Tvorac prvog hrvatskog električnog automobila: ‘Upisao sam VERN da mogu više vremena provoditi u garaži’

Mate Rimac je 25-godišnji osnivač i direktor tvrtki Rimac Automobili te Greyp Bikes koji se okitio titulom najnagrađivanijeg mladog hrvatskog inovatora. Tvorac je prvog električnog automobila koji je Hrvatska proizvela i izvezla, kao i električnih bicikla, a prvi izum je patentirao još u dobi od 17 godina. Još uvijek je student zagrebačkog VERN-a koji je upisao kako bi što više vremena mogao provesti u garaži. Svojim izumima osvojio je nagrade diljem svijeta, električnim vozilima zadivljuje sve posjetitelje automobilskih sajmova, a sve je počelo kada je za maturalni rad u srednjoj mehatroničkoj školi izradio iGlove – zamjenu za tipkovnicu i miš.

Najnagrađivaniji mladi hrvatski izumitelj i inovator Mate Rimac korijene vuče iz Livna, osnovnu školu završio je u Njemačkoj, a po završetku srednje mehatroničke škole u Samoboru svojim maturalnim radom pokazuje naznake hrvatskog genija. Sada 25-godišnji vlasnik tvrki Rimac Automobili i Greyp Bikes, za maturalni rad izradio je zamjenu za tipkovnicu i miš iGlove koji je već u dobi od 17 godina patentirao. Zahvaljujući iGloveu te Active Mirror Systemu – sustavu za uklanjanje mrtvog kuta u automobilima, pokupio je brojne svjetske nagrade te od zarađenog novca kupio BMW ‘Kockicu’ od koje je krenula priča oko proizvodnje električnih automobila.

Sa 17 godina patentirao prvi izum

Kada je Mate Rimac imao 17 godina, većina njegovih razrednih kolega je za maturalni rad napravila punjač ili neki jednostavniji uređaj, a mladi inovator je napravio svoj prvi patentirani izum iGlove. Zahvaljujući zamjeni za tipkovnicu i miš, 2006. godine osvojio je Zlatno Teslino jaje, VIDI e-novation nagradu, za najbolji ICT proizvod u Hrvatskoj, ali i brojne svjetske nagrade, otkrila nam je Monika Mikac, voditeljica PR odjela tvrtke Rimac Automobili.

Svoj drugi izum Active Mirror System uspio je komercijalizirati te od zarađenog novca kupuje svoj prvi automobil BMW E30 323i nazvan ‘Kockica’ kojim je vozio drift i drag utrke. No za vrijeme jedne utrke, ‘Kockici’ je eksplodirao motor nakon čega je Mate u garaži roditeljske kuće u Samoboru krenuo preuređivati svoj BMW na električni pogon.

– Tvrtku Rimac Automobili osnovao je 2009. godine, ali je ona tada bila na razini garaže te se bazirala oko preinaka na ‘Kockici’. No godinu dana kasnije kada je Mate izradio skice za prvi električni automobil Concept One zapravo je pravi početak današnje tvrtke koja zapošljava oko 20-ak radnika, objašnjava Mikac.

Foto: privatna arhiva / Mate Rimac i BMW ‘Kockica’

Nakon električnog automobila, Rimac proizveo i bicikl

Concept One predstavljen je na najvećem sajmu automobila 2011. godine – IAA u Frankfurtu, a svoje oduševljenje Rimčevim električnim automobilom nije krio ni princ Albert II. od Monaca vidjevši hrvatsku električnu jurilicu od 5,5 milijuna kuna na Top Marques sajmu.

Srednjoškolci iz Zadra preradili benzinski u električni automobil

Nakon električnog automobila, 25-godišnjak je dvije godine radio na izradi električnog bicikla Greyp Bikes koji je predstavljen u Londonu 4. rujna. Trenutno je na tržištu beta verzija, a tko želi kupiti konačan proizvod morat će sačekati 2014. godinu. – Naša ciljana skupina nisu Hrvati, stoga ne mogu reći koliki su interes Rimčevi izumi probudili kod stanovnika naše države. Više smo okrenuti na strane zemlje, točnije na svjetsko tržište, ističe voditeljica odjela odnosa s javnošću tvrtke Rimac Automobili.

Na pitanje koje inovacije možemo očekivati od 25-godišnjeg izumitelja i poduzetnika u skoroj budućnosti, Mikac nam je nažalost mogla dati šturi odgovor kako su njihovi budući projekti usko vezani uz želje kupaca, no da svi izumi nastaju u tajnosti. Baš kao što se ni o električnom biciklu nisu otkrivali detalji sve do predstavljanja u Londonu.

Greyp Bikes – visokotehnološki dvokotač 2013.

Odgovori