta dodaje kako podržava štrajk u sustavu obrazovanja jer trenutačno stanje u školstvu nije dobro.

– Problem koeficijenata je jedan od većih problema i oni trebaju biti veći od sadašnjih kako bi se položaj nastavnika u društvu mogao poboljšati. Ipak, smatram i da dođe do navedenog povećanja koeficijenta da će i navedeni (viši) koeficijenti biti niski, te u konačnici da će učitelji i nastavnici biti potplaćeni (doduše nešto manje potplaćeni) – ističe budući nastavnik geografije i povijesti.

Štrajkaši su baš raspjevani: Evo nekoliko videa u kojima pjesmom šalju poruke Plenkoviću

Navedeni štrajk će, smatra, uspjeti jedino u slučaju da se krene još više razgovarati o koeficijentima te ako oni u budućnosti budu još viši. Ako sindikati ostvare samo ovo sadašnje povećanje koeficijenata, i tu stanu (samo na ovom povećanju koeficijenta, ističe student, onda su iznevjerili svoje članstvo, ali i njih, buduće nastavnike.

– Do koje mjere su nastavnici razočarani svojim socijalnim i materijalnim položajem, najbolje mi je govorilo to kad sam bio maturant i razgovarao sa svojim nastavnicima o upisu fakulteta i nastavničkog smjera, da su mi gotovo svi u samome početku pitali jesam li svjestan koliko ću puno morati raditi (na fakultetu i na budućem radnom mjestu), a koliko ću za navedeni rad malo dobiti. Iako podržavam da se sada svima povećaju plaće u sustavu obrazovanja, trebali bi se osmisliti i dodatni poticaji za one najbolje u sustavu obrazovanja – zaključio je Vrljić.

Smatrate li da svi nastavnici zaslužuju iste plaće?

 

Više o štrajku nastavnika čitajte na sljedećim poveznicama:

Broj štrajkaša iznenadio čak i sindikate: Otkrili što će se događati sutra

U srijedu se štrajka u četiri županije: Pogledajte gdje neće biti redovne nastave

Sutra se štrajka u Istri i Varaždinskoj županiji, a u podne saznajemo ostatak

Poznato tko bi trebao provoditi analizu koja će utvrditi plaće u školama

Nastavnici se rugaju Plenkoviću: Pogledajte što su učeniku Andreju upisali u e-Dnevnik

Pitali smo ravnatelje podržavaju li štrajk: Rekli su da, ali vide neke probleme

Štrajk na fakultetima kreće u četvrtak

Sindikalisti su danas otkrili dokad su spremni štrajkati i da se za ispričnice učenici obrate Vladi

Nastavnik objasnio zašto Plenković zaslužuje jedinice iz tri predmeta

Nastavnici već danima štrajkaju za veću plaću: Ovako su se mijenjali njihovi koeficijenti

Iz sindikata odgovorili na pitanje hoće li zbog štrajka biti nadoknade nastave

Mama mu nije vjerovala da je štrajk pa ga je ipak dovela u školu

Bećarac štrajkaša nasmijat će vas do suza: ‘Da te nije ‘učo’ naučio, Plenkoviću gdje bi sada bio?’

Učenici o štrajku svojih nastavnika: ‘Imaju najjaču funkciju na svijetu, a mizerno su plaćeni’

Posjetili smo školu u štrajku: Evo što profesori rade dok vas nema

3 komentara

  1. I bahatosti ucenika se da doskociti sa modernom tehnologijom. Postaviti skrivene vido kamere u razrede, pa onda snimati a zatim pozvati roditelje i pokazti im ponasanje njihove drage djecice prema modelu koju su naucili u obitelji, I to ne razred po razred vec barem 3 – 4 razreda skupa pa neka se zatim roditelji opravcdavaju pred drugima. No sve je to rezultat uvodjenja Makarenkove pedagogije. Trebala bi toj dijecici moja pokojna uciteljica Jelena i njene metode sa sibom i batinom ali i nagradjivanjem dobrih i poslusnih. Mnoge od nas je posijecivala u obitelji Nedjeljom znala je socijalnu strukturu obitelji, a nekima ni blizu kuce nije dolazila. Da sam ja ucitelj danas nebih dirao djecicu ali bih neke roditelj namlatio kao volove u kupusu, jer nisu ljudi vec stoka neodgojena nasilna.

  2. 5000 kn sasvim dovoljno za svakog nastavnika u srednjoj školi i osnovnoj .Fakultativni profesori osnovica 5000 plus sat predavanja 1000kn.
    Osnovna i srednja škola djeca trebaju imati nastavu u prirodi u opgima. Tjelesna nastava potpuno beskorisna.
    Domaće zadaće beskorisne jer ih roditelji rješavaju normalno .Zadaće trebaju biti na nastavi u prirodi .
    Ocjenjivati samo polugodište ispiti da se vidi koliko je tko napredovao ,također i na kraju godine ispit .
    Kao što i u košnici pčelinoj svatko ima svoj posao netko radi i više i bolje zato što je vještiji sposobniji ,a netko je sporiji ljenjiji ali isto dobije meda .Tako i u našem društvu nastavnici od 1 osnovne do gimnazije su nastavnici ,a predavači su na fakultetima. NEPROIZVODE NIŠTA NEGO SAMO ĐRŽE NASTAVU .

    SAMO PROIZVODNA ZANIMANJA TREBA SMANJITI POREZE DA MOGU PROIZVODITI I HRANITI NACIJIU ,A HRANA SE OPET PLASIRA U TURIZAM TE SE VIŠESTRUKO OPLOĐIVA . LP

    1. …ono kad riješenje na kompleksne probleme obrazovanja nudi osoba čiji komentar jedva pročitaš zbog polupismenosti iste. LoL! 🙂

Odgovori