Pretraga

Više od 1.750 djece s teškoćama u razvoju dobilo novu opremu koja pomaže u njihovu obrazovanju

A- A+

Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNET predstavila je rezultate i iskorake još jednog svog provedenog projekta – Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju ATTEND. Osnovni cilj bio je omogućiti preduvjete koji doprinose jednakim obrazovnim mogućnostima za djecu s teškoćama u razvoju te njihovo bolje i uspješnije uključivanje u društvo. Čak 34 odgojno-obrazovne ustanove iz 22 grada diljem Hrvatske tijekom projekta opremljene su asistivnom tehnologijom, a koristi je više od 1.750 učenika.

Završna konferencija ATTEND projekta

Završna konferencija ATTEND projekta| foto: CARNET

Kroz CARNET-ov projekt ATTEND čak 34 odgojno-obrazovne ustanove iz 22 grada diljem Hrvatske opremljene su asistivnom tehnologijom koju koristi više od 1.750 djece s teškoćama u razvoju. Ovog četvrtka održana je završna konferencija projekta.

Edukaciju su provodili ERF i FER

Kako navode iz CARNET-a, provedba projekta ATTEND započela s početkom srpnja 2021. te su uz CARNET, kao nositelja, u provedbi sudjelovali Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (ERF), Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) te Grad Reykjavik kao projektni partneri.

– ERF i FER proveli su edukaciju, osposobljavanje i jačanje kapaciteta djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova koje su sudjelovale u projektu, a uz edukacijsku podršku, na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu osnovan je i novi Laboratorij za asistivnu tehnologiju (AT Lab) te je dodatno opremljen postojeći Laboratorij za potpomognutu komunikaciju. Fakulteti su sudjelovali i u kreiranju kataloga asistivne opreme koja je nabavljena u sklopu projekta, a FER je ujedno izradio ozbiljnu igru ukljUČILICA (eng. ATTENDly), priopćeno je iz CARNET-a.

Izdvojeni članak
Korištenje asistivne tehnologije

Još jedan hrvatski grad dobio opremu za pomoć djeci s poteškoćama u razvoju, pomoći će im u obrazovanju

U projektu su sudjelovale čak 34 odgojno-obrazovne ustanove

Navode i da je odjel za obrazovanje i mlade Grada Reykjavika organizirao je za hrvatske ravnatelje i djelatnike odgojno-obrazovnih ustanova treninge i primjere dobre prakse. Upoznati su tako s institucionalnim okvirima, modelima financiranja, načinima stručne pomoći za roditelje na Islandu i ostalim oblicima podrške obrazovanju djece s teškoćama u razvoju.

– Kao korisnici, u projektu su sudjelovale čak 34 odgojno-obrazovne ustanove iz 22 grada diljem Hrvatske koje su tijekom projekta opremljene asistivnom tehnologijom, odnosno hardverskim i softverskim pomagalima koja su vezana uz uporabu digitalne tehnologije, računala, mobitela, elektroničkih naprava te netehnološkim rješenjima i pomagalima s ciljem poticanja, održavanja i poboljšanja funkcionalnih sposobnosti te povećanja kvalitete života djece s teškoćama u razvoju, navode iz CARNET-a.

Izdvojeni članak
Grupa učenika koja s učiteljicom rješava zadatak

Poznato koliko je učenika s teškoćama u ovoj godini: Manje ih je nego lani, ali brojke su i dalje visoke

Opremu koristi preko 1.750 učenika

Pojašnjavaju da asistivna tehnologija ima široku primjenu te nije ciljano vezana samo uz edukaciju već i uz aktivnosti svakodnevnog života pa su uz opremanje, ravnateljima i djelatnicima spomenutih ustanova omogućene brojne edukacije kako bi novu opremu što kvalitetnije implementirali u rad s djecom.

– Navedenim ustanovama u sklopu projekta ATTEND isporučeno je 5.686 komada opreme asistivne tehnologije koju već koristi više od 1.750 učenika. Ujedno, organizirano je 75 radionica za više od 1.450 polaznika, pet webinara te e-tečaj kojeg je završilo 1.152 polaznika. Projekt vrijedan više od 4,24 milijuna eura provodio se u sklopu programa Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva te je s 85 posto sufinanciran iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, dok je preostali dio financiran iz državnog proračuna, navode iz CARNET-a.