Pretraga

UNICEF: Trećina učenika nije imala pristup nastavi na daljinu, škole se moraju otvoriti na siguran način

Najmanje trećina djece školske dobi, njih 463 milijuna diljem svijeta, nije imala pristup učenju na daljinu, nakon što su uslijed epidemije koronavirusa zatvorene škole. Pokazao je to izvještaj UNICEF-a objavljen ovog četvrtka, u trenutku kad brojne države izrađuju planove vezane uz povratak u škole. Iz UNICEF-a poručuju kako vladama prioritet mora biti otvaranje škola na siguran način. Na slično je u svom dopisu ministru Radovanu Fuchsu upozorila i pravobraniteljica za djecu, Helenca Pirnat Dragičević.

Foto: Unsplash

Prema izvještaju UNICEF-a, čak 463 milijuna učenika diljem svijeta nije imalo pristup nastavi na daljinu nakon što je zbog epidemije koronavirusa zatvorena njihova škola.

Objavljene upute za novu školsku godinu: U jednom slučaju maske će biti obavezne

Posljedice za gospodarstva i društvo

– Za najmanje 463 milijuna djece, čije su škole zatvorene zbog COVID-19, nije postojalo učenje na daljinu. Taj broj djece čije je obrazovanje u posljednjih nekoliko mjeseci potpuno poremećeno ukazuje na globalnu obrazovnu krizu. Posljedice u gospodarstvima i društvima mogle bi se osjećati kroz narednih nekoliko desetljeća, rekla je Henrietta Fore, direktorica UNICEF-a.

UNICEF procjenjuje kako je zatvaranjem škola tijekom posljednjih nekoliko mjeseci pogođena gotovo 1,5 milijarda učenika.

Razlike u nemogućnosti sudjelovanja u nastavi na daljinu značajno se razlikuju po regijama – učenici u supsaharskoj Africi  najviše su pogođeni i ondje gotovo polovica učenika nije sudjelovala u nastavi na daljinu. U istočnoj Europi i središnjoj Aziji koja je u izvještaju u istoj skupini, u nastavi na daljinu nije sudjelovalo 39% učenika. UNICEF-ove podatke za ostale regije o nemogućnosti sudjelovanja u nastavi na daljinu možete vidjeti u tablici u nastavku.

Izvor: UNICEF

 

Iz UNICEF-a potiču vlade da im u jeku popuštanja mjera sigurno otvaranje škola bude prioritet te da u suprotnom osiguraju alternativne načine učenja. Ističu i potrebu da planovi otvaranja škola uključe prošireni pristup učenju na daljinu i nadoknadu izgubljenih nastavnih sati.

– Obrazovni sustavi moraju se prilagoditi i izgraditi tako da izdrže buduće krize, zaključuju iz UNICEF-a.

Pravobraniteljica za djecu pisala Fuchsu

Ovih dan, a u povodu početka školske godine pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević uputila je ministru znanosti i obrazovanja Radovanu Fuchsu preporuku o zaštiti najboljeg interesa djece u organizaciji nastave u uvjetima epidemije COVID-19.

Istaknula je kako podržava povratak djece u škole, kao normalizaciju života, uz napomenu da to ne smije biti na štetu djece, odnosno pojedinih skupina djece.

Pravobraniteljica poziva da se i pri donošenju odluka o načinu izvedbe i organizaciji nastave te osiguravanju sredstava potrebnih za siguran boravak učenika u školi i/ili provedbi nastave na daljinu, kao i za osiguravanje potrebnih kadrovskih, prostornih, tehničkih, higijenskih i sigurnosnih uvjeta, obvezno dade prednost ostvarivanju najboljeg interesa djece.

Preporuke pravobraniteljice za djecu upućene Ministarstvu možete pročitati u nastavku.

Download [2.77 MB]

 

UNICEF: Trećina učenika nije imala pristup nastavi na daljinu, škole se moraju otvoriti na siguran način
Share via
Copy link
Powered by Social Snap