Pretraga

Što se događa s Facebook profilima mrtvih?

A- A+

Pojavom online identiteta javila se nova moralna dilema, a to je – što učiniti s profilima preminulih korisnika. Facebook je nedavno regulirao taj problem, a rasprave je potaknuo i fenomen infosuicida. Evo kako se upravlja s 30-ak milijuna memorijalnih profila.

Razvoj tehnologije i komunikacije, te popularnost društvenih mreža pred nas je stavila nove dileme. S obzirom na činjenicu da smo generacija koja živi i umire ne samo u realnom svijetu već i u onom virtualnom pojavila se potreba regulacije našeg internetskog egzistiranja nakon smrti. Drugim riječima, postavila se moralna dilema koja glasi – što učiniti s Facebook, MySpace i drugim profilima nakon smrti korisnika.

Infosuicide – brisanje online identiteta

Vezan za ovu temu je i konept nazvan informacijskim samoubojstvom koji podrazumijeva potpuno brisanje svog online identiteta. Upravo to je učinio programer Mark Pilgrim koji je uklonio sav svoj rad s neta. Za posljedicu ovaj njegov potez je imao pokretanje rasprave o tome treba li nečiju povijest na internetu arhivirati ili pak poštivati želju autora.

Memorijalni profili

Poznato je kako Facebook neće obrisati profil preminule osobe osim ako to od njih ne zatraži obitelj no i voditelji najveće društvene mreže su svjesni kako za ovakve stranice nakon smrti korisnika zahtjevaju posebna pravila. Stoga su nedavno objavili nove smjernice za takozvane ‘memorijalne’ stranice .
Prvo i osnovno pravilo je da se na memorijalni račun nitko ne može prijaviti te se ne mogu prihvaćati novi prijatelji.

Osim toga, ovaj timeline se ne pojavljuje u People You May Know ili bilo kojoj drugoj sugestiji, no prijatelji ovisno o postavkama i dalje mogu pisati po zidu, dijeliti slike i slično. Sadržaj koji je preminula osoba podjelila s prijateljima i dalje ostaje vidljiva.
Interesantno je da svatko može poslati privatnu poruku dotičnoj osobi.

Ljudi se godinama vraćaju na profil mrtvog prijatelja

Na Facebooku je danas, procijenjuje se, oko 30 milijuna profila preminulih osoba. Ponašanje njihovih prijatelja i korisnika MySpacea je proučavao student Jed Brudbaker te je objavio i znanstveni rad na temu ‘Smrt i društvene mreže’ , piše Tehnoklik.
– Ono što me posebno iznenadilo je to da smo vidjeli kako se ljudi vraćaju i nastavljaju komunicirati s mrtvim ljudima iz godine u godinu.

Također smo otkrili analizom MySpacea otkrili post mortem prakse socijalnog umrežavanja. Ljudi su djelili slike i iskustva kao daje ta osoba još uvijek živa, otkrio je Brudbaker.

I dalje postoje moralne dileme oko prakse ne zatvaranja ovakvih profila no sigurno je da ono što je rečeno i objavljeno na Mreži tamo ostaje zauvijek.