Pretraga

Učenici devet škola otkrili kako u stvarnosti izgledaju mjere i kako su preživjeli prve dane nastave

Ušli smo u drugi tjedan nastavne godine, drugačije od bilo koje do sada. Epidemiološke mjere već su poznate, a škole ih se, čini se, poprilično strogo pridržavaju. Učenike iz različitih gradova Hrvatske pitali smo kako je izgledao prvi tjedan nastave u njihovoj školi. Većina ističe kako im je najteže nositi maske čitav dan, neki nisu zadovoljni ni rasporedom nastave i odmora, ali gotovo svi potvrđuju da se epidemiološke mjere svakako poštuju.

Ilustracija: Alexandra_Koch; Pixabay

Putem Instagrama @srednja_hr čitatelje smo pitali kako u stvarnosti izgledaju mjere donesene za škole u jeku epidemije koronavirusa. Većina naših sugovornika pohađa isključivo neposrednu nastavu, a najteže im je, kažu nam, izdržati pod maskom čitav dan jer to nerijetko izaziva glavobolju, a kod nekih i pojačava problem s aknama. Dio njih nezadovoljan je činjenicom da iz učionice mogu izaći samo pod velikim odmorom, a u jednoj školi uvedena je i odredba prema kojoj se smije hodati samo desnom stranom hodnika. No, za neke od mjera, kažu nam, voljeli bi da se zadrže i nakon epidemije. Iskustva devetero učenika iz različitih škola donosimo u nastavku.

Matea, Trgovačka škola Zagreb

Moja škola je odabrala Model A, to znači da idemo u školu cijelo vrijeme. Prije ulaska u školu, naravno, moramo staviti masku, prije ulaska u učionicu dezinficiramo ruke. U klupama sjedimo uz distancu koliko god je to moguće. Ne mislim da su mjere prestroge osim da ne smijemo na odmor izvan učionice. Nije mi problem pridržavati se mjera u školi, samo su problem te maske ispod kojih ne možemo baš disati. Maska se nosi za vrijeme cijelog boravka u školi. Iskreno, ne podnosim nošenje maski baš najbolje jer dobivam još više akni po licu i glavobolja je prisutna nakon nekoliko sati pod maskom. Pod odmorom ne smijemo izvan učionice, osim na toalet jedan po jedan. Pod velikim odmorom smijemo izaći izvan škole uz pratnju profesora i bez naguravanja. Nisam baš oduševljena takvom organizacijom rada, ali moramo se naviknuti.

Što se tiče rasporeda, ne sviđa mi se jer smo dosta duže u školi kada smo popodne u smjeni. Ostalih mjera mi se nije teško pridržavati, a što se tiče prakticiranja nakon što epidemija prestane smatram da bi dezinfekcija ruku bila odlična jer je to dio higijene.

Valentino, Elektrotehnička škola Zagreb

U našoj školi sva se nastava provodi uživo. Mjera se ne drže svi, ponajviše profesori i ostalo osoblje (čistačice). Profesori većinski nose maske, ali ne svi, a tjeraju nas da se toga pridržavamo. Skoro svaki dan dobivam glavobolju i bol na ušima od maske. Prvi dan nam je rečeno da se ne izlazi iz učionica prilikom promjene profesora, ali gotovo cijela škola izlazi na školsko dvorište i provodi vrijeme tamo bez ikakve distance.

Mjere su prestroge i trebalo bi se u svim školama uvesti tjedan nastave, tjedan online nastave tako da škola ne bude puna i da svi možemo u sigurnim okolnostima raditi. Meni osobno nije problem pridržavati se mjera, ali ostalima očito jest. Također, rečeno je da će se prakticirati blok sati, ali to se ne radi i jako često se izmjenjuju profesori.

Nikolina, Gimnazija Jurja Barakovića Zadar

Nastavu imamo uživo. Moramo nositi maske cijeli dan, dezinficirati ruke i noge na ulazu te hodati desnom stranom hodnika, što nema smisla jer sjedimo zajedno u klupama. Isto tako, nema izlaženja iz učionice osim ako je odmor. Iskreno, teško se pridržavati tih mjera jer realno – tko će od učenika šetati uvijek jednom stranom hodnika ili ne izaći iz učionice protegnuti noge? Tog pravila mi se najteže pridržavati.

Uz to, cijeli dan nosimo maske u školi i posljedica toga su akne, glavobolje i otežano disanje. U našoj školi organizacija nastave je nula bodova. Odmor je iza drugog školskog sata, što apsolutno nema smisla jer svaki dan imamo sedam sati. Što znači da pet sati onda ne smijemo izaći iz učionice jer je odmor iza drugog sata. Raspored je također, kao i organizacija odmora grozna, jer sve predmete imamo po blok sat.

Nora, Škola likovnih umjetnosti Split

Nastava se odvija jedan tjedan uživo, a jedan online. Dva tjedna smo u jutarnjoj smjeni, a sljedeća dva u popodnevnoj, tako da je svaka generacija sama u školi kako bi se izbjeglo miješanje. Škola se ponekad osjeća dosta prazno i nepotpuno. Raspored mi se sviđa, za sada nemam žalbi.

Prije ulaska u školu dezinficiramo obuću tako da stanemo na spužvu natopljenu sredstvom za dezinfekciju, a potom nam nastavnici ili školske čistačice mjere temperaturu. Ako nam je temperatura 37.1°C ili manja, smijemo ući u školu i dužni smo čim uđemo dezinficirati ruke. Masku nosimo cijelo vrijeme dok smo u školi, čak i dok smo ispred škole. Školske klupe su spojene, ali stolice su razmaknute barem jedan metar tako da učenici većinom sjede sami. Tijekom odmora napustimo naše učionice, A razred ide u dvorište ispred škole, a B razred u prostor iza škole. Iako je to dobra mjera, nisam zadovoljna jer se nerijetko dogodi da neke prijatelje ne vidim cijeli dan.

Nemam problem s mjerama i ne smatram ih prestrogima, a najteže mi se pridržavati mjera razmaka, iako smo udaljeni jedni od drugih u klupama. Maske se u školi nose cijeli dan i na satu ih ne smijemo skidati ni pod razno, napominje nam se da je nosimo i ispred škole, osim za vrijeme odmora. Nošenje maske kada imamo običnu prehladu je definitivno jedna od stvari koje bi mogli prakticirati i poslije pandemije. Osobno nisam primijetila neke posljedice nošenja maski, ali drugi učenici i nastavnici su se više puta žalili na glavobolje.

Janja, Srednja škola Donji Miholjac

Nosimo maske na hodnicima i na toaletima, ako je u razredu ispod 18 učenika ne moraju se nositi maske na satima. Razmak između učenika je 1,5 metara i na svakom stolu je određeno ime učenika kako se ne bi premještali. Naša škola je imala samo jedan veliki odmor za užinu, ali zbog epidemije sada imamo dva kako bi se smanjio broj osoba koje smiju izlaziti na hodnike. Mislim da mjere nisu prestroge, jedino socijalni razmak pravi probleme u nastavi jer ne možemo raditi u grupama. Moj razred je dosta malen, pa nije potrebno nositi masku cijeli dan, samo držimo razmak i zračimo učionicu.

Imamo dva velika odmora, u prvom 1. i 2. razredi mogu izaći van, a u drugom odmoru 3. i 4. razredi, naša škola je mala i nema puno učenika pa je izvedivo podijeliti nas na samo dvije grupe. Odgovara mi taj sistem jer imamo više odmora nego inače. Također, imamo uglavnom blok sate, nastavu imamo samo uživo. Ako budemo morali imati online, bit će videopoziv nastava koja će biti u vrijeme kao što bi ju i uživo imali.

Kod ovih mjera najteže mi je odvojiti se od mojih prijatelja za vrijeme odmora, a ako epidemija prestane bilo bi lijepo da naša škola ostavi dva velika odmora.

Šimun, Gimnazija Bjelovar

U mojoj školi svi trebaju mjeriti temperaturu i vrijednosti zapisivati u tablice koje se nalaze u razredima. Također, svi trebaju nositi maske na hodnicima i u učionici. Odlasci na toalet i van iz škole su minimalni i to dosta varira. Obavezna je dezinfekcija i pridržavanje razmaka. Maske kod nas su strogo obavezne da tako kažem. Većina ljudi to teže podnosi, a neki pak ne. Od svih mjera, najteže mi je stalno imati masku, teško je ponekad i jednostavno je potrebno otići na prozor ili popiti vode. Posebno je to teško nama astmatičarima i ljudima koji imaju problema s disanjem. Kod mene su posljedice u najgorem slučaju glavobolje ili bol u očima.

Odmori u našoj školi nisu otišli daleko od normalnih, jedino je veliki skraćen za pet minuta i tada čak možemo otići izvan škole. Mogu reći da sam zadovoljan organizacijom. Raspored je većinom u blok satima ili trosatima, što je ponekad malo naporno i dosadno, no izdrži se. Nastava je isključivo licem u lice, a online se odvijaju predmeti poput, primjerice, računalne kemije koja zahtjeva grupiranje. No neke predmete (Informatika, Njemački) imamo svaki drugi tjedan, pa jedan tjedan nastavu ima A grupa, zatim B i tako se izmjenjujemo. Kada jedna grupa ima nastavu, druga grupa nema online nastavu paralelno, što je odlično. Raspored je mogao malo bolje ispasti, ali ipak nije toliko kompliciran i praktičan je.

Lea, X. gimnazija Ivan Supek

Deseta gimnazija trebala je imati B model nastave i to tako da bi razred podijelili na dva dijela. Primjerice, u razredu je 26 učenika i oni se podijele u dvije grupe, ali onda poslije je odlučeno da ćemo ići prema A modelu, da smo uvijek u školi, zbog nekvalitetne mogućnosti nastave u B modelu.

Kako našu zgradu dijele dvije škole, a to su X. gimnazija i Prva tehnička škola Tesla, imamo drugačiji raspored zvona, odnosno razmak zvona za Teslu i Desetu je 15 minuta. Da bi se izbjegla velika nakupljanja učenika ispred samo dvoja vrata, učenici iz Desete gimnazije mogu izaći pred školu kada imamo veliki odmor koji je skraćen s 20 na 15 min pa tako i veliki odmor. Isto tako, učenici Desete gimnazije mogu izaći na hodnik pod odmorom dok učenici Tesle ne smiju. Mjere nisu prestroge, moramo nositi maske, jedino ako jedemo onda ih možemo skinuti. Ali većina učenika ih skida čim profesor izađe iz učionice, što mogu i razumjeti jer ponekad je stvarno previše biti tako dugo s maskom na licu. Profesori često napominju da maske moramo imati i preko nosa, a ne samo preko usta.
Najteže mi je pridržavati se te mjere da stalno moramo imati maske, pogotovo ako su dani vrući i toplo je. Kod dosta učenika sam primijetila i sami govore da im od maske nastaju prištići, ja nasreću nemam problem s time. Isto tako, profesorima je teško čitavo vrijeme govoriti s maskom na licu.

Dobra stvar u svemu ovome koju bi trebalo zadržati i nakon epidemije je održavanje blok sati u školama. Odnosno, da primjerice jedan dan imamo blok sat Hrvatskog, blok sat Engleskog i blok sat Biologije. Tako moramo nositi manje knjiga i lakše su nam torbe.

Gabriela, V. gimnazija Zagreb

U našoj školi nastava je u potpunosti uživo, većinom su blok sati i to mi ne smeta. Ne smijemo se zadržavati na hodnicima, dezinficiramo ruke na ulasku, ne smijemo međusobno dijeliti pribor. Sjedimo po dvoje u klupi i nosimo maske cijeli dan. Najteže mi je nositi masku cijeli dan i jedva čekam da se to sve skupa završi jer sjedimo sedam sati u istoj učioni što je jako naporno. Maske se nose cijeli dan, osim 10 minuta odmora kad idemo u školsko dvorište, grozno mi je, počnem kašljati od njih i onda je teško uopće komunicirati, profesor ne čuje nas, mi ne čujemo profesora itd. Maske su mi definitivno najgora moguća stvar u cijeloj priči. Odmori izgledaju tako da pod malim ne smijemo napuštati učionu, imamo dva velika od 10 min, jedan je za 1. i 2. razrede a drugi za 3. i 4. i pod tim odmorom možemo izaći u školsko dvorište i skinuti masku.

Ana, Gimnazija Tituša Brezovačkoga Zagreb

Mjere su klasika, moramo nositi maske i dezinficirati se, ali nije toliko strogo što se tiče izlazaka iz razreda pod odmorima. Pod maskama je dosta vruće, a poslije pandemije bi se mogla prakticirati nastava na igralištu dok je toplo. Maske većinom nosimo, ali ako ih skinemo da se malo prozračimo neće profesori odmah reagirati i tražiti da ih vratimo. Odmori su većinom kao i do sada, jedino se ne miješamo toliko s drugim razredima. Prošli tjedan smo bili na Modelu B koji se pokazao kao nepraktičan i loš pa smo prešli na Model A, raspored je skroz u redu, jedino se teško prilagoditi na nastavu popodne s obzirom na to da smo prije bili u jednoj smjeni, a morali smo se preseliti u zgradu druge škole zbog posljedica potresa.