Pretraga

Zbog trenda na TikToku, glazba naših roditelja opet je popularna

A- A+

Zašto genZ-jevci, rođeni desetljećima nakon vrhunca popularnosti rock glazbe iz osamdesetih, danas opet slušaju ex-yu rock, punk i synth pop glazbu? Kao za većinu drugih trendova, okrenuli smo se društvenim mrežama i istražili odakle potječe ovaj trend. Kako to obično biva s trendovima, oni utječu i na naše živote van digitalnog svijeta, pa je tako val ex-yu rocka zahvatio i nas. Uskoro organiziramo svoju prvu brucošijadu na kojoj ćete moći poslušati jedan od najvećih rock bendova iz osamdesetih.

foto: Pexels; cottonbro

Bendove poput Neki to vole vruće, Azre, Aerodroma, EKV, Plavog orkestra ili Denis & Denis slušali su naši roditelji u svojoj mladosti. U bivšoj je Jugoslaviji, kao i u ostatku svijeta u to vrijeme, bila popularna rock, punk, post punk i synth pop glazba. Iako je od tada, a pričamo o sedamdesetima i osamdesetima, prošlo već dosta vremena, postoji velika šansa da ste za te bendove i sami čuli. Možda ste bili i na njihovim koncertima, jer mnogi od njih još uvijek i nastupaju.

Iako bismo očekivali da ćemo ‘ex-yu’ glazbu slušati samo kad ju naši roditelji puštaju u naletu nostalgije, za njen povratak su zapravo odgovorne generacije rođene desetljećima nakon što su jugoslavenski bendovi žarili i palili prostorima bivše Jugoslavije. Morali smo istražiti u čemu je tajna povratka ex-yu rocka, a kad je istraživanje glazbenih trendova u pitanju, logičan prvi korak je okrenuti se TikToku.

Ako ste na TikToku ili Reelsima proveli neko vrijeme, sigurno ste i sami primijetili domaće kreatore koji u svojim videima koriste glazbu ex-yu bendova. Hashtag #exyu na TikToku, primjerice, ima preko 161 milijuna pregleda. Sličan hashtag, #exyumuzika, broji više od 21 milijun pregleda. No glazba popularna na TikToku rijetko ostaje samo na toj društvenoj mreži.

Tako je prošle godine više od 175 pjesama koje su na TikToku bile ‘trending’ dospjelo na najpoznatiju ljestvicu koja bilježi trenutno popularne hitove, Billboard Hot 100, pokazao je izvještaj kojeg je objavio TikTok. To znači da se glazba koju čujemo na TikToku uvuče i na naše playliste i itekako oblikuje naš glazbeni ukus.

TikTok raspiruje trend, ali sve je počelo nekoliko godina prije

Odemo li korak dalje, vidjet ćemo da je ‘new retro’ glazba iz sedamdesetih i osamdesetih porast popularnosti doživjela i prije ere TikToka, koji je na našem području eksplodirao u vrijeme pandemije. Primjerice, Svemirko, jedan od najpoznatijih novih domaćih synthpop bendova, svoj je prvi album objavio 2017. godine. Čak i izvan glazbene industrije, osamdesete su zadnjih godina inspirirali sve od serija koje binge-amo (primjerice, Stranger Things čija je prva epizoda izašla 2016. godine) pa do odjeće koju nosimo (zvonaste hlače, anyone?).

Iako je nemoguće reći kada nas je točno zapljusnuo new retro val, sigurno je da su društvene mreže, u prvom redu TikTok, u tome imale svoje prste. Trend ex-yu glazbe, priznajemo, nije zaobišao niti nas. Portal srednja.hr će uskoro održati svoju prvu brucošijadu, a na našem lineup-u ćete pronaći i bend Neki to vole vruće. Na hitove poput Teška vremena, Kakva Noć (Svi Na Ples), Jeans Generacija i California plesat ćemo 4. studenog u zagrebačkom klubu Boogaloo.

Uz Neki to vole vruće, nastupi će i 2Kitice, Dino Blunt, Ružno Pače i DJ Indy, a za Trash floor zaduženi su DJ Kiki B. i DJ Sin. Ulaznice su u prodaji, a možete ih nabaviti po cijeni od 70 kuna / 9,29€. Na dan koncerta, ako ostane još ulaznica, moći će se kupiti na ulazu po cijeni od 90 kuna / 11,95€. Ulaznice možete nabaviti putem sustava Core Event, ali i na fizičkim lokacijama: u Dirty Old Shopu u Tratinskoj 18, Rockmarku u Ulici Hrvatske bratske zajednice 4 te u Drito baru na Horvaćanskoj cesti 23a.

Facebook event možete pronaći na ovoj poveznici.


Portal srednja.hr organizira svoju prvu brucošijadu koja će se održati 4. studenog u klubu Boogaloo u Zagrebu. Nastupaju 2kitice, Dino Blunt, Ružno Pače, Neki to vole vruće i DJ Indy, a na drugom flooru DJ Kiki B. i DJ Sin koji će puštati trash. Partneri brucošijade su Privredna banka Zagreb i Samsung. Ulaznice kupite putem sustava Core event i na fizičkim lokacijama: Dirty Old Shop, Rockmark i Drito bar. Facebook event pronađite ovdje.