Pretraga

Mladi Finac stao pred 500 hrvatskih profesora i objasnio im čemu i kako učenike podučavati

A- A+

Perttu Pölönen ima samo 23 godine, no njegova pojava i njegov nastup oduševili su 500-tinjak okupljenih profesora na 2. Danima strukovnih nastavnika koji se održavaju u Šibeniku. Dok je ovaj mladi Finac govorio o obrazovanju budućnosti baš sve oči sat i pol vremena bile su usmjerene prema njemu. Zanimljiv, karizmatičan, pun ideja, Pölönen je nakon održanog predavanja bio tema mnogih razgovora.

Foto: srednja.hr

Perttu Pölönen mladi je izumitelj, govornik, futurist i kompozitor. Između ostalog, ovaj mladi Finac razumije buduće trendove i nove tehnologije, te o njima promišlja i govori. Na 2. Danima strukovnih nastavnika koji se održavaju u Šibeniku, Pölönen je održao plenarno predavanje na temu Jesmo li dovoljno hrabri da osmislimo obrazovanje budućnosti? Govorio je o budućim vještinama, obrazovanju i promjenama koje će tehnologija unijeti u naše živote te je predstavio vlastiti kurikulum.

Izdvojeni članak

Škola za život počela bez tableta, a dualno obrazovanje bez gotovih kurikuluma

Način na koji je ovaj 23-ogodišnji mladić govorio, pun samopouzdanja, sa zaokruženom pričom, oduševio je petstotinjak okupljenih nastavnika.

Roboti su bolji s brojkama, mi moramo poučavati djecu vještine zbog kojih je čovjek nezamjenjiv

Laganim trkom kojim se spretno popeo na pozornicu i pozdravio prisutne, Pölönen je odmah zaokupio pažnju publike. Svoje predavanje započeo je govoreći o načinu na koji se sustavi uz pomoć tehnologija mijenjaju. Nije stvar u malim inovacijama i malim poboljšanjima, isticao je, već je bitno potpuno poremetiti i preokrenuti postojeće stanje i to toliko da ono što nam je prije bilo sasvim logično postane zastarjelo.

Sustavi i stanja, pa općenito i svakodnevni život čovjeka, mijenjaju se zbog novih tehnologija. One se iz dana u dan mijenjaju, sve brže napreduju. Ipak, iako nam je već dugi niz godina jasno da se stvari mijenjaju, mi nikako da napravimo ključan korak i prilagodimo se takvom stanju.

Izdvojeni članak

Strukovno obrazovanje im ipak nije tako bitno: Vlada ukida najbitniju agenciju za njegovu modernizaciju i reformu

Ne trebamo se bojati tehnologije, rekao je nekoliko puta. Moramo je promatrati kao alat koji je tu da nam pomogne. Iako roboti mogu imati apsolutno sve vještine koje uključuju korištenje brojki i određenih algoritama (i u tome će biti nepogrešivi), čovjek je u nekim aspektima nezamjenjiv. Robot ne može imati mnoge karakteristike koje krase čovjeka i koje se ne mogu izračunati. Radi se o o karakteristikama poput kritičkog mišljenja, znatiželje, strasti, empatije, mašte, borbenosti i upornosti, načinu komunikacije i slično. Upravo zato, smatra Pölönen, čovjek kroz obrazovanje mora razvijati sve ove vještine jer je to ono po čemu se ističe.

Na temelju toga Pölönen je napisao i predstavio svoj kurikulum koji možete vidjeti na glavnoj slici ovoga teksta. To je ono što trebamo podučavati u školama, pogotovo u strukovnim školama, smatra mladi futurist. To je ona velika promjena u sustavu koju trebamo, no veliko je pitanje jesmo li za nju spremni. Svaki drugi oblik promjene u obrazovanju koji ne remeti postojeći sustav u potpunosti, za ovog mladića jednostavno nije prava reforma obrazovanja.

Što možemo iskoristiti iz Pölönenovog predavanja?

Iako se profesorima predavanje svidjelo, kasnije su među sobom neki od njih komentirali da sve to lijepo zvuči, no da je u konačnici neizvedivo i daleko od naše obrazovne svakodnevnice. Međutim, razmišljajući o Pölönenovom predavanju, važno je sjetiti se onoga na čemu profesori ipak mogu poraditi s učenicima.

U jednom dijelu mladi Finac govorio je o današnjim problemima u školi i principima koji bi profesore trebali voditi u poučavanju.

Foto: srednja.hr

Recimo, djeca se u školi često pitaju koja je relevantnost ili važnost onoga što uče. Nije rijetkost da se učenici pitaju “zašto ovo učimo?“. Profesori bi, razmišljajući o onome što je Pölönen govorio, mogli pomoći djeci da shvate važnost onoga što uče i zašto je bitno za njihovu struku da su upoznati s određenim gradivom. Mogli bi s djecom više uvježbavati nastup i komunikaciju ispred razreda koja će im kasnije pomoći da se bez srama istaknu pred drugima svjesni svoje važnosti u društvu.

Istina je da je teško očekivati da ćemo uistinu imati prethodno spomenuti Perttuov kurikulum, ali korisno je promisliti o nezamjenjivim vještinama koje našoj djeci uistinu trebaju i koje možemo pokušati razvijati jer, pogotovo kada govorimo o strukovnom obrazovanju, tehnologija nas je u “starim” vještinama već odavno zamijenila.

Dani strukovnih nastavnika

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih po drugi put organizirala je Dane strukovnih nastavnika i to u okviru projekta „Modernizacija sustava stručnog usavršavanja nastavnika strukovnih predmeta“ koji se financira iz ESF Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020.
Agencija nastavlja s namjerom okupljanja velikog broja nastavnika strukovnih predmeta iz svih dijelova Hrvatske i to sa svrhom još čvršćeg povezivanja Agencije i nastavnika, ali i zbog prepoznate potrebe nastavnika strukovnih predmeta da se unaprijede njihove profesionalne kompetencije i ojačaju kapaciteti kako bi mogli primjereno odgovoriti na promjene koje se događaju u sustavu strukovnog odgoja i obrazovanja.