Pretraga

Veliki hrvatski grad planira graditi centralnu kuhinju koja će pripremati obroke za sve škole i vrtiće

A- A+

Gledano pojedinačno po županijama, u eksperimentalnom programu cjelodnevne škole sudjeluje najviše škola s područja Osječko-baranjske županije, od čega dvije čiji je osnivač grad Osijek. Taj grad, izjavio je gradonačelnik Ivan Radić, planira izgradnju centrale kuhinje koja bi obrocima opskrbljivala sve škole i vrtiće na području grada.

Kuharice u školskoj kuhinji pripremaju obrok za učenike

Školska kuhinja | foto: Grad Osijek

U osječke škole u ponedjeljak se vratio 7.291 učenik. Osijek je grad u kojem su dvije škole ušle u eksperimentalni program cjelodnevne škole, a jedna od njih je i Osnovna škola Mladost. Na samom početku nove nastavne godine posjetio ju je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Osijek planira izgraditi jednu kuhinju koja će obrocima opskrbljivati sve škole i vrtiće

Prisutan je bio i osječki gradonačelnik Ivan Radić (HDZ) koji je ovom prilikom otkrio da je u jednom od naših najvećih gradova u planu izgradnja centralne školske kuhinje. Inače, taj je grad osnivač 20 škola od kojih je deset na jednosmjenskoj nastavi, koja je preduvjet za uvođenje cjelodnevne škole u sve škole.

– Mi smo već pripremili projektnu dokumentaciju za proširenje i preostalih 10 škola tako da i one prijeđu na jednosmjensku nastavu te čekamo natječaj na koji ćemo se prijaviti. Dosad smo imali i besplatan školski obrok za sve učenike, što je ove godine preuzela država. Prošle godine s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo osmislili smo zdravi jelovnik za naše učenika, kazao je Radić i dodao da će Grad izgraditi centralnu školsku kuhinju koja će obrocima opskrbljivati sve osnovne škole i vrtiće s područja grada, za što je već spremna projektna dokumentacija.

Izdvojeni članak
učionica

Objavljen javni poziv za dogradnju škola: Dijeli se 302 milijuna eura, može ih se prijaviti 619

Do 2027. moramo izgraditi 1.200 infrastrukturnih objekata u osnovnom školstvu

Fuchs je podsjetio kako će se cjelodnevna škola eksperimentalno provoditi kroz četiri godine te svake godine evaluirati i korigirati. U tom se razdoblju treba dograditi nešto više od šesto škola kako bi sve do 2027. prešle na jednosmjensku nastavu, a time i cjelodnevnu školu.

– Sve škole imat će jednake standarde učionica, dnevnih boravaka, kuhinja i ostalih prostora. Na raspolaganju stoji preko milijardu i pol eura kroz beskamatni zajam. Iz tog dijela gradit će se preko 600 školskih objekata i oko 450 sportskih dvorana, sveukupno preko 1.200 infrastrukturnih objekata u osnovnom školstvu, kazao je Fuchs.

Upravo je dogradnja škola bila jedna od tema o kojima smo razgovarali u svom nedavnom podcastu o cjelodnevnoj školi. Kao jednu od možebitnih prepreka detektirali smo radove na školama tijekom nastave, odnosno gdje bi učenici čija se škola dograđuje trebali pohađati nastavu za vrijeme radova. Više o tome možete čitati ovdje. Dodaje kako je u ovoj reformi zamišljeno da sva djeca obvezno pohađaju predškolski odgoj i da s tim predznanjem nastavljaju školovanje u prvom razredu pa nadalje.

Izdvojeni članak
hodnici u školi

Cjelodnevna škola ima jedan veliki problem: Gdje će učenici imati nastavu dok im se škola gradi?

Pred izgradnjom centar za rad s darovitom i talentiranom djecom

Zamjenik osječko-baranjskog župana Josip Miletić istaknuo je kako je Osječko-baranjska županija osnivač 53 osnovnih škola i 20 srednjih škola te podsjetio kako je projekt besplatnog školskog obroka krenuo upravo iz te županije još 2017. godine.

– U našoj županiji ukupno je 13 škola uključeno u projekt cjelodnevne škole. Dobro je da se djeci osim infrastrukture omogući i visok standard učenja. Osječko-baranjska županija i dalje će maksimalno podupirati sve dobre projekte, a pred izgradnjom je i Regionalni znanstveni centar Panonske Hrvatske gdje je naglasak na radu s darovitom i talentiranom djecom, rekao je Miletić.

Ravnatelj Osnovne škole Mladost Josip Jukić ne skriva da je priprema za cjelodnevnu školu bila teška. Svakako se, navodi, ne bi mogla provesti bez učitelja, stručnih suradnika, tehničkog i administrativnog osoblja.

– Našim učenicima smo omogućili nekakav minimalni dio što se tiče opremljenosti, koja je i do sada bila dobra jer smo prijašnjih godina sudjelovali u nizu projekata. Ali kada budemo realizirali veliku javnu nabavu od 400.000 eura koliko nam je ministarstvo dodijelilo, smatram da će ova škola biti uistinu jedna suvremena škola, ustvrdio je Jukić, dodavši da će trećinu toga iznosa utrošiti za renoviranje dijela zgrade, trećinu za opremanje kabineta i izvođenje nastave, a trećinu za vanjske terene.