Coca-Cola HBC Hrvatska u misiji da pomogne mladima pronaći posao: Razgovarali smo s njihovom direktoricom komunikacija

Coca-Colina podrška mladima već je dobro uhodan projekt tvrtke Coca-Cola HBC Hrvatska. Nastao s ciljem pomaganja mladim nezaposlenim osobama u pronalasku posla, ovaj projekt ponudio je velikom broju mladih potrebne vještine, motivaciju i samopouzdanje za razvoj karijere. Za kraj treće godine aktivnosti projekta, porazgovarali smo s Boškom Trbojević, direktoricom Odjela za komunikacije i odnose s javnošću Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju. Osvrnuli smo se na same početke projekta, dosadašnje uspjehe, ali i planove za budućnost.

Boška Trbojević
direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.

Već treću godinu za redom održava se radionica Coca-Colina podrška mladima. To je dvodnevna radionica na kojoj sudionici kroz nekoliko predavanja stručnjaka, praktičnih vježbi i pametnih igara upijaju vještine koje možda do sad nisu imali priliku usavršavati, a veoma su bitne za snalaženje u poslovnom svijetu. Bliži se kraj aktivnosti u trećoj godini ovog projekta pa smo povodom toga porazgovarali s Boškom Trbojević, direktoricom Odjela za komunikacije i odnose s javnošću Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju, koja nam je otkrila cijelu pozadinu ovog velikog projekta.

Možete li opisati kako je došlo do pokretanja projekta Coca-Colina podrška mladima? Koji su bili glavni motivi?

Bili smo na programu Coca-Colina podrška mladima: Evo zašto biste se i vi trebali prijaviti

Program Coca-Colina podrška mladima pokrenuli smo 2017. godine kako bismo pomogli mladim ljudima u boljem pozicioniranju na tržištu rada i lakšem pronalasku posla.  Prema podacima Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje stopa nezaposlenosti mladih u 2017. godini, u kojoj smo pokrenuli ovaj projekt, iznosila je 26,7 %. Nedovoljno razvijene vještine koje se traže na tržištu rada te manjak iskustva i samopouzdanja ističu se kao glavni uzroci ovih višegodišnjih nepovoljnih trendova i kao najveća prepreka zapošljavanju mladih. Stoga je Coca-Cola HBC Hrvatska, kao društveno odgovorna tvrtka koja želi pomoći u prepoznavanju važnih problema u zajednici u kojoj posluje, pokrenula ovaj besplatni obrazovni program kako bi pomogla mladim osobama do 30 godina koji su završili obrazovni ciklus, a još nemaju radno mjesto. Od ove godine ujedno nastojimo u zapošljavanju pomoći studentima te povećati njihovu konkurentnost na tržištu rada.

Zašto ste odlučili držati radionice baš iz poslovnih i životnih vještina?

Pri osmišljavanju obrazovnih modula i sadržaja radionica u sklopu projekta Coca-Colina podrška mladima nastojali smo pružiti mladima priliku da osnaže vještine i steknu znanja koja im najčešće nedostaju pri ulasku na tržište rada, a traže ih poslodavci. Obrazovni je program osmišljen tako da povezuje razvoj poslovnih vještina s razvojem osobnih vještina te daje mladim polaznicima komplementarna znanja s pomoću kojih mogu unaprijediti vlastitu karijeru. Istraživanja su pokazala kako životne vještine (eng. soft skills) mogu imati veći utjecaj na zapošljavanje pojedinca, visinu prihoda i općenito zadovoljstvo nego tehničke vještine izravno povezane s poslom koji rade. Stoga je Coca-Cola HBC Hrvatska mladima nastojala pružiti određena poslovna znanja kako bi mogli upravljati, razumjeti probleme, procese i gradivo kojim se bave, a istodobno ih osnažiti i u životnim vještinama koje su nužne u današnjemu poslovanju poput vještina slušanja, komunikacije, upravljanja sukobima ili poticanja kreativnosti.

Koje su najvažnije vještine koje sudionici mogu usavršiti na radionicama projekta Coca-Colina podrška mladima?

Sudjelovanje u programima izobrazbe i radionicama koji omogućuju neprestanu nadogradnju postojećih ili stjecanje novih vještina smatra se jednim od ključnih čimbenika u sprječavanju dugoročne nezaposlenosti mladih. Stoga su naši polaznici tijekom radionica o životnim vještinama obrađivali vještine kao što su samorazvoj, svijest o sebi i komunikacija te stjecali znanja o tome kako najbolje postupati u različitim poslovnim situacijama, kao što su primanje i prihvaćanje povratnih informacija, ili kako se ponašati na intervjuu za posao. Na radionicama se naglašava važnost poznavanja i daljnjega unapređenja vlastitih jakih strana i učinkovite interakcije s drugima. Na radionicama poslovnih vještina iznosi se pregled tema kao što su upravljanje projektima, poslovno planiranje i financijska pismenost, ali i upravljanje vremenom, pregovaranje i prodaja.

Coca-Colina podrška mladima: 'Ova je radionica pružala puno, puno više od očekivanog'

Koliko je radionica dosad održano, gdje i koliko je mladih ljudi prošlo kroz njih?

Projekt je u 2017. godini obuhvatio 250 mladih iz Osijeka, Siska, Splita i Zagreba, a u sljedećoj fazi, 2018. godine, obuhvatio je gotovo 1000 mladih diljem Hrvatske – dio njih putem radionica uživo, a dio putem mrežne obrazovne platforme, posebno osmišljene za projekt. Trenutačno se približavamo kraju treće godine provedbe projekta. Od početka projekta održali smo više od 40 radionica u mnogobrojnim hrvatskim gradovima.

Kakve su povratne informacije sudionika? Jesu li zadovoljni radionicom? Znate li dolaze li do poslova nakon sudjelovanja na radionici?

U anketi o zadovoljstvu programom naši su polaznici većinom istaknuli kako su iznimno zadovoljni radionicama, konceptom i sadržajem te kako su uz dodatna znanja i vještine dobili i više samopouzdanja i vjere u vlastite sposobnosti. U 2017. godini proveli smo anketu među našim polaznicima o uspješnosti u zapošljavanju nakon radionica te je 30 % polaznika koji su odgovorili na anketu istaknulo kako je pronašlo posao unutar 6 mjeseci od završetka radionica. Vjerujem kako je to najbolja preporuka za one koji razmišljaju o prijavi na iduće radionice.

Na radionicama vlada otvorena i opuštena atmosfera, a sudionici kroz različite zadatke dolaze do novih znanja. | foto: Coca-Colina podrška mladima

Jeste li vi zadovoljni odazivom i uspjehom projekta?

Coca-Cola HBC Hrvatska svoje poslovanje razvija na temeljima društvene odgovornosti i načelima održivosti te smo iznimno ponosni kad naši projekti rezultiraju pozitivnim pomacima u zajednici. Mladi su ljudi u središtu naših društveno odgovornih aktivnosti i zadovoljni smo uspjehom projekta Coca-Colina podrška mladima, ali i drugih aktivnosti usmjerenih mladima poput programa Coke Summership ili projekata Stanica 50 i Raise the Bar. Pozitivni rezultati i reakcije suradnika i sudionika na projektima pokazatelj su dobroga smjera te poticaj da tijekom svojega društveno odgovornoga poslovanja nastavimo predano razvijati aktivnosti usmjerene osnaživanju mladih.

Kakvi su planovi za budućnost? Hoće li se i sljedeće godine nastaviti projekt Coca-Colina podrška mladima?

Coca-Cola HBC Hrvatska će, kao i tijekom prethodnih pet desetljeća poslovanja na hrvatskom tržištu, nastaviti stavljati svoje široko znanje u službu kvalitetnijega obrazovanja mladih, ali i dati doprinos hrvatskom gospodarstvu i društvu svojim poslovanjem i odgovornim odnosom prema zajednici. Projekt Coca-Colina podrška mladima provodit će se i dogodine, ali uz određena iznenađenja o kojima ćemo vam moći reći nešto više početkom sljedeće godine.

Odgovori