Pretraga

Kako ChatGPT može pomoći u izradi doktorske disertacije? Ova radionica odgovara na važna pitanja

A- A+

Umjetna inteligencija donosi brojne koristi za istraživače, ali bitno je prepoznati kada i kako koristiti alate kao što su ChatGPT. Sveučilište u Rijeci je objavilo poziv na online radionicu koja će doktorandima i istraživačima otkriti koje su mogućnosti novih tehnologija i na što treba paziti pri njihovoj uporabi. Radionica je podijeljena na dva termina, a prijave se otvaraju već 15. siječnja.

Umjetna inteligencija, foto: Pixabay/ilustracija

Ogroman razvoj umjetne inteligencije, poglavito ChatGPT-a, oduševio je i prestrašio svijet, a istovremeno mnogima pružio i veliku pomoć u obavljanju svojih obaveza. Među njima su i brojni istraživači koji koriste pomoć umjetne inteligencije u pronalaženju podataka i izvora, ali isprepletenost umjetne inteligencije i akademskog istraživanja može biti problematična, ako se ne koristi pravilno.

Kreću prijave za zanimljivu radionicu

Toga su svjesni i u Mreži Mladih Sveučilišta za Budućnost Europe, YUFE (Young Universities for the Future of Europe), čiji je član i Sveučilište u Rijeci te koji su objavili poziv na  radionicu ‘Pravilna upotreba generativne umjetne inteligencije u istraživanju’. Ova online radionica na engleskom jeziku namijenjena je doktorandima i istraživačima koji žele koristiti ChatGPT u istraživanjima, Za njih su pripremljene interaktivne aktivnosti pod vodstvom trenera, Henryja Woodruffa s nizozemskog Sveučilišta u Maastrichtu.

– Henry je trenutno docent na Odjelu za preciznu medicinu i voditelj D-Laba. Doktorirao je iz područja astrofizike, a trenutno se bavi proučavanjem tehnika strojnog učenja i metoda napredne kvantitativnost za analizu slika kako bi se precizna medicina približila kliničkoj primjeni. Trenutno radi na nekolicini projekata usmjerenih na pronalaženje prognostičkih i dijagnostičkih slikovnih biomarkera povezanih s bolestima poput raka, dijabetesa, Alzheimerove bolesti i moždanog udara, stoji u najavi događaja.

Dodali su i da Woodroof kao ‘strastveni pedagog’ želi uvesti AI u nastavne planove i programe za medicinu i biomedicinu. Ujedno je i organizator međunarodnog tečaja kvantitativne analize slike uz korištenje uz AI4Imaging. Radionica će se održati u dva termina, od kojih prvi stiže već 31. siječnja od 10 do 13 sati, a druga radionica će se održati 13. veljače od 10 do 12 sati. Krajnji rok za registraciju na radionice je 28. siječnja, a prijave će biti otvorene od 15. siječnja.  Svi zainteresirani se moraju prijaviti putem web stranice na YUFE virtualni kampus.

Izdvojeni članak
robot_učionica_umjetna inteligencija

Kako umjetna inteligencija može doprinijeti školstvu? ‘Pravo je vrijeme da nam postane dobar partner’

Sve veća uloga AI u znanosti i obrazovanju

Organizatori događaja savjetuju zainteresiranima da prije odlaska na radionicu, ako već nisu, isprobaju i kreiraju svoj račun na OpenAI i da barem jednom isprobaju ChatGPT. Poznato je i da će radionica imati strukturu  od četiri cjeline.

Najprije će sudionici imati uvod u ChatGPT ili njemu velike jezične modele, odnosno LLM (Large Language Models)  u kojemu će se predstaviti sve mogućnosti ovih alata. Potom će uslijediti ‘praktična sesija’ o tome kako  i kada istraživači mogu koristiti ChatGPT i LLM  modele. Nakon toga, polaznike radionice očekuju i primjeri korištenja istraživanja koji koristi modele difuzije, odnosno teksta u fotografiju, a na kraju će uslijediti i rasprava o potencijalnim implikacijama generativnih modela u istraživanju.

– Svim sudionicima radionice bit će dostupni materijali/literatura kojom će moći provjeriti i produbiti svoje znanje. U tjednima između prve i druge radionice, imat ćete dovoljno vremena da proučite materijale i primijenite stečeno znanje. Drugi dan radionice biti će usmjeren na refleksiju stečenog znanja, zaključili su organizatori.

Podsjetimo, o ChatGPT-iju se počelo uvelike razgovarati i raspravljati još krajem 2022. godine, kao o primjeru umjetne inteligencije kakav do tada još nije bio viđen. Njegove sposobnosti u odgovaranju na ispitna pitanja, rješavanju domaće zadaće pa i pisanja čitavih eseja, buknula su i pitanja oko toga hoće li umjetna inteligencija ubuduće pomagati u obrazovanju, ili baš suprotno, nastavnike očekuje prava noćna mora.

Zbog ovih dilema, portal Srednja.hr je 10. studenog  organizirao i konferenciju Obrazovanje x AI, a jedna od tema bilo je i korištenje umjetne inteligencije znanosti. Čitav panel poslušajte u nastavku: