Aplikacija HŽPP Tickets ima ocjenu 1,6: ‘Ovo je teški jad i bijeda’

U želji da putnicima olakšaju kupnju karata za vlak, Hrvatske željeznice su u rujnu 2016. predstavile mobilnu aplikaciju HŽPP Tickets. Osnovna ideja – plaćanje karata online kao odgovor na gužve u redovima i pojednostavljenje procesa kupovine – činila se potrebnom te, isprva, obećavajućom. Međutim, odonda do danas, tri godine kasnije, aplikacija na Google Playju skuplja gotovo isključivo negativne ocjene…

Google Play/Screenshot

 

Dosad ju je recenziralo više od 400 korisnika, a prosječna ocjena koju je dobila je 1,6. Zašto? Čini se da je, što potvrđuju korisnici, puna nelogičnosti. Javljaju se ljudi koji su kreditnom karticom platili kartu, a nisu ju dobili, kritizira se sporost, a pojedinci su odustali i prije dovršetka registracije.

‘Karta magično nestane!’

Evo nekih od takvih recenzija s Google Playja, uz koje stoji ocjena jedan.

Stjepan: “Dva puta sam probao kupiti kartu, dva puta je nisam dobio, ali su mi ju zato dva puta naplatili.”

Marin: “Aplikacija prvo naplati kartu, a ukoliko se dogodi greška (greška u vezi) u nekom od sljedećih koraka, karta magično nestane! Također, kod pretraživanja voznog reda, on se često ne pojavi.”

Gligorije: “Došao do registracije i odustao. Zašto su broj mobitela i OIB obavezni? Sučelje je ružno. Aplikacija je spora.”

Prenatrpanost podataka, stranci i OIB

Mnogi su se složili s Gligorijem – kod registracije treba unijeti previše osobnih podataka.

Franjo: “Nikakva korist. Traži sve moguće korisničke podatke, a na kraju kartu nije moguće kupiti. Nula zvjezdica.”

Tine: “Kada se registrirate traži vas (aplikacija, op. a.) sve vaše podatke i (ime) prvorođenog sina. Ne mogu čak ni kupiti više od jedne karte.”

Strani državljani upravo zbog takve kompleksnosti nisu mogli izraditi račun. Naime, izrada accounta zahtijeva unos OIB-a, kojeg imaju samo hrvatski državljani.

Antje N: “Ne mogu stvoriti račun zato što nemam hrvatski identifikacijski broj (OIB). Kako da kupujem karte?”

Neimenovani korisnik: “Kaže mi da je OIB nevaljan kada se pokušavam registrirati. Nemam pojma što to znači.”

U stilu HŽ-a

Negodovanje izaziva činjenica da se svaki put prilikom otvaranja aplikacije potrebno iznova ulogirati. Osim toga, HŽPP Tickets osjetljiv je na velika slova.

Vedran Flajnik: “Ne pamti login, ne pamti zadnje tražene relacije. Zašto?”

Tibor: “Užasna aplikacija. Nije ažurirana skoro dvije godine, nema profila korisnika, login potreban svaki put, spora, nema obavijesti o stanju vlakova, reda vožnje, plaćanje je sporo, veoma često neuspješno… Tko je izradio aplikaciju, ako nije zaposlenik HŽ, svakako bi trebao biti.”

Chrstian: “Prilikom registracije app mi je stavio e-mail prvo slovo veliko, a prilikom logina defaultno stavio malim. Kako su geniji iza aplikacije/apija stavili da je e-mail case sensitive, nisam pola sata uspio shvatiti zašto mi javlja neispravan e-mail/password.”

Na kraju je sporije nego na blagajni

Navedeni faktori, kao i višestruke provjere kreditne kartice, zapravo dodatno usporavaju proces kupnje karata.

Promijenjen red vožnje HŽ-a: Doznajte kako prometuju sve linije unutar Hrvatske

Barbara: “Spora i nepraktična aplikacija, svaki put iznova traži broj kartice, spajanje na token itd. U hodu, na stanici, nije praktično i odustajem svaki put. Osobito kad se prozor za upis jednokratne zaporke za plaćanje otvori sa super sitnim slovima, a ne može se povećati.”

Andrija: “Kad već moram unositi svaki put iznova podatke kartice i još potvrditi s tokenom, mogli su bar dati opciju da unaprijed uplatim 100 kn, pa da mi skida s računa.”

Iznenađenje… pale su i petice

Začudo, uslijed svega toga, par usera HŽ-u je dalo petice.

Vedran: “Za kupnju karata jako dobra aplikacija. Trebalo bi možda promijeniti da se ne treba stalno pisati mailom prilikom ulaska u aplikaciju i trebalo bi zapamtiti broj kartice barem kada smo unutar aplikacije na svom računu. Uz manja poboljšanja bi bila savršena aplikacija.”

Milorad: “Odlična aplikacija!”

Prijedlog kritičara: Dajte šansu studentima

Bilo kako bilo, većina je ovog puta ipak prevladala.

Jedan je korisnik još prije dvije godine ponudio svoj savjet za poboljšanje sustava.

Ivan: “Ovo je teški jad i bijeda. Dajte studentima nekog tehničkog fakulteta nek’ napišu cijeli projekt i aplikaciju, tko god da je ovo planirao nema pojma kako svijet u 2017. funkcionira.”

HŽ će očito doista itekako morati poraditi na aplikaciji. Jesu li baš studenti, kako navodi zadnji recenzent, možda rješenje za njihove probleme?

Odgovori