Pretraga

eMatematika – Najveći hrvatski servis za online instrukcije iz matematike

A- A+

Pandemija nije pogodila samo hrvatsko gospodarstvo već i one koji će ga graditi u budućnosti – školarce i studente koji već mjesecima prate nastavu i predavanja online. To je poseban izazov i za roditelje koji nekad školarcima ne mogu pružiti adekvatnu pomoć jer je uslijed pandemije teže i organizirati instrukcije.

instrukcije iz matematike

eMatematika je prva platforma za online instrukcije iz matematike | Foto: Promo

Tom je izazovu kod prirodnih predmeta doskočio Robert Pavlik, osnivač prve hrvatske platforme specijalizirane za online instrukcije iz matematike pod nazivom eMatematika, u opticaju od početka listopada 2020. godine na web stranici ematematika.hr.

Pandemija koja traje je ‘vjetar u leđa’ ovom konceptu jer je ubrzala proces prilagodbe online instrukcijama i predavanjima za što bi inače trebalo možda i nekoliko godina. Djeca su dobila upute kako se prebaciti na online školovanje, a roditelji su shvatili da i takav koncept može funkcionirati iako treba zaista dobra priprema i tehnička i profesionalna educiranost instruktora odnosno predavača.

Fokusirani su na sve učenike i studente koji trebaju pomoć s matematikom, bilo da je riječ o ispravku negativne ocjene ili pripremi za natjecanje. Žele se pozicionirati na hrvatskom tržištu kao najveći hrvatski servis prvenstveno za online instrukcije iz matematike. Njihove usluge trenutno se sastoje od online instrukcija u trajanju od 45 minuta, isporuke riješenih zadataka s postupkom i uz video pojašnjenje te zadataka s postupkom. Učenike su podijelili na 4 razine – niži razredi osnovnih škola, viši razredi, srednja škola i fakulteti, tako su organiziraniji i učinkovitiji s obzirom na to da neki instruktori više vole rad s djecom, a neki s tinejdžerima ili studentima.

Prve online instrukcije iz matematike!

Srednjoročni cilj je angažirati i zaposliti nekoliko stotina instruktora i privući više tisuća klijenata, sa željom da postanu prepoznatljivi po kvaliteti i zadovoljstvu klijenata. Rade na definiranju užeg tima suradnika koji će imati želje, znanja i ideje razvijati ovaj koncept i u budućnosti odnosno dovesti ga u zamišljenu fazu II. Temeljem stečenih iskustava žele doraditi platformu na jednu razinu kada ona tečno funkcionira kao složeni sustav s nekoliko jedinstvenih funkcionalnosti u administraciji aplikacije, od čega su neke aplicirane već u ovoj početnoj fazi.

U slijedećoj fazi za par godina će na platformi biti izlistano više stotina instruktora koji će biti ocjenjeni od strane korisnika u marginama min. 90% do max. 100%. To je i jedan od najvažnijih ciljeva ovog projekta – pružiti hrvatskom tržištu zaista vrhunsku i trenutno dostupnu uslugu za školarce i studente iz svih krajeva Hrvatske koji imaju pristup internetu. Iako klijenti već i sada biraju instruktore, u fazi II bi izbor instruktora u potpunosti bio prepušten klijentima. Često učenici u malim sredinama ili na otocima ne mogu izabrati instruktore jer ih nema ili nisu prikladni.

Izdvojeni članak

eMatematika.hr – prvi hrvatski web servis za instrukcije iz matematike online

Tko može biti instruktor?

Nakon 7 mjeseci angažirano je više od 100 instruktora uglavnom za instrukcije iz matematike i rješavanje matematičkih zadataka. Krenuli su i s instrukcijama iz fizike, kemije i informatike jer im pristižu i takvi upiti. Odaziv studenata i profesora s iskustvom je iznenađujuće velik, ali trenutno je daljnje angažiranje malo usporeno radi želje da se postojeći kapacitet maksimalno uposli. Instruktori, prvenstveno studenti matematike, FER-a i FSB-a su ovu ideju prepoznali kao perspektivnu i originalnu te žele sudjelovati u razvoju ovakve platforme.

Kao najvažnije uvjete navode se minimalno dvije godine iskustva u davanju instrukcija iz matematike, izvrsne komunikacijske vještine, pouzdanost, fleksibilnost u organizaciji instrukcija te strpljivost i fokusiranost na dijete. Instruktori po završenim instrukcijama skoro svaki put dobivaju ocjenu od klijenata i tako grade osobni ‘rating’ što je i sastavni dio njihovih profila. Ta komponenta procesa je jako bitna za unaprjeđenje poslovanja, izgradnju prepoznatljivog brenda i dostizanje slijedeće faze projekta.

Doći do instruktora nikad nije bilo lakše

Instrukcije se naručuju i plaćaju putem checkout procesa ‘Naruči instrukcije’ kroz tri koraka i već sada je cijeli proces relativno automatiziran, prvenstveno u komunikacijskom smislu. Uvijek postoji i potreba za predstavljanje putem telefona ili videopoziva jer se radi o osjetljivim situacijama kada roditelji predaju djecu na edukaciju nekome tko ne dolazi u dom već se komunicira isključivo s distancom. Za realizaciju instrukcija koriste nekoliko provjerenih platformi kao npr. Zoom, Google Meet, MS Teams te nekoliko digitalnih pomagala, ovisno o iskustvima instruktora.

Pritom sve što rade mora ispunjavati dva uvjeta: da učeniku bude omogućen vrlo jednostavan pristup platformi i da tijekom sata konstantno postoji video veza kako bi se instruktor i učenik mogli vidjeti u svakom trenutku. Po završetku svakih instrukcija klijentu se šalje upitnik o zadovoljstvu, rješenja zadataka ili bilješke s instrukcija te račun.

Pozitivne povratne reakcije konstantno stižu i od roditelja kojima se, između ostalog, sviđa to što postoji veliki izbor instruktora, a ocjene i recenzije su rijetko ispod odličan. Posebno su zadovoljni u situacijama kad prekasno traže instrukcije no zbog velikog broja instruktora netko je uvijek na raspolaganju. I reakcije instruktora su odlične jer više ne moraju trošiti sat ili više vremena na put koji realno ne mogu naplatiti.

Nakon skoro 2000 odrađenih narudžbi i 500+ registriranih klijenata projekt se trenutno uspješno razvija prema viziji osnivača. Svi zajedno se trude izgraditi ‘rating’ koji će u budućnosti garantirati vrhunsku uslugu dostupnu odmah svim učenicima koji imaju pristup internetu i trebaju pomoć u svladavanju prirodnih predmeta.