Harvardski psiholog objasnio zašto više usrećuje kupovina iskustava nego stvari

Ljudi obično troše na dvije stvari – odjeću, automobile, stvari za kućanstvo i iskustva, poput obroka, odmora i filmova. Istraživanje pokazuje kako je kupovina iskustava mnogo isplativija opcija, ukoliko za svoj novac želite dobiti što više radosti.

Studija u kojoj je sudjelovalo više od tisuću ljudi pokazala je kako ljudi razmišljaju o materijalnoj i iskustvenoj kupovini, uključujući nadu o povećanju svoje sreće.

Istraživanje pokazalo: Kupovne navike Hrvatica su zabrinjavajuće

Više usrećuje iskustvo nego kupovina materijalnog

Kada su razmišljali o tome što im donosi više radosti, kupovanje materijalnog ili iskustva, 57 posto njih reklo je kako iskustva donose više sreće. Tek je 34 posto ispitanih priznalo kako ih kupovanje materijalnih dobara više usrećuje.

U svojem je radu psiholog s Harvarda Daniel Gilbert rekao kako to ima veze s time kako se postavljamo prema objektima nasuprot doživljajima. Stvarima se vrlo lako prilagođavamo, no događaje možemo predviđati i sjećati ih se.

– Nakon što posvete dane i dane biranju savršenog drvenog poda za svoj novi stan, ljudi ubrzo shvate da voljeni parket vrlo brzo postaje ništa više nego neprimjetno tlo ispod njihovih nogu. S druge strane, uspomena koju čuvaju s određenog putovanja na koje su otišli uvijek ih usrećuje, objasnio je Gilbert.

Proizvođači namjerno rade loše proizvode da bi ih što češće kupovali

Ulaganje u osobno zadovoljstvo

Postoji još jedan razlog zbog kojeg je bolje ulagati u iskustva – ona su bolje ulaganje u osobno zadovoljstvo. Kada kupujete doživljaje, imate priliku vidjeti promjene koje se događaju u vašoj okolini i u vama, piše Business Insider.

Naposlijetku, psiholog tvrdi kako je ulaganje u nematerijalno ono što nas čini sretnima, upravo zato jer ih pretvaramo u dio našeg identiteta. Ukoliko uzmete tri tjedna za istraživanje Nepala, vaši će koraci po Himalaji postati dio onoga što mislite da jeste, tvrdi Gilbert.

Odgovori