Pretraga

Pokrenuta peticija za uvođenje prijemnih ispita za upis u srednje škole

A- A+

Udruga ‘Nastavnici organizirano’ pozvala je sve

zainteresirane da potpišu peticiju za uvođenje prijemnih

ispita za upis u srednje škole. Radi se o privatnoj

inicijaviti koju udruga podržava jer je uvođenje prijemnih

ispita na upisima u srednje škole i njihov cilj.

Internetski portal Nastavnici.ORG na svojim je stranicama

objavio internet peticiju za uvođenje prijemnih ispita za

upis u srednje škole. Ona nije došla od Udruge, već je riječ

od privatnoj inicijativi, s kojom se ‘Nastavnici

organizirano’ slažu.

Izdvojeni članak

Mala matura u Srbiji, plaćena praksa u Danskoj

‘Sadašnji sustav štetan, nepravedan,

neefikasan, potiče korupciju’

– Podržavamo inicijativu zato jer je to jedan od ciljeva

koje pokušavamo ispuniti od još prije nego što je udruga

osnovana. Smatramo da je sadašnji sustav štetan, nepravedan,

neefikasan, potiče korupciju i u procesu obrazovanja

uspostavlja pogrešne ciljeve učenja i ocjenjivanja čime

učitelje stavlja u nemoguć položaj, a učenike i roditelje

usmjerava u potpuno pogrešnom smjeru. Smatramo da je

ukidanje prijemnih ispita bio jedan od prvih čavala u lijesu

hrvatskog obrazovanja i da je u proteklih dvadeset godina

upisivanje isključivo na temelju ocjena napravilo

nemjreljivu štetu djeci, sustavu, ali i mentalnom sklopu

koji vlada u školama i obrazovanju, ali i cijeloj Hrvatskoj,

nalazi se na njihovoj stranici.

Inicijativa smatra da se za upis u srednje škole trebaju

uvesti prijemni ispiti, budući da se za upis boduju ocjene

zadnja četiri razreda osnovne škole, pa tako te četiri

godine za većinu djece postaju mučno razdoblje sakupljanja

bodova za upis u željenu školu. – Niti jedan učitelj nema

identične kriterije pri ocjenjivanju učenika, pa to

rezultira nepravednostima pri upisu.

Izdvojeni članak

Nastavnici se peticijom bore protiv nasilja u učionicama

Većina u struci želi malu maturu

– Kada bi se vratili prijemni ispiti za srednje škole djeca

bi se mogla koncentrirati na znanje, a u završnom razredu

pripremiti za prijemni ispit specifičan za odabranu školu.
Taj prijemni ispit bi ujedno vratio potpunu jednakost i

ravnopravnost među prijavljene đake, nalazi se u peticiji.

Kako tvrdi ravljatelj karlovačke gimnazije, struka se

uglavnom slaže kako bi najbolje rješenje bilo uvođenje

državne mature. – Oduvijek postoji problem objektivnosti

nastavnika u različitim osnovnim škola, a iako ja ne smatram

da je u kod mnogih takav slučaj. Imam povjerenja u učitelje

i nastavnike te smatram da oni u većini slučajeva daju

realne i objektivne ocjene, kojima onda treba dati tu težinu

i važnost. Ja bih rekao da ovdje nedostaje moment ‘male

mature’, za koju smatram da bi je bilo dobro implementirati

u postojeći sustav, jer bi ona uz ocjene mogla biti

objektivan pokazatelj stečenog znanja, a rezultati bi tu

bili relevantni. Naravno da prenošenje znanja u urbanim i

ruralnim sredinama nije jednako, no vjerujem da taj

nesrazmjer nije toliki da bi se trebali uvesti prijemni

ispiti. Ne bih dovodio u pitanje relevantnost zaključnih

ocjena, a moram reći da mi se čini da kod većine u struci

vlada mišljenje da bi trebalo uvesti ‘malu maturu’, objasnio

je ravnatelj Mandić.