Pretraga

Koncentracija na prvom mjestu: Ova europska zemlja zabranjuje mobitele u školama

A- A+

U sklopu nastojanja da se učenicima omogući potpuna koncentracija i kvalitetno usvajanje znanja, nizozemska vlada donijela je odluku o zabrani mobitela, tableta i pametnih satova u učionicama od 1. siječnja 2024. Ova mjera će biti primijenjena s ciljem ograničavanja svih elemenata koji učenicima odvlače pažnju tijekom nastave.

mobitel

foto: Unsplash

Nizozemska vlada najavila je da će mobiteli, tableti i pametni satovi biti zabranjeni u učionicama od 1. siječnja 2024. s ciljem smanjenja ometanja učenika tijekom nastave. Prema novim propisima, ovi uređaji bit će dopušteni samo u iznimnim situacijama kada su neophodni, odnosno za vrijeme određenih satova, iz medicinskih razloga ili u slučaju osoba s invaliditetom.

Mobitelima nije mjesto u učionicama

– Premda su mobiteli sveprisutni u našim životima, oni ne pripadaju u učioicama. Učenicima se mora omogućiti potpuna koncentracija za vrijeme nastave i treba im pružiti priliku za kvalitetno usvajanje znanja. Znanstvena istraživanja pokazala su da su mobiteli smetnja u učionicama i od toga se moramo zaštititi, rekao je nizozemski ministar obrazovanja Robbert Dijkgraaf.

Donošenju ove zabrane, prethodio je dogovor između ministarstva, škola i srodnih organizacija. Kako prenosi BBC, škole će imati slobodu odabrati način provođenja ove mjere koji najbolje odgovara njihovim potrebama. Prema riječima ministra obrazovanja Dijkgraafa, ako mjere neće imati očekivane rezultate do sljedećeg ljeta, uslijedit će određena zakonska pravila.

Izdvojeni članak

Umjesto igračaka, djeci su u rukama mobiteli: ‘Sugestija je da se izbjegne uporaba mobitela što je dulje moguće’

‘To se ne postiže zabranama’

O ovoj se vijesti oglasila na svom Facebooku i Blaženka Divjak, bivša ministrica znanosti i obrazovanja.

– Mi trebamo naučiti tehnologiju odgovorno i namjenski koristiti, a to se ne postiže zabranama u velikom zamasima, već težim načinom, promišljanjem kako je koristiti za učenje, a izbjeći ometanje i rasap pažnje. Ovo drugo je naravno teže nego zabrana, napisala je Divjak.

Dodala je da je pri tome velika razlika radi li se o učenicima u nižim razredima osnovne škole koji trebaju malo tehnologije ili srednjoškolcima i studentima kojima tehnologija ima više koristi. Na koncu, istaknula je da stvari nisu crno bijele vezane uz tehnologiju u školama, iako bi, kako kaže, bilo lakše da jesu.