Pretraga

Ljubav prema cvijeću u ovoj je struci najvažnija: ‘Učenici razvijaju maštu i osjećaj za lijepo’

A- A+

Trogodišnje zanimanje cvjećar jedno je od onih za koje postoje prilično male kvote. No, kako nam govore iz tri škole koje u svom programu imaju smjer za cvjećara, te se kvote iz godine u godinu popune. I to prilično brzo. Osim broja učenika koje ove škole upisuju u ovaj smjer, otkrili smo i kako izgleda jedan dan budućih cvjećara, kakve rezultate postižu na natjecanjima, ali i gdje se zapošljavaju nakon što završe školu.

Učenici cvjećarskog smjera

Učenici cvjećarskog smjera | foto: Srednja strukovna škola Antuna Horvata, Đakovo

Srednja strukovna Antuna Horvata u Đakovu, Agronomska škola u Zagrebu te Graditeljska škola za industriju i obrt u Rijeci u svojim školskim programima, između ostalog, imaju i program za obrazovanje cvjećara. Zanimalo nas je koliko učenika svake godine upisuju, koliko su njihovi učenici uspješni, ali i i gdje se zapošljavaju nakon što završe školu.

Graditeljska škola za industriju i obrt u Rijeci već 30 godina u svom programu ima i smjer ‘cvjećar’ i govore nam kako se, unazad nekoliko godina kvote za upis kreću između šest i deset učenika. Otprilike isti broj učenika za ovaj smjer upisuju i Srednja strukovna Antuna Horvata u Đakovu koja ih upisuje šest te Agronomska škola u Zagrebu koja ih upisuje 13. Kvote su gotovo uvijek popunjene, a kako nam kažu iz Agronomske škole u Zagrebu, popunjavaju se već na ljetnom roku upisa.

– Problema za upis nema, upisna promidžba je vrlo uspješna. Također, postoji mogućnost nastavka obrazovanja u četverogodišnja zanimanja, na primjer u zanimanje agroturistički tehničar, zapošljavanja ili otvaranja vlastite cvjećarnice, govore nam iz škole u Đakovu i dodaju kako ovo zanimanje pruža mogućnosti i za obrazovanje učenika koji imaju teškoće u razvoju.

Broj upisanih učenica i dalje prevladava nad brojem učenika

Zanimanje ‘cvjećar’ još uvijek uglavnom upisuju djevojčice, ali iz Đakova nam govore kako se kod njih podjednako upisuju djevojčice i dječaci. Također, u školi u Rijeci je u ovaj smjer upisan jedan učenik dok u Zagrebu razred cvjećara čine samo učenice.

Ono što je svim učenicima ovog zanimanja zajedničko je – puno prakse. Naime, u svakoj od ovih škola, za praktičnu nastavu je rezervirano 14 sati. U ovih 14 sati na tjedan, učenici u školskim plastenicima uzgajaju presadnice biljaka koje će kasnije koristiti u izradi svojih aranžmana, u školskoj cvjećarnici simuliraju prodaju i odnos prema kupcu, a brinu se i o cvijeću oko svojih škola. Također, dio prakse odrađuju i u cvjećarnicama s kojima njihove škole imaju potpisane ugovore o praktičnoj nastavi.

– Učenici cvjećari sudjeluju u reprodukciji biljaka od sjemenke i reznice, pripreme supstrata za sjetvu, pikiranja i uzgoja cvijeća, svakodnevne brige o uzgoju do prodaje biljaka u sklopu učeničke zadruge Strossmayer. Proizvode repromaterijal potreban za nastavu cvjećarstva, dendrologije i aranžiranja. Izrađuju cvjetne aranžmane, bukete, girlande i vijence, objašnjavaju nam iz srednje škole u Đakovu.

Dodaju i kako njihovi učenici uređuju i osmišljavaju  školski park- arboretum i začinski bio-vrt u kojem uzgajaju začinsko i ljekovito bilje. Upravo zbog rada i truda njihovih učenika i nastavnika, Srednja strukovna škola Antuna Horvata u Đakovu dva je puta nagrađena za najljepši školski vrt.

– Osim razvoja vještina, cvjećari na praktičnoj nastavi razvijaju maštu i osjećaj za lijepo. Pripremaju se za posao koji ih čeka nakon završenog školovanja pa se nastava i organizira u tom smjeru, govore nam iz škole u Đakovu.

Izdvojeni članak

Škola na jugu ima svoj vrt, a učenici kroz kreativni predmet beru masline te pripremaju – ulje i liker

Brojni kriteriji za ocjenjivanje

Svi radovi koje učenici naprave se, naravno, ocjenjuju i to po brojnim kriterijima.

– Prije svega nastavnik gleda je li aranžman izrađen sukladno namjeni. Nakon toga se gleda je li aranžman napravljen tehnički ispravno, odnosno pravilna tehnika izrade, pravilan odabir cvijeća i boja, položaj cvijeta u aranžmanu, pravilno postavljena žarišna točka i slično, objašnjavaju iz Agronomske škole u Zagrebu.

Dodaju i kako je važna brzina kojom učenici izrađuju aranžman, kakve su im motoričke vještine te općenita spretnost u izradi. Osim u svojoj školi, učenici svoje umijeće imaju prilike pokazati i na brojnim domaćim i međunarodnim natjecanjima i izložbama na kojima postižu odlične rezultate.

Izdvojeni članak
sopjanski sapun

Učenici proizvode i prodaju vlastiti autohtoni sapun: ‘Za izradu koristimo svinjsku mast’

Učenici postižu odlične rezultate na natjecanjima i izložbama

– Naši učenici ostvaruju zavidne rezultate, a sve to pod mentorstvom njihovih nastavnica koje su im predmetne nastavnice na praktičnoj nastavi. Izdvojili bi prije svega natjecanje u struci Worldskills, disciplina Cvjećarstvo i međunarodno natjecanje koje se organizira za vrijeme Floraarta kao dva najvažnija natjecanja za naše učenike na kojima su naše učenice već nekoliko zadnjih godina uvijek pozicionirane među prva tri mjesta, govore nam iz škole u Zagrebu.

Kada je riječ o zapošljavanju nakon završetka ove strukovne škole, iz škola nam govore kako njihovi učenici većinom ostaju raditi u struci i to često u cvjećarnama u kojima su obavljali stručnu praksu. Također, neki od njih otvaraju i vlastite cvjećarne.

– Budući da smo prve cvjećare upisali prije četiri godine, jedan je učenik ostvario svoj životni san i otvorio vlastitu cvjećarnicu, govore nam iz strukovne škole Antuna Horvata u Đakovu.