Na hrvatskom faksu postoje neobični kineski kolegiji za 5 ECTS-a

U našoj rubrici ‘Neobični kolegij’ nastojimo predstaviti kolegije na hrvatskim fakultetima s kakvima se studenti i nemaju prilike često sudjelovati. U prijašnjim smo tako navratima pisali o kolegijima ‘Uvod u bridž’ na FER-u i ‘Metode rješavanja sudokua’ na PMF-u. Čak dva neobična kolegija vezana uz kineski jezik izvode se na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji. Oba kolegija studentima donose 5 ECTS-a, a mogu ih upisati i osobe koje nisu studenti tog faksa.

Foto: Cherry Lin ; Unsplash

‘Kineski jezik u turizmu za početnike’ i ‘Poslovno komuniciranje na kineskom za početnike’ programi su učenja kineskog jezika koji se izvoda na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji. Pokrenuti su u studenom 2015. godine, a razlog je sve veći broj kineskih turista u Hrvatskoj.

Kolegije vode izvorni govornici kineskog

– S obzirom na činjenicu da u strukturi gostiju sve više prevladavaju kineski turisti, u porastu su potrebe turističko-ugostiteljskih kadrova za poznavanjem osnova kineskog jezika. U procesu obrade i približavanja tom tržištu, našim turističkim djelatnicima i studentima nužna su specifična znanja o toj dalekoj kulturi i njenim posebnostima. Kao temelj ove suradnje potpisan je Sporazum o suradnji na području obrazovanja i promicanja učenja kineskog jezika i kulture poslovanja s NR Kinom između: Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija, Confucius Institute Headquarters / Hanban, China i Grada Opatije, pojašnjava nam prof. dr. sc. Ines Milohnić, voditeljica programa cjeloživotnog učenja kineskog jezika.

Mnogima omiljena igra na PMF-u se uči kroz neobičan kolegij: Na ispitu nema ocjena, a nosi čak 4 ECTS-a

Svaki od spomenuta dva programa sadrži 60 sati nastave, a predavanja se održavaju dva puta tjedno i to u poslijepodnevnim satima. Studenti putem ovih kolegija mogu dobiti 5 ECTS-a. Naravno, da bi ih dobili najprije moraju položiti pismeni i usmeni ispit.

– Rad s polaznicima vođen je od strane izvornih govornika kineskog jezika i do sada su s nama bile profesorica Haiyan Liu i profesorica Yang Yi. Nastavni je pristup polaznicima izuzetno zanimljiv jer se radi kroz proaktivan pristup – radionice, terenska nastava, učenje kaligrafije, tehnike spravljanja i ispijanja čaja, izrada čestitki, upoznavanje s kineskom gastronomijom i slično, kaže nam Milohnić.

Kolegij mogu upisati i osobe koje nisu studenti

Ono što je posebice zanimljivo jest da ove kolegije mogu upisati i osobe koje nisu studenti FMTU-a. Interes za njihovo pohađanje je značajan.

– Značajan je dosadašnji interes za pohađanje programa kineskog jezika na našem Fakultetu. Polaznici programa dolaze iz redova studenta Fakulteta, ali i zaposlenih u turističko-ugostiteljskog praksi i pokrivaju čitavu lepezu dobnih skupina budući da su upisi otvoreni i za širu publiku. Programi se realiziraju u kontinuitetu svake godine i  to kroz dva ciklusa u zimskom i ljetnom semestru. Broj polaznika kreće se od 50 do 100 polaznika koji svoj rad nastavljaju u manjim grupama s temeljnim ciljem osiguranja interaktivnog i individualnog pristupa svakom polazniku, pojašnjava Milohnić.

Kartaška igra na FER-u pretvorena u neobičan kolegij: Nema ocjena i klasičnog ispita, a do sada ga nitko nije pao

Inače, upisi u ova dva programa na kineskom trenutno su u tijeku, a uvjeti za njihovo pohađanje vezuju se uz minimalno završenu četverogodišnju srednju školu i osnovno poznavanje engleskog jezika koji je ujedno i jezik poučavanja. Pohađanje programa, valja napomenuti, potpuno je besplatno.

– Završetkom programa polaznici stječu osnovna znanja i vještine komuniciranja na kineskom jeziku. Također usvajaju osnovne specifičnosti i znanja o običajima tipičnim za kinesku kulturu a što je potrebno za kvalitetniji pristup i komunikaciju u poslovnom okruženju. Koristi od pohađanja ovih oblika obrazovanja su višestruke i vidljive su posebice u mogućnostima upoznavanja osnova jezika i kulture NR Kine, zemlje koja bilježi snažan razvoj i čiji utjecaj u svijetu iznimno raste. Hrvatsko gospodarstvo mora pojačati gospodarske veze s Kinom te na taj način ovakvi programi edukacije otvaraju mogućnosti mladim ljudima za zapošljavanje i integriranje u poslovne procese, ocjenjuje Milohnić.

Napomenimo za kraj  kako ECTS-i nisu sve što su studenti mogli zaraditi prolaskom ispita na kolegijima ‘Kineski jezik u turizmu za početnike’ i ‘Poslovno komuniciranje na kineskom za početnike’ . Naime, kinesko veleposlanstvo dodijelilo je studentima Fakulteta koji su uspješno završili programe više godišnjih stipendija za nastavak učenja kineskog jezika u NR Kini.

Odgovori