Akademik Kostović: Rasprave Budaka i Mornara o Akcijskom planu su bespredmetne

Akademik Ivica Kostović, jedan od članova Posebnog stručnog povjerenstva (PSP) zaduženog za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije komentirao je našu ekskluzivnu analizu. Naime, usporedili smo nacrt Akcijskog plana PSP-a i Strategije te pritom uočili brojne izmjene. Akademik Kostović se zahvalio na analizi te dodao da će mu svakako pomoći. Njegov komentar prenosimo u cijelosti kao i stajalište HAZU-a o Cjelovitoj kurikularnoj reformi, dokument koji nam je poslao kao dodatak komentaru.

Akademik Ivica Kostović screenshot:HRT

Na Akcijski plan reagirao Veljko Kajtazi: Ne vjerujem da bi premijer odobrio ovakvo izbjegavanje provedbi mjera važnih za romsku nacionalnu manjinu

Kada je usvajana Strategija na Saboru nisu usvojeni nikakvi rokovi, prema tome sadašnje rasprave u medijima posebno prof. Budaka i prof. Mornara da nešto nije sada predviđeno da se obavi ili ne u Akcijskom planu, potpuno su bespredmetne. Saborski odbor je zaključio da je potrebno izraditi Akcijski plan s naznakom rokova i mjera, kao i predviđenim sredstvima (to treba učiniti Vlada RH, a na prijedlog posebnog povjerenstva), tek tada se može ići u provedbu.

Zašto nije donesen Akcijski plan treba pitati prošlu Vladu. Ova Vlada je poduzela jer mjere, međutim sve je usporeno zbog nepotrebne rasprave o kurikularnim dokumentima koji su trebali ići na recenziju prema Strategiji.

Sredstva nitko nije osigurao, niti u sadašnjim prilikama je moguće osigurati sva potrebna sredstva. Pričanje autora Strategije da to ništa ne košta je apsurdno nerealno.

Akcijski plan još nije bio na Vladi i još uvijek se može dopuniti. Inače Strategija je uglavnom neprovediva u ovom obliku, i to stoga što je pretjerano razrađena, nadležnosti se previše isprepliću, zakonska osnova nije donesena, a nisu osigurana ni sredstva. Sama činjenica da ste vi u svojoj odličnoj analizi pokazali što sve treba napraviti u ukupnoj reformi obrazovanja i znanosti, a da nigdje niste naveli tko treba, u kojem roku i s kojim sredstvima napraviti, pokazuje bit problema. Glavni problem svih medija, uključujući i nekih profesora s pravnih fakulteta, jest što nitko nije izvršio analizu potrebnih primjena zakona jer se Strategija ne može provoditi protuzakonito. Strategije su inače okvirni dokumenti unutar kojih je moguće fleksibilno prilagođavati provedbu.

Upozoravam da je HAZU dala primjedbe na Strategiju koje nisu usvojene, da je HDZ kod izglasavanja bio suzdržan, što je onda preokrenuto u odluku Obora za znanost da se rokovi i sredstva odrede posebno i da glavne sudionike, a to su sveučilišta koja trebaju obrazovati i nastavnike za novi kurikulum, nitko ništa ne pita.

Zahvaljujem Vam na potankoj analizi dokumenta, meni će osobno jako pomoći i nastojat ću u Vaše tablice dodati odgovornost za provođenje i sredstva.

Inače, u cijeloj reformi srednjeg obrazovanja vidim problem preranog odlučivanja s ugrozom gimnazija, a u osnovnoškolskom neprilagođenost ciljeva i sadržaja kognitivnom, socijalnom, kulturnom i obiteljskom stupnju (dobi) razvitka djece.

Nemojte vjerovati da bi itko bio protiv boljeg školovanja djece ili da je protiv novih metoda i sadržaja učenja, posebno uz napredak informatike i mogućnosti e-učenja ili da je protiv 9-godišnje škole. Samo treba vidjeti tko nastupa u kakvom interesu.

Moje ekspertno područje nije srednja škola pa ja od Vas mogu samo naučiti.

Na kraju Vam šaljem i službeni stav HAZU o reformi obrazovanja.

HAZU stajalište o Cjelovitoj kurikularnoj reformi by srednja.hr on Scribd

https://www.scribd.com/embeds/352802912/content?start_page=1&view_mode=scroll&access_key=key-11sdh3T0cUuN6lWS2PXi&show_recommendations=true

Odgovori