Pretraga

Želite u finale? Prijave na Ideju godine koje učine jednu stvar ostvaruju dodatne bodove

A- A+

Kako si osigurati dio iz nagradnog fonda koji iznosi 6.000 €? Pobjedom na ovogodišnjoj Ideji godine! Sve što vam treba je odlična poslovna ideja koja koristi novu tehnologiju. Želite li povećati svoju šansu za pobjedom, recite nam i kako planirate osvojiti druga tržišta Europske unije, jer stručni žiri dodatno će vrednovati upravo takve prijave.

ideja godine eu tržište

Natjecatelji Ideje godine koji kažu kako se planirju širiti na druga europska tržišta ostvaruju dodatne bodove u prijavi | Foto: srednja.hr

Ideja godine natjecanje je za srednjoškolce koje nagrađuje vašu hrabrost, kreativnost i žicu za poduzetništvo. Tražimo odlične poslovne ideje i najbolje napisan poslovni plan. Imamo jedno važno pravilo: vaša poslovna ideja trebala bi počivati na nekoj od modernih tehnologija, poput umjetne inteligencije, VR-a, Interneta stvari ili nečeg sasvim drugačijeg.

Prijaviti se možete sami ili u timu od najviše troje učenika, a možete imati i mentora, odnosno nastavnika ili nastavnicu koji će vam pomoći u prijavi. Ako do sada nikad niste pisali poslovni plan, ne brinite, imamo obrazac koji će vas voditi kroz sve važne korake osmišljavanja vaše poslovne ideje. Preuzmite ga ovdje.

Ispunjeni poslovni plan nam pošaljite najkasnije do 20. travnja u 23:59 sati putem ovog obrasca. Deset projekata koji prolaze u finale proglasit ćemo 22. travnja. Finalisti se u Zagrebu okupljaju 2. i 3. svibnja kad će svoje ideje predstaviti stručnom žiriju.

Nakon proglašenja pobjednika čeka nas proslava, a idući dan obilazak startup-ova koje okuplja ZICER, partner natjecanja. Smještaj, večeru i doručak finalistima osigurava organizator.

Žiri dodatno vrednuje određene prijave

Ako se pitate postoji li recept koji će vas sigurno odvesti u finale, odgovor je – ne, ne postoji. No, stručni žiri ipak dodatno vrednuje prijave koje u razvoj svoje ideje ulože trud. Pošaljete li nam prezentaciju, video ili nešto drugo uz svoj poslovni plan, žiriju dajete do znanja da ste se oko svoje prijave zaista potrudili. Izbjegnete li u svom poslovnom planu određene greške koje često viđamo, i time pokazujete dodatno zalaganje.

Uz to, ove godine stručni žiri ima još jedan kriterij. Opišete li kako svoju poslovnu ideju planirate proširiti na druga tržišta Europske unije, veća je šansa da ćete osvojiti prolazak u finale. Time pokazujete da razmišljate kao pravi poduzetnici koji uvijek traže priliku za razvoj, ali i razmišljaju dugoročno.

U Europskoj uniji imamo jedinstveno tržište

Prilika za razvoj tvrtki u Europskoj uniji je puno, stoga želimo čuti kako planirate iskoristiti sve što vam se nudi. U Europskoj uniji imamo jedinstveno tržište, što znači da proizvodi, usluge i ljudi mogu slobodno protjecati među državama članicama. Ako želite proširiti svoje poslovanje van granica Hrvatske, to znači da u tome nećete imati zakonskih ili trgovinskih prepreka.

Uz to, EU nudi i potpore kroz programe financiranja poduzetnicima koji žele širiti svoje poslovanje. To su, primjerice, Program jedinstvenog tržišta, Instrument za povezivanje Europe (CEF) ili Obzor Europa. To su samo neki od njih, stoga istražite mogućnosti financiranja kroz europske fondove ovisno o industriji u kojoj želite razvijati svoju poslovnu ideju, a u svom poslovnom planu navedite kako planirate iskoristiti tu pomoć u razvoju svoje ideje.

Postoje i programi koji mladima pomažu steći radno iskustvo ili studirati van domovine, kao što su Erasmus+, Program Marie Skłodowska-Curie za istraživače ili Erasmus za mlade poduzetnike. U razvoju svoje poslovne ideje možete iskoristiti i usluge savjetovanja kroz Europsku poduzetničku mrežu, a na portalu Your Europe možete pronaći i sve važne informacije o razvoju tvrtki u Europskoj uniji.

Kako to izgleda na primjeru?

Obrazac poslovnog plana kojeg ste preuzeli sadrži i sekciju ‘tržište’. Unutar nje, napišite nam kako planirate osvojiti najprije hrvatsko, a potom i europsko tržište.

Recimo, primjerice, da razvijate digitalnu platformu za turističke vodiče koja će se temeljiti na proširenoj stvarnosti (AR). Turisti bi vašu platformu koristili za istraživanje turističke ponude kroz interaktivne AR vodiče. U ovom biste primjeru mogli napisati koje će turističke destinacije u Hrvatskoj vaša platforma obuhvatiti i s kojim turističkim agencijama ćete surađivati.

Potom, navedite u koje zemlje Europske unije biste voljeli proširiti svoje poslovanje. Opišite koje ćete lokalne sadržaje drugih zemalja nuditi, s kojim ćete partnerima surađivati i kako planirate prilagoditi korisničko iskustvo da korisnici iz različitih država u njemu mogu jednako uživati.

Mogli biste, recimo, napisati i da u širenju svoje poslovne ideje planirate iskoristiti poticaje kroz program Obzor Europa koji podržava inovacije i implementaciju tehnoloških rješenja. Mogućnosti je stvarno puno, a ovo je bio samo jednostavan primjer koji vam može poslužiti kao inspiracija, no neka ne ograniči vašu kreativnost!


Ideja godine 2024 je poslovno natjecanje za srednjoškolce koje organizira srednja.hr. Zlatni partner projekta je EFFECTUS veleučilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija i Končar. Pokrovitelj projekta je Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Projekt je sufinancirao Europski parlament u okviru programa subvencija Europskog parlamenta u području komunikacije. Europski parlament nije sudjelovao u njegovom pripremanju te ni na koji način nije odgovoran za sadržaj objavljenih vijesti. Odgovore na često postavljana pitanja o Ideji godine pronađite ovdje. Sve novosti pratite na Facebook stranici Ideja godine ili nas pitajte putem maila [email protected]. Poslovni plan preuzmite ovdje, a prijavite se putem ovog linka. Kako vam ne bi promaknula niti jedna vijest o natjecanju, pridružite se Facebook događaju Ideje godine.

EU emblem