Pretraga

Velika podjela oko plana za tjelesni u školama: ‘Omalovažavamo učitelje koji su se za to školovali’

A- A+

Prema planu Ministarstva znanosti i obrazovanja, u cjelodnevnoj nastavi učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole tjelesni više ne bi predavale učiteljice razredne nastave. Taj bi posao preuzeli magistri kineziologije, a plan je da ih se u tu svrhu u školama zaposli 1.500. U anketi koju smo nedavno proveli na portalu pitali smo vas što mislite o tome, a stavovi su poprilično podijeljeni.

Foto: Luthfi Alfarizi; Unsplash

Najesen bi u osnovnim školama trebala započeti eksperimentalna provedba cjelodnevne škole. Osnovne informacije još nisu službeno predstavljene, ali pojedini detalji već su izašli u javnost. Među njima i učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole tjelesni više ne bi držale učiteljice, nego magistri kineziologije, kojih će se u školama zaposliti oko 1.500. Na fakultetima diljem Hrvatske koji obrazuju učitelje iznenađeni su ovom idejom, dok kineziološki fakulteti podržavaju mjeru.

Mišljena podijeljena

Najava ovog plana izazvala je burne reakcije, posebice u prosvjetnim krugovima, a na portalu srednja.hr proveli smo anketu s pitanjem Podržavate li plan da tjelesni u nižim razredima osnovne umjesto učitelja drže magistri kineziologije?. U anketi je do trenutka pisanja ovog teksta (21. veljače u 11:22) sudjelovalo 1.817 čitatelja. Mišljenja su poprilično podijeljena.

‘Tanka’ većina, 48,71 posto sudionika smatra da bi to trebala ostati zadaća učitelja razredne nastave jer su oni metodički osposobljeniji za držanje nastave tjelesnog. S druge strane, 44,25 posto sudionika ankete smatra da bi nastavu tjelesnog ipak trebali držati kineziolozi, jer su oni stručniji u tom području. Preostali sudionici, njih 7,04 posto, kaže da im je svejedno.

Izdvojeni članak
tjelesni

Drama zbog Fuchsovog plana za tjelesni, s fakulteta mu stižu pisma: KiF-ovci likuju, na učiteljskima šokirani

‘Pojma nemaju o čemu govore’

– Eto samo sam čekala da učitelji RN budu krivi i za pretilost djece i da se stručnjaci poput Vučemilovićke jave sa svojim idejama. Pojma nemaju o čemu govore, napisala je na našoj Facebook stranici jedna sudionica rasprave ispod ankete.

Podsjetimo, još u listopadu prošle godine na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu održan je panel o pretilosti djece i mladih, na kojemu se najviše se kritizirao statistički visoki pad aktivnosti djece u osnovnoj školi. Tom je prigodom Vesna Vučemilović, predsjednica Odbora za obitelj, mlade i sport, istaknula da bi nastavu tjelesnog od 1. do 4. razreda trebali provoditi profesori kineziologije i da bi ona trebala biti obilnija.

– Samo ne znam gdje će im držati taj tjelesni s obzirom na to da i ovako nedostaje školskih dvorana i termina u dvoranama. Toga se u Ministarstvu nisu sjetili… ima vremena… Onda će staviti tri razreda u isto vrijeme u malu dvoranicu pa to opet neće sličiti na išta, napisala je druga sudionica u raspravi.

Napomenimo kako se veliki dio projekta cjelodnevne škole odnosi na dogradnju infrastrukture škola jer je ključni preduvjet prelazak na cjelodnevnu nastavu. No javni poziv za dodjelu sredstava za dogradnju još nije raspisan, kao niti javni poziv za škole koje će od jeseni sudjelovati u eksperimentalnoj provedbi.

– S ovim postupkom omalovažavamo učitelje koji su se za to obrazovali, isto kao što s uvođenjem učitelja u dječje vrtiće omalovažavamo odgojiteljsku struku. Naravno da bi bilo najbolje da su svi zaposleni, od učitelja do kineziologa, ali ne tako. Ne na uštrb drugoga. Ako su krenuli od toga kako će djeca biti u cjelodnevnom boravku, onda zaposlite kineziologe pa neka vode gimnastiku, sportove razne u popodnevnim satima. Ujutro neka ostane primarno obrazovanje kao takvo za što se ljudi školuju i znaju što rade. Što će sutra biti? Nestat će primarno obrazovanje kao takvo jer svi predmetni profesori imaju više znanja o tom predmetu. Možda i imaju, ali u toj dobi, za dobrobit djeteta, za njegov cjelokupni razvoj je bitnije da ima jednu osobu. Na kraju krajeva, trebaju biti kompetentniji, a ne samo imati više znanja. A što znači biti kompetentan? Posjedovati znanja, vještine, iskustva i stavove. Pa tko je onda kompetentniji za rad u primarnom obrazovanju, stoji u komentaru jedne sudionice u raspravi na našoj Facebook stranici.