Pretraga

Ministarstvo imenovalo ljude u radne skupine za kurikularnu reformu, a oni nisu ni znali da će biti imenovani

Ministarstvo znanosti i obrazovanja 20. ožujka ove godine donijelo je Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o imenovanju članova radnih skupina za provođenje cjelovite kurikularne reforme. Tom su Odlukom imenovani novi ljudi u Radne skupine predmetnih kurikuluma. Međutim, kriteriji oko imenovanja nisu bili nigdje jasno navedeni, a MZO nam ih tek nabraja na naš upit. Uz to, ljudi koji su ovom Odlukom imenovani su oni koji su se javili za snimanje video materijala u online nastavi, no prethodno uopće nije bilo najavljeno da će biti imenovati u radne skupine.

Blaženka Divjak

foto: Denis Gaščić|srednja.hr

Novi ljudi imenovani u radne skupine predmetnih kurikuluma su oni koji su se uključivali u Nastavu na daljinu snimajući sadržaj i svoja video predavanja od 15 minuta te ih dostavili Ministarstvu i omogućili da te sadržaje koriste i drugi. Uz to, imenovani su oni koji su se odazvali na javni poziv učiteljicama i učiteljima iz Grada Zagreba za snimanje na HRT-u (zbog mogućnosti fizičkog dolaska na HRT) za Školu na Trećem.

Nigdje nije pisalo da će se osobe imenovati u radne skupine

Budući da nigdje nije rečeno niti je pisalo da će se oni koji se odazovu na ove pozive Ministarstva i imenovati u radne skupine, pitali smo Ministarstvo da nam pojasni taj dio.

– Učitelji i nastavnici su se javljali na poziv Ministarstva znanosti i obrazovanja koji je objavljen na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja te u javnim medijima. Ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak u nekoliko je navrata uputila poziv svim odgojno-obrazovnim djelatnicima za uključivanje u Nastavu na daljinu kako bi se osigurala pravovremena i kvalitetna podrška svim učenicima, učiteljima nastavnicima, ravnateljima te roditeljima. „Pozivamo sve nastavnike da snimaju sadržaj i svoja uspješna video predavanja od 15 minuta nam dostave na kurikulum@mzo.hr jer ćemo i drugima omogućiti njihovo korištenje.“, odgovor je MZO-a.

Napisali su nam i da se u radne skupine ljudi kontinuirano uključuju.

– Kolegice i kolege iz cijele Hrvatske javili su se i poslali svoje obrazovne sadržaje te su se aktivno uključili u predmetne timove kako bi usklađeno, kontinuirano proizvodili videolekcije potrebne za normalno održavanje nastave na daljinu. Uputama za snimanje, predlošcima te podrškom u mentorskom i lektorskom timu kolegice i kolege uspješno su doprinijeli nastavi na daljinu i osigurali jednake mogućnosti obrazovanja svim učenicima. U radne skupine se kontinuirano uključuju novi članovi kako bi se mogla pružati kvalitetna kontinuirana podrška cijelom sustavu obrazovanja u ovim izazovnim vremenima. Sama tjedna produkcija videolekcija i sati emitiranja na televiziji već sada traži najmanje 500 kreativnih stvaratelja te se nadamo da će nam se kolegice i kolege i dalje pridruživati, odgovaraju.

Što se tiče spomenutog javnog poziva učiteljicama i učiteljima iz Grada Zagreba za snimanje na HRT za Školu na Trećem, zanimalo nas je kako je moguće da je rok za prijavu bio do 25. ožujka, a Odluka o kojoj govorimo donesena je 20. ožujka.

– Datum 20. 3. je stavljen kako bi se obuhvatile videolekcije i Škola na Trećem koje je započelo s emitiranjem 16. 3. Osobe koje su se kasnije javile bit će uključene u izmjene i dopune Odluke, kažu nam iz Ministarstva.

Kriterije Ministarstvo navodi tek na naš upit

Na naš upit koji su bili kriteriji, budući da u spomenutim pozivima ni oni nisu bili navedeni, Ministarstvo nam nabraja kriterije, no ne navodi i gdje su oni spomenuti ranije.

– Kriteriji odabira bili su kvaliteta izrade videolekcija, povezanost s predmetnim kurikulumima, primjerenost uzrastu djece, adekvatno pružanje podrške nastavi na daljinu te organizaciji u virtualnim učionicama, kažu iz Ministarstva.

Do sada je pripremljeno 3038 videolekcija za sve razrede osnovnih i srednjih škola te emitirano više od 500 sati televizijskog programa na HRT3, SPTV i RTL2. Sve videolekcije javno su i besplatno dostupne na mrežnim stranicama Škole za život i pripadnom YouTube kanalu .

Iako za svoj rad nisu plaćeni, nastavnici i učitelji mogu dobiti bodove za napredovanje.

*Ako vam se dokument ne učitava pravilno, osvježite stranicu

Download [4.84 MB]