Pretraga

Državni tajnik u Ministarstvu obrazovanja odgovorio hoće li viši razredi osnovnih ići online

A- A+

Ako se epidemiološka situacija ne popravi, osim srednjih i viši razredi osnovnih škola mogli bi krenuti s nastavom na daljinu, rekao je to državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Tomislav Paljak za emisiju Hrvatskog radija ‘U mreži Prvog’.

Foto: Unsplash

U Hrvatskoj je danas 4.396 novozaraženih koronavirusom, a zbog nepovoljne epidemiološke situacije od ponedjeljka se u većini županija zatvaraju srednje škole.

‘Škole nisu žarišta, ali postotak zaraženosti kod učenika se povećava’

U emisiji ‘U mreži Prvog’ Hrvatske radiotelevizije jutros je gostova o Tomislav Paljak, državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Upitan hoće li na online nastavu prijeći i viši razredi osnovnih škola, Paljak kaže da je to realno ako se situacija ne popravi.

– To je i logičan korak. Škole nisu žarišta, ali postotak zaraženosti kod učenika se povećava. Ako se situacija ne popravi, to je sasvim realna opcija, kazao je, prenosi Hrvatski radio.

Ističe kako kod srednjih škola, a kada je u pitanju prelazak na online nastavu, nije bilo ni više ni manje otpora nego što bi to bilo uobičajeno u izvanrednoj situaciji. Kaže da su škole sada pripremljenije, a da Ministarstvo nema informacija o nekim većim problemima na terenu.

U Gradu Zagrebu u srednjim školama provedeno je antigensko testiranje prije odluke o prelasku na online nastavu. Iva Milardović Štimac, pomoćnica pročelnika Ureda za obrazovanje Grada Zagreba, kaže da su ovu odluku donijeli kako bi u predblagdansko vrijeme smanjili pritisak na javni prijevoz i smanjili mobilnost srednjoškolaca. Reakcije ravnatelja i građana, kaže, bile su pozitivne, te se javilo svega nekoliko roditelja koji traže da se nastava provodi prema modelu A. Predsjednica Udruge srednjoškolskih ravnatelja Suzana Hitrec smatra da je odluka o prelasku na nastavu na daljinu dobra iako vjeruje da se u nekim školama nastava mogla do kraja polugodišta odvijati u školama.

– Smatram da smo jako dobro iskoristili prvo polugodište. To prošle godine nismo imali zbog štrajka. Pripremamo se od prvog nastavnog dana, što će biti i kako ćemo se snaći. Imali smo dovoljno vremena da nabavimo opremu, osnažimo učenike i nastavnike za online nastavu. Za razliku od proljeća većina škola ima namjeru organizirati nastavu u realnom vremenu što će olakšati rad i dati osjećaj normale, da nemaju osjećaj da su za računalom cijeli dan, kazala je Hitrec.

Izdvojeni članak

Pitali smo ministarstvo hoće li profesorima u online nastavi isplatiti dodatak za smjenski rad

Problemi s ocjenjivanjem

Ravnateljica OŠ Cestica iz Varaždinske županije Nataša Turščak, u kojoj se od 23. studenog odvija online nastava, kazala je kako su sada pripremljeniji nego na proljeće. S nastavom na daljinu krenuli su ranije kako bi smirili lošu epidemiološku situaciju te omogućili učenicima da zadnja dva i pol tjedna prije kraja polugodišta provedu u školama. Međutim, to neće biti moguće. Što se tiče ocjenjivanja, Turščak priznaje da ima problema.

– Svi smo mi dužni podnijeti teret kako bi stali na kraj svemu tome. Učitelji imaju više problema jer su planirali da će ispite provoditi u učionicama. Maksimalno su smanjili broj pisanih radova. Koliko je moguće, trudimo se. Učitelji pomažu, ali onaj dio odgovornosti koji je na učenicima i roditeljima tu ne možemo pomoći. Došlo je do vidjela prava priča, da je znanje najbitnije, a ne ocjene, kazala je Turščak.

Na kritike da su učenici pod pritiskom, Paljak kaže da je prvo polugodište kraće, te da je nastava u to doba uvijek bila intenzivnija.

– Ne možemo donijeti uputu svi morate ići uživo u nastavi jer te tehničke pretpostavke nisu iste u cijeloj Hrvatskoj. Imamo sinkronizirane godišnje kurikulume koji prate nastavne lekcije, imate mrežnu mogućnost da dođete do njih. Učitelji stalno komuniciraju i u tom smislu je unaprijed bila napravljena mogućnost da se snalazimo. Završit ćemo u koliko toliko normalnim uvjetima, kaže Paljak.

Važno je da nastavnici imaju osigurane uvjete za rad

Suzana Hitrec komentirala je primjedbe profesora zbog rada od kuće. Dio nastavnika je dobio prijenosna računala, dok neki rade na privatnima. Svi troše privatni internet.

– Većina potpisuje izjave da ima uvjete za rad od kuće. Razumljivo je to jer ne stanuju preko puta škole, koriste sredstva javnog prijevoza i morali bi se izlagati riziku. Važno je da imaju osigurane uvjete za rad i podršku, zaključuje Hitrec.

Dodaje kako teže tome da se učenicima daje što manje zadaće i samo ispiti koji su nužni. U Zagrebu, kazala je Milardović Štimac, zasad ne razmišljaju o prelasku na model C za osnovne škole, ali ako brojke budu rasle razmislit će o njemu.