Pretraga

Devetero maturanata otkriva bi li prešli na online nastavu: ‘Osjećam se kao da su mi 3. i 4. razred ukradeni’

A- A+

U protekla dva tjedna Hrvatska bilježi porast broja novozaraženih koronavirusom, ali situacija u školama još uvijek se može ocijeniti povoljnom.  U ovom trenutku u samoizolaciji je 1,67% učenika, a pozitivan nalaz na koronavirus ima njih 0,14%. Neke zemlje u okruženju već su prešle na online nastavu, većina od devetero maturanata iz raznih krajeva Hrvatske s kojima smo razgovarali – nema takvu želju. U školi žele ostati što dulje, a posebno problematičnim ocjenjuju mješoviti B model nastave u kojemu jedan tjedan nastavu pohađaju u školi, drugi online. Razlog: svi testovi i ispiti provode se u tjednu kada su u školi, pa se nerijetko događa da broj ispita u tjednu premašuje onaj propisan Pravilnikom ministarstva.

Foto: srednja.hr

U anketi koju smo proveli na našem Instagram profilu @srednja_hr čitatelje smo pitali žele li da se nastava u školama ponovno provodi online. Glasalo je 6.943 naših pratitelja, a mišljenja su poprilično podijeljena – 54% želi prijeći na online nastavu, dok njih 46% želi ostati u školi. Koji im je model nastave draži, jesu li za povratak na online nastavu u slučaju pogoršanja epidemiološke situacije te u kakvom su položaju učenici završnih razreda srednjih škola, pitali smo devetero maturanata iz različitih krajeva Hrvatske.

Nikolina, Srednja škola Petrinja

Naša se nastava u cijelosti odvija u školi. Budući da sam maturantica, radije bih pohađala nastavu u školi, iako osjećam kao da se školujem kao zatvorenik, no sve za očuvanje zdravlja. Izravnom nastavom znanje se bolje prenese, puno se toga zapamti na satu te sam primoranija učiti i imam realnu obavezu koju kod online škole ne osjećam u potpunosti. Moja se škola odlično snašla u ovim uvjetima pandemije – imamo distancu, veliku učionicu, umivaonike u učionici te sapune i papire sa senzorom te se tako maksimalno pazi na sve. No nažalost, nemaju sve škole uvjete za ovu pandemiju. Da se situacija s koronom pogorša, pristala bih na online nadajući se da će trajati kratko npr. dva tjedna – čak bi mi i dobro došlo, a i mojim kolegama iz razreda također. Da bude online par mjeseci kao lani, ne bih baš bila sretna jer bih tako ostala zakinuta za 4. razred kao prošle za skoro cijeli treći. Mislim da bismo imali više vremena za pripremu mature da idemo online jer smo već uhodani za online nastavu te bismo se mi maturanti bazirali na nama najbitnije predmete i najslabije točke. Nekako imam više vremena kada idem online. Što se tiče položaja maturanata, smatram da smo zakinutiji nego prošlogodišnji maturanti, jer se njima maknulo gradivo s mature, imali su više vremena za učenje, neki su fakulteti ukinuli prijemne, spustili prag… a kako ćemo mi proći – tko zna. Puno toga propuštamo i jako mi je žao što zadnju godinu ovako provodim. Nismo ni na maturalac išli. U ovakvim uvjetima školu nije ugodno pohađati. Da nisam maturantica htjela bih online. Uopće nemam osjećaj da sam maturantica. Osjećam se kao da su mi treći i četvrti razred ukradeni.

Izdvojeni članak

U samoizolaciji 7.680 učenika: Na online nastavi u cijelosti tri srednje škole u Zagrebu

Lana, Elektrostrojarska škola Varaždin

U mojoj školi se provodi mješoviti način nastave, tj. jedan tjedan smo u školi, a jedan online. Meni je osobno ponekad draže imati online nastavu, ali pošto sam ove godine maturant olakšalo bi mi biti cijelo vrijeme u školi kako bi mogla što bolje shvatiti gradivo koje učimo. Složila bih se da se u potpunosti prijeđe na online nastavu barem na neko vrijeme dok se situacija ne smiri da se ne bi pogoršalo još. Moj komentar na poziciju maturanata ove godine jest to da mi se ne sviđa uopće kako nam pristupaju i očekuju od nas da možemo shvatiti sve gradivo s obzirom na situaciju i nadam se da će to uzeti u obzir kod mature.

Edi, Elektrotehnička škola Zagreb

U mojoj školi se provodi A model nastave, konstantno smo u školi. Do sad je išlo dosta dobro. Mi smo bili drugi razred koji je završio u samoizolaciji 12. listopada. No trenutno situacija nije dobra. Bolje mi je pohađati nastavu u školi jer mi imamo puno strukovnih predmeta koje lakše učimo na školskoj opremi nego kod kuće. Naravno online je lakše i brze se uči teorija. Imao bih puno više vremena za pripremu mature dok sam online jer lakše rasporedim vrijeme, ali bismo izgubili dio gradiva dok smo online.

Karla, Gimnazija Pula

U mojoj školi provodi se mješoviti model – tjedan dana imamo nastavu online, a tjedan uživo u školi. Puno mi je draže pohađati nastavu uživo, jer se usprkos naporima profesora koji se, moram ih pohvaliti – zbilja trude, ne može mjeriti s nastavom uživo. Razlozi su brojni, od same atmosfere koja vlada u školi i navike da je to mjesto učenja i gdje nam je pažnja usmjerena na profesora, ploču i predmet, a u online nastavi su u udobnosti svoga doma i jednostavno se puno teže koncentrirati na nastavu, pogotovo na učenje novih stvari. S društvenim predmetima malo je jednostavnije učiti online, dok su prirodni predmeti srozani na minimum. Nema pokusa, samostalnih vježbi i slično. Također mislim da je po ovom modelu izrazito teško održati konstantu rada, učenja, i izvršavanja obveza npr. tjedan dana odlazimo u školu, pripremamo si marendu, budimo se u određeno vrijeme, a drugi tjedan smo kući i sve navike se mijenjaju. Ako se situacija pogorša, naravno da bih se složila s online nastavom jer ipak je zdravlje najbitnije, no ne smijemo zaboraviti na nas maturante, koji su po mom mišljenju u težoj situaciji nego prošla generacija koja je izgubila samo dio nastave jer su ipak većinu odradili na nastavi u školi, što nije naš slučaj. Mislim da bi i sama matura trebala biti prilagođena situaciji i kao razred se spremamo napisati pismo ministru s pitanjima oko mature. Što se tiče priprema koje provodi škola, meni osobno ovako online više odgovara, jer si sama odredim raspored koji predmet radim kojim danima i slično. Također, nakon škole imam i druge obveze pa mi je takva organizacija priprema dobro rješenje.

Izdvojeni članak

Primorsko-goranska ima preko 50 zaraženih po danu: Pitali smo Stožer prelazi li se na online nastavu

Marija, Prva gimnazija Split

U mojoj školi nastava se odvija uživo za sve razrede, osim za one kojima je propisana samoizolacija. Moj razred je među prvima u našoj školi prešao 14 dana na online zbog samoizolacije i to iskustvo samo je još jednom potvrdilo da tko želi kvalitetno raditi – radit će, a tko ne želi jednostavno neće, te će kriviti sve oko sebe. Po mom mišljenju nastava se online može izvesti gotovo jednako kvalitetno kao i u školi, naravno uz trud kako profesora tako i učenika. Osobno sam se uvjerila da postoje profesori koji će za svoj blok sat postaviti samo prezentaciju i reći ‘prepišite’, a postoje i oni koji će svoj blok sat održati preko video poziva, tumačit će gradivo kao i u školi te inzistirati na međusobnoj interakciji. Potpunim prelaskom na online nastavu maturantima bi bile uskraćene pripreme za maturu koje se organiziraju u školi ali vjerojatno i one koje privatno pohađaju. Naspram toga, iz dana u dan je sve veći broj novozaraženih što znači da je veća šansa da se bilo tko u školi zarazi, a svi mi doma imamo starije osobe. Sve u svemu, po meni je bolji model nastave uživo jer i oni ‘informatički nespretniji’ profesori u školi istumače gradivo, a i (barem ja) tako imamo radnu naviku jer nije isto slušati predavanje iz klupe ili iz kreveta. Mislim da su, kao i prošle godine, u bilo kojem slučaju najviše na gubitku maturanti, ali dovoljno rada i truda može sve nadomjestiti.

Dora, Gimnazija Pula

U mojoj školi se nastava provodi jedan tjedan u školi, a jedan tjedan online. S ovim modelom je problem jer profesori stavljaju sve pisane i ispite i usmena ispitivanja taj tjedan kad smo u školi. Dogodi se da se krši pravilnik o pisanju provjera i usmenih ispitivanja. Imamo pet ispita na tjedan i budemo ispitani svaki dan po dva puta. Osobno, online nastava mi je puno draža. Razlog tome je što su neki predmeti puno jednostavniji. U slučaju pogoršanja situacije bi htjela da se prebacimo online, potpuno te bi smo se tako mi maturanti uspjeli bolje spremiti za maturu.

Klara, Srednja škola Valpovo

U mojoj se školi provodi B model, to jest mješoviti model nastave. Nastavu mi je draže pohađati u školi jer tome škola i je namijenjena, no s obzirom na to da se situacija uvelike promijenila definitivno sam za online nastavu. Mješoviti model mi jednostavno ne odgovara. Napravila sam si nekakvu svoju rutinu kada imam online nastavu i tako uspješno odrađujem svoje obveze. Tjedan kada smo u školi najčešće provodimo uz pisane i usmene provjere znanja. Razumijem da profesori moraju odraditi i taj dio, no zaista je naporno kada vrlo često imamo 3-4 ispita uz još razna odgovaranja ili kratke provjere. Ako se situacija s koronom pogorša definitivno sam za prelazak na online u potpunosti, barem u ovome razdoblju kada je broj zaraženih zaista velik, a ujedno i zabrinjavajuć. Vjerujem kako nas ima dosta čiji ukućani spadaju u rizičnu skupinu i zaista ne želim nepotrebno riskirati. Kao maturant ne znam što očekivati u ovoj situaciji i što će nas dočekati na kraju školske godine. Matura je svakim danom sve bliža. Smatram da bismo svi trebali što više već sada ponavljati za maturu, kada god uhvatimo bar malo vremena. Zaista ne znam što reći na ovu novonastalu situaciju sada i na naš položaj s obzirom na to da smo maturanti, imam dojam kao da sve ‘visi u zraku’. U svakom slučaju ovaj mješoviti model ne smatram dobrim. Više sam za opciju uživo, a dokle god nismo u mogućnosti to ostvariti, u redu je i online nastava. Iskreno se nadam i veselim, bar za koji mjesec, uspješnom prelasku na nastavu u učionicama, tj. školama. To je ono što svi želimo i čekamo, a pogotovo mi maturanti pred kojima je veliki i odlučujući korak.

Izdvojeni članak

[Glas učenika] ‘Niti jedan naš profesor iz zahtjevnijih predmeta nije priložio video u kojem objašnjava gradivo’

Una, Gimnazija Sisak

Ove školske godine u skladu s epidemiološkom slikom, škola koju pohađam odlučila se za mješoviti oblik nastave. Budući da je u jednoj smjeni oko 200 učenika, dio profesora radi u dvije smjene, a škola je velika i potrebna je dezinfekcija svih prostorija, ovo se činilo kao najbolje rješenje. U protivnom bismo morali ostajati duže u školi jer bi i sam razmak između smjena bio duži zbog čišćenja i dezinficiranja škole. S obzirom na trenutačnu situaciju u mojoj županiji i velik broj zaraženih, puno je učenika i razreda završilo u samoizolaciji. Smatram da bi prelazak na online nastavu bilo dobro rješenje, iako privremeno dok se situacija ne smiri. S obzirom na prošlu godinu, imamo iskustva s online nastavom i mislim da ona ne bi trebala predstavljati problem, no vrlo je bitna angažiranost i volja kako učenika tako i profesora. Predmeti poput matematike, fizike i kemije možda su predstavljali veći problem jer ne možemo sve sami razumjeti, no uz aplikacije kao što su Zoom može se održati kvalitetna nastava kao i ona uživo. Naravno, online nastava ima svoje nedostatke no i mnoge prednosti. Tko zabušava, vara, prepisuje to može vrlo lako i na satu, a na kraju će ti pojedinci svoje znanje pokazati na maturi. Ja sam osobno iz online nastave izvukla samo ono najbolje – imala sam priliku rasporediti si vrijeme izvršavanja obaveza kako želim, više sam bila skoncentrirana dok sam sama obrađivala pojedine predmete te sam samim time više znanja usvojila, a profesori su zadali rokove za zadatke tako da zadaće nisam odgađala i zaboravljala na njih. Imala sam priliku fokusirati se na predmete koji me zanimaju i posvetiti više pažnje onima u kojima sam lošija. Jedino što mi je ponekad nedostajalo su druženja sa školskim kolegama i ‘zezanja’ na satu, ali sam bila odmornija i fokusiranija (s obzirom na to da idem i u srednju glazbenu školu). Kao maturanticu jedino me brine što nismo stigli obraditi dio gradiva ili smo ga nekvalitetno obradili zbog štrajka i COVID-19 te se nadam da će se to uzeti u obzir. Na kraju svega, ipak se nadam da ćemo završiti ili online te odgovorno obaviti svoj dio posla kao učenici ili u potpunosti uživo. Prednost mješovite nastave je što se imamo vremena pripremiti za nastavu u školi, no onda taj tjedan svi očekuju da imamo usmene i pismene testove što je neizvedivo s obzirom na to da je svaki predmet po blok sat, a u danu je dopušten po jedan pismeni i jedan usmeni. Razumijem zašto profesori ne žele testove održati u tjednu kada smo online, no ovo nam stvara veći pritisak i stres.

Antonela, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec

Moja škola je trenutno jedina srednja škola u Međimurju koja je na modelu C nastave. Osobno mi se više sviđa pratiti nastavu od kuće jer mi popodnevna smjena nikako ne paše, a i nije mi baš svejedno ići u školu u ovim okolnostima. Imam više vremena pripremiti se za nastavu jer ne gubim vrijeme na spremanje i put. Nastavu održavamo preko platforme Zoom u realnom vremenu te se profesori doista trude sve objasniti tako da se nastava ne razlikuje previše od klasične, a ipak smo kod kuće sigurniji. Ne bih imala ništa protiv da se u potpunosti prijeđe na online nastavu jer bi to ipak bilo za dobrobit svih učenika i nastavnika. Maturanti su već drugu godinu u povoljnijoj situaciji jer imaju više vremena za učenje i pripreme za maturu što je velika prednost jer se uskladiti klasičnu nastavu i pripreme za maturu u početku svakom maturantu čini teško.