Pretraga

Pet namirnica koje će vam pomoći u borbi protiv stresa, a ukusne su

A- A+

Početak nove školske godine je uvijek stresan, a ove godine pogotovo. Novi izazovi, nova očekivanja, stara razočaranja i povratak neurednom životu – sve se to dogodi čim počne škola i onda kreće spašavanje. Razni pokušaji koji vrlo često završe neslavno, no danas donosimo jedan vrlo jednostavan savjet. Ne morate ništa, osim jesti!

foto: Unsplash

Dobar dio ljudi ima pomalo nezdrav odnos s hranom, a nisu rijetki oni koji se okreću prejedanju kada se nalaze u stresnoj situaciji. Nekad se radi o težem prejedanju, nekad o manjem, a nekad samo o nezdravoj prehrani. Radi se naravno o nezdravim odlukama na koje treba pripaziti.

Nažalost, utapanje u keksima i čipsu vam neće pomoći da si smanjite razinu stresa, već će vam ju vrlo vjerojatno povećati. U redu je tu i tamo pojesti nešto nezdravo, no ako tražite nešto što će vam pomoći sa stresom, tek tada morate pripaziti na prehranu.

Zdrava i balansirana prehrana pomaže s time da je vaše tijelo u boljoj fizičkoj formi, a samim time i spremnije za podnijeti stres koji dolazi, ili koji već je tu. Zdrava hrana se ne zove tako samo zato što ćete od nje bolje izgledati, već zato što zaista pomaže vašem zdravlju, i fizičkom, ali i psihičkom. Vjerojatno vas zanima o kojoj je to hrani riječ, pa nećemo duljiti!

Izdvojeni članak

Glavni uzroci studentskog stresa – prepoznajete li se?

Tamna čokolada

Prva na popisu, tamna čokolada je idealan za borbu protiv stresa. Osim što čokolada pomaže s apsolutno svime (što je dokazao i profesor Lupin iz Harry Pottera), tamna čokolada zaista pomaže u borbi sa stresom, i ne samo zato što je ukusna. Ako ste veliki ljubitelj slatkiša, onda je ovo idealno za vas.

Za razliku od mliječne, tamna čokolada je puna antioksidansa koji onda pomažu regulirati hormone u vašem tijelu koji se luče kada dolazi do stresa. Razna istraživanja su pokazala da je to zaista tako, ali najbolje ćete se uvjeriti na vlastitoj koži. Osim toga, tamna čokolada ima puno jači okus od mliječne, pa ćete se nakon tek par kockica zasladiti dovoljno za cijeli dan!

Batat

Rijetko tko može odbiti čips ili pommes frites, ali isto tako svi znamo o koliko se nezdravoj hrani radi. Vrlo finoj, ali vrlo nezdravoj… Na svu sreću, postoji vrlo zdrava alternativa, a to bi bio batat, ilitiga sweet potato.

Batat je bogat vitaminom C i kalijem, te pomaže u regulaciji kortizola, koji je zadužen za stres. Od njega ćete se osjećati puno bolje, a usto je i vrlo dobrog okusa, pa ste svakako na dobitku. Možete ga spremiti na razne načine, baš kao i krumpir, no naravno oni s manje ulja i soli će biti bolji za vaše zdravlje.

Suncokretove sjemenke

Teško je preživjeti stresan period bez nekakvih grickalica, no još je teže pronaći grickalice koje nisu nezdrave. Na svu sreću, suncokretove sjemenke nude rješenje. I dok ćete se malo pomučiti dok dođete do same sjemenke (ljuska nije jestiva), nećete požaliti.

Ove sjemenke su pune vitamina E, koji je potrebno unositi na dnevnoj razini. Postoji povezanost između niskih razina vitamina E s depresijom i anksioznošću, pa je onda poželjno u stresnim vremenima posegnuti za većom dozom ovog vitamina. Ako vam se baš nikako ne sviđaju, možete posegnuti i za kikirikijem u ljusci!

Čaj od kamilice

Kava možda je sastavni dio života svake osobe pod stresom, no ona nažalost samo doprinosi tom stresu. Ipak, ne može se niti živjeti bez onog mira koji se osjeća pri ispijanju prve šalice kave ujutro. Stoga predlažemo zamjenu – popijte čaj od kamilice.

Čaj od kamilice smiruje i opušta, a upravo to je potrebno onima koji su pod stresom. Sam čin polakog ispijanja vruće šalice je smirujući, no ako se odlučite napraviti ovu zamjenu, odmah ćete osjetiti veliku razliku. Ako vam baš treba nešto da vas razbudi ujutro, odlučite se na zeleni čaj.

Toplo mlijeko

Ovo definitivno nije rezervirano samo za malu djecu – štoviše, činjenica da ste to pili u djetinjstvu može samo pomoći tome da smanjite stres kroz koji trenutno prolazite. Popiti šalicu toplog mlijeka prije odlaska na spavanje pruža samo po sebi utjehu na psihološkoj razini, a svi znamo da je mlijeko i inače dobro za zdravlje.

Ako niste fan mlijeka, mogu vam pomoći i ostali mliječni proizvodi, poput na primjer jogurta. Ipak, pokušajte se držati običnog jogurta, a ako želite voćni, dodajte voće u običan. Radi se o puno zdravijem, a možda i ukusnijem načinu. U slučaju da se  klonite svih mliječnih proizvoda – bademovo mlijeko je vrlo dobra zamjena!

Pet namirnica koje će vam pomoći u borbi protiv stresa, a ukusne su
Share via
Copy link
Powered by Social Snap