Jovanović o zdravstvenom odgoju: ‘Nitko nas neće zaustaviti da djeci pružimo garanciju za zdravlje i bolju budućnost’

Godinu dana nakon predstvaljanja prvog kurikuluma zdravstvenog odgoja, u Velikoj dvorani MZOS-a danas je održana konferencija za novinare na kojoj je predstavljen novi kurikulum, rezultati javne rasprave te priručnici za nastavnike. Konferenciji su, uz ministra Jovanovića, prisustvovali ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović te dva člana Povjerenstva. Ministar je dobio drugu šansu, a ovaj put tvrdi da nitko nema razloga buniti se što će djeci pružiti životnovažne informacije.

Foto: Dubravko Lepušić Vinko Filipović Željko Jovanović i Darko Tot

U Velikoj dvorani MZOS-a danas je održana konferencija za novinare na kojoj su predstavljeni rezultati javne rasprave oko novog kurikuluma zdravstvenog odgoja, priručnici za nastavnike i profesore kao i istaknute same izmjene u spornom četvrtom modulu.

Zdravstveni odgoj: Gej teme prebačene u srednju školu

Nije se odustalo od tema, nego su šire definirane

Nakon što je ministar Jovanović prošle godine uveo zdravstveni odgoj u škole, javnost se pobunila prvenstveno zbog modula o spolnoj/rodnoj ravnopravnosit i odgovornom spolnom ponašanju te je Ustavni sud donio odluku da se isti prestane provoditi. Zbog toga se od 1. lipnja do 20. srpnja otvorila javna rasprava na kojoj su vi građani imali pravo dati svoj prijedlog ili zamjerku na kurikulum.

– Provela se online rasprava, četiri javne tribine te se javilo 1 967 zainteresiranih pojedinaca koji su dali svoje prijedloge oko izmjena postojećeg kurikuluma, objasnio je Darko Tot, član Povjerenstva za zdravstveni odgoj. Naveo je neke od prijedloga, poput onih da se poveća satnica, zdravstvni odgoj uvede kao izborni ili obavezni predmet, pruži snažnija podrška profesorima i slično.

Nakon predstavljanja rezultata javne rasprave, Tot je istaknuo kako su teme u spornom četvrtom modulu jasnije i konkretnije definirane te da će NCVVO prirpremiti izvešće o vanjskom vrednovanju zdravstvenog odgoja kako bi isti dogodine bio još bolji.

Vlasnici prvatnih srednjih škola MZOS-ove upisne kriterije smatraju licemjernima i protuustavnima

Nemoguće je djeci uskratiti informacije

Drugi član Povjerenstva koji je gostovao u Velikoj dvorani, doktor Dubravko Lepušić podrobnije je objasnio koje su se izmjene dogodile u četvrtom modulu, no tvrdi kako je žalosno da u 21. stoljeću svatko tumači znanost na svoj način. – Mladima je nemoguće uskratiti informacije jer na internetu imaju pristup svemu. Pravo na informaciju je ljudsko pravo pa tako i mladi ostvaruju isto, istaknuo je Lepušić.

Dodaje kako se novi kurikulum upravo vodi potonjim kao i to da ako se mladima ne da znanje, nemaju što izabrati. Javnost je tražila više sadržaja o apstinenciji osim puke definicije, što član Povjerenstva tvrdi da se i napravilo. – U kurikulumu nije ništa zapravo mijenjano, samo je nadograđeno, zaključio je Lepušić svoje riječi.

Ustavni sud donio odluku kojom se zabranjuje zdravstveni odgoj u školama

Priručnici nisu za učenike

Ravatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović predstavio je priručnike te obznanio kako se već današnjim danom 30 tisuća primjeraka šalje na adrese svih škola u Hrvatskoj. Dodao je kako su priručnici lagano štivo te da profesorima i nastavnicima neće biti potrebno posebno pripremanje.

– Vrlo važno je napomenuti da su priručnici isključivo za predavače, a ne radne bilježnice za učenike, posebno je naglasio Tot.

Cinik u ofsajdu: Kako smo samo 'podudlali' zdravstveni odgoj

Tko je protiv zdravstvenog odgoja, protivi se i hrvatskom društvu

Ministar Jovanović je odlučno izjavio kako ovaj put nema razloga završiti na Ustavnom sudu zbog kurikuluma te istaknuo kako se istim ne nameću stavovi djeci, nego pružaju informacije o kojima će raspravljati s roditeljima. – Tko god je protiv zdravstvenog odgoja, protivi se i hrvatskom društvu. Svi moraju dolaziti na nastavu i poštovati odluke Ministarstva, rekao je Jovanović.

Tvrdi kako zdravstveni odgoj u hrvatskim školama predstavlja garanciju za zdravlje i bolju budućnost djece te da ga nitko neće spriječiti u tome da isto omogući učenicima.

Odgovori