Pretraga

Tajna uspješnih ljudi: Kako se organizirati?

A- A+

Pitajte bilo kojeg uspješnog školarca ili studenta, koja je njihova tajna uspjeha i reći će vam vjerojatno istu stvar: organizacija. Biti organiziran zvuči kao najteža stvar na svijetu, zato što kome to uspijeva?! Samo pojedincima koji hodaju po svijetu noseći rokovnik u jednoj ruci, a knjige u drugoj. Tko tako živi?

Kelly Sikkema, Unsplash

Dobra organizacija je ono što se krije iza svakog uspješnog projekta ili uspješne osobe. Znati napraviti plan koji je moguće provesti, i onda ga se zaista i držati je ono što razlikuje prosjek od odličnosti. I možda zvuči kao pretjerivanje, no zaista nije. Kako godine prolaze, tako to postaje sve više i više istina.

Izdvojeni članak

Sve je u organizaciji: Kako sve oko vas namjestiti za kvalitetno učenje?

I dok u osnovnoj i srednjoj školi imate vrlo jasan raspored kojeg se morate držati, to kasnije nestaje. Primjera radi, u školi imate fiksan raspored nastave, pa vam je ‘radni’ dan gotovo pa uvijek gotov u isto vrijeme, ostavljajući vam ostatak dana za dodatne aktivnosti kojima se bavite u slobodno vrijeme, druženje s prijateljima, pisanje zadaća i učenje, te na kraju krajeva, spavanje i odmor.

Kasnije, što ste stariji, to je taj raspored, koji vam netko drugi pripremi, sve opušteniji. Već u srednjoj školi možete primijetiti veliku razliku, zato što imate više slobode pa sami birate kako, što i kada. Na fakultetu pak vlada totalna anarhija i sve u potpunosti ovisi o vama.

Sloboda zvuči odlično i definitivno je nešto k čemu svi teže te svi priželjkuju, no isto je tako dvosjekli mač. Što više slobode imate, to su veće šanse da ćete nešto pogrešno napraviti. Ne zato što želite ili zato što ne možete bolje, već zato što većina ljudi preferira raditi stvari koje želi raditi, a ne one koje mora.

Tu ulijeće organizacija kao jedini spas – zahvaljujući njoj, moguće je organizirati dan tako da zaista imate dovoljno vremena da obavite sve što morate, ali i da se lijepo provedete. Znamo da zvuči nemoguće zato što dan ima samo 24 sata, no moguće je. Samo je potrebno pridržavati se početnog plana.

Najteže je početi, pa ćete se tako vjerojatnije najviše mučiti s time da počnete razmišljati o pravljenju plana, a zatim i s time što dalje. Kako napraviti početan plan i kako ga se pridržavati, te još neke savjete koji bi vam mogli pomoći u tome da se ‘posložite’, donosimo u nastavku teksta.

Plan

Svatko treba imati svoj osoban plan kojeg će se pridržavati. Ono što vama odgovora ne mora odgovarati drugima, i obrnuto. Stoga, kada radite svoj plan, bitno je prije svega, staviti na papir koje su vam fiksne obaveze, odnosno stvari koje moraju biti dio plana. Kada ste to riješili, bitno je da zapišete sve ostale stvari koje želite napraviti.

Sada kada znate što sve morate i želite, vrijeme je da u sve ubacite i vašu osobnost. Logično, ako ste jutarnji tip, nećete si isplanirati dan koji traje do tri ujutro, niti obrnuto. Odredite si vrijeme za spavanje i buđenje, zato što je to ipak polazna točka, a zatim napravite listu prioriteta za stvari koje želite napraviti (ono što morate je prioritet iznad tih svakako!).

Iako vjerojatno postoji milijun stvari koje biste željeli napraviti u danu, imajte na umu da uspješan plan mora biti i realan. Znači ne možete si natrpati dan s milijun obaveza, zato što nema šanse da sve stignete obaviti, a to će vas samo demotivirati i na kraju krajeva, dovesti do toga da odustanete od plana. I onda je sve uzalud.

Disciplina

Možete napraviti i najbolji plan na svijetu, no ako ga se ne pridržavate, ništa od toga. Naravno, pod ovo ne možete računati nerealne planove kojih se nitko ne bi uspijevao držati, pa se zato nadamo da su vaše ideje realne. Problem nastaje kada ste realni, no i dalje se ne možete natjerati da se pokrenete. Što onda?

Prije svega, bitno je napomenuti da ćete se s ovim poteškoćama susretati samo na početku. Ljudima treba vrlo malo da se naviknu na promjene, pa da im i novosti postanu navike. Stoga je jedno bitno na početku malo stisnuti zube i natjerati se raditi nešto, iako biste radije sjedili na kauču i skrolali po društvenim mrežama.

Ključno je to da vaš plan mora sadržavati i dio koji će vas motivirati da se pokrenete i nešto napravite. Na primjer, ako volite gledati serije i filmove (kao da netko ne voli…), odvojite si dnevno sat vremena kada ćete se posvetiti tome, jednom kada završite sa svim obavezama. Takvo razmišljanje će vas natjerati da se pokrenete, a ne da većinu dana provedete u praznom skrolanju (realno, svima nam tako izgledaju dani).

Zapisivanje

Super je napraviti plan i ne zapisati ga negdje, te ga se uspjeti pridržavati, no vrlo često to nije moguće. Ne samo zato što ćete zaboraviti stvari (da, čak i ako su bitne), već i zato što takav sistem vam ne daje zadovoljstvo ‘križanja stvari s lista’. Rijetko koja stvar je tako dobra kao kada na kraju dana imate popis stvari koje su sve riješene i samim time označene takve.

Postoje ljudi koji više vole koristiti rokovnike ili razne bilježnice s tom svrhom, a postoje i oni kojima su razne aplikacije na mobitelu draže. Postoji mali milijun aplikacija koje su napravljene baš za to, ali ako ne želite trošiti dragocjenu memoriju na to, sasvim će vam biti dovoljna i aplikacija bilješke koju ste dobili s uređajem. Nema prostora za izmotavanje!

Tajna uspješnih ljudi: Kako se organizirati?
Share via
Copy link
Powered by Social Snap