Pretraga

Matematički zadatak izazvao veliku raspravu: ‘Obrazovni sustav ubojica je kreativnog razmišljanja’

A- A+

Otac jedne učenice iz Banja Luke, na Twitteru je objavio fotografiju matematičkog zadatka koji se našao u ispitu njegove kćeri. Ona je, naime, za rješavanje zadatka koristila alternativni postupak s kojim je dobila točno rješenje, no ono joj se jednostavno nije – priznalo. Cijela objava podijelila je mišljenja twitteraša.

Foto: Unsplash|Twitter. Montaža: srednja.hr

– Iako je točan rezultat, dijete dobije nula bodova. Obrazovni sustav ubojica je kreativnog razmišljanja, napisao je na Twitteru otac jedne učenice iz Banja Luke, koja je zadatak iz matematike u ispitu riješila drugačijim postupkom s točnim rezultatom, a dobila nula bodova.

Kako tvrdi uzrujani otac, ovakav način rješavanja zadataka ne vodi nigdje, osim tome da djeca razmišljaju onako kako to žele nastavnici. Objava je u kratko vrijeme prikupila velik broj komentara korisnika. Jedni, naime, brane djevojčicu, dok su drugi pak na strani nastavnika.

– Ja kao učitelj mogu reći da je kolega ili kolegica zalutala u profesiju. I na natjecanjima se priznaje svaki postupak koji daje točno rješenje. Iz ovoga se jasno vidi da dijete zna računati i da koristi postupak koji mu je najlakši, prokomentirao je jedan profesor na Twitteru.

Matematički zadatak u pitanju. Screenshot: Twitter

– Nije svrha u rezultatu, koliko vidim, već se ovdje pokušava naučiti dijete kako da razmišlja. Očito je to bila svrha lekcije i ispita. Dijete nije shvatilo bit, napisala je jedna korisnica Twittera, tvrdeći da se samo traži određeni postupak rješavanja zadatka.

Ima i onih koji se slažu s time da je nastavnik tražio određeni postupak, no da je učenica bez obzira na to trebala dobiti barem – pola boda.