Pretraga

Je li vraćanje prosjeka u e-Dnevnik dobar potez? ‘Mislim da je vraćeno u dobroj namjeri, ali…’

A- A+

Učenicima i roditeljima početkom drugog polugodišta ponovno je vidljiv informativni prosjek ocjena u e-Dnevniku. Ova opcija je prije pet godina bila ukinuta, a sada je ponovno vraćena. No, sa sobom bi mogla donijeti i problem koji bi mogao ponovno stvoriti tenzije između učenika i nastavnika, a to je da će se učenici pozivati na prosjek kod zaključivanja ocjena. Upravo je oko toga je li vraćanje ove opcije bio dobar potez ili ne bilo pitanje naše ankete u kojoj je sudjelovalo skoro 5.000 ljudi, a mišljenja su podijeljena.

Foto: srednja.hr

Učenici su aritmetičku sredinu i svoj prosjek zadnjih pet godina mogli računati ‘ručno’, a sada to više neće morati raditi jer im je taj podatak ponovno dostupan u e-Dnevniku. Radi se o informativnom prosjeku ocjena koji prema Pravilniku o ocjenjivanju nije mjerilo za zaključnu ocjenu, odnosno ‘zaključna ocjena iz nastavnog predmeta na kraju nastavne godine ne mora proizlaziti iz aritmetičke sredine upisanih ocjena, osobito ako je učenik pokazao napredak u drugom polugodištu’.

‘Ako ne vidiš aritmetičku sredinu, često puta ti se to čini više jer nisi izračunao i učenici su razočarani na zaključivanju’

Upravo je oko toga je li vraćanje ove opcije bio dobar potez ili ne bilo pitanje naše ankete u kojoj je sudjelovalo 4.959 ljudi, a mišljenja su podijeljena. Da je vraćanje ove opcije u e-Dnevnik dobar potez i da učenici i roditelji moraju o tome biti informirani, smatra 2.317 ispitanika, što je 46,74 posto. S druge strane, da je ovo bila loša ideja i da će stvoriti dodatne tenzije između učenika i nastavnika prilikom zaključivanja ocjena slaže se 2.160 ljudi, odnosno 43,57 posto ispitanika. Njih 482, što je 9,72 posto sudionika u anketi, nije sigurno što misli o povratku ove opcije u e-Dnevnik.

– Neka je vraćeno. Ovo što nema prosjeka na polugodištu je greška. Ako ne vidiš aritmetičku sredinu, često puta ti se to čini više jer nisi izračunao (a tko računa osim na kraju godine?!) i učenici su razočarani na zaključivanju, a cijelo vrijeme uljuljani u drugu predodžbu. Ovako se vidi kad otvoriš, pa koga zanima vidljivo mu je, a koga ne zanima neka ne gleda, bio je jedan od komentara na našim društvenim mrežama vezano uz ovu temu.

Rezultati ankete ‘Mislite li da je vraćanje informativnog prosjeka ocjena u e-Dnevnik dobra ideja?’ 11. siječnja 2024. u 11:30 | Foto: srednja.hr

‘Mislim da je vraćeno u dobroj namjeri, ali ocjena doista ne mora proizlaziti iz prosjeka’

Podsjetimo, prosjek ocjena koji je aritmetička sredina svih ocjena, ne znači da je učeniku s prosjekom od 3,5 nastavnik dužan zaključiti četvorku ako primijeti da se nije dovoljno trudio. Isto kao što učeniku s prosjekom 3,4 može zaključiti četvorku ako se trudio tijekom godine. Upravo zato bi povratak ove opcije u e-Dnevnik mogao stvoriti tenzije između učenika i nastavnika, odnosno učenici bi se na kraju nastavne godine mogli pozivati isključivo na prosjek kod zaključivanja ocjena.

– Mislim da je vraćeno u dobroj namjeri, ali ocjena doista ne mora proizlaziti iz prosjeka. Koliko ja razumijem Pravilnik, može biti i viša i niža. Treba razumjeti kriterije i način ocjenjivanja. Moja je preporuka da se slušaju učitelji koji vam znaju objasniti kao ocjenjuju i što traže od učenika, smatra jedan od naših pratitelja na društvenim mrežama.