Pretraga

Mobilnom aplikacijom i igrama otkrijte psihijatrijsku dijagnozu

A- A+

Mobilne aplikacije i igre uskoro bi se mogle početi

koristiti i u znanstvenim istraživanjima, kao što

je ispitivanje ljudske sklonosti rizičnom ponašanju

ili impulzivnosti.

Pametni telefoni uskoro će nuditi i nešto više osim

zabave – posebno dizajnirane igrice za smartphone

moće će pouzdano mjeriti više različitih aspekata

kognitivnih funkcija.

Izdvojeni članak

Istraživanje među hrvatskim studentima pokazalo koliko ih pati od psihičkih poremećaja

‘Veliki moždani eksperiment’

Pojedinci s određenim bolestima ili neurološkim

poremećajima često imaju smanjenu sposobnost

suzdržavanja.

– Ako u zdravoj populaciji utvrdimo kako

kontroliraju postupke, naučite ćemo mnogo, objasnio

je dr. Peter Zeidman, inače neuropsiholog

londonskog University Collegea, govoreći o novim

aplikacijama i igrama koje će otkriti

psihijatrijske poremećaje.

Radi se zapravo o četiri vrste puzzli u aplikaciji

imena ‘The Great Brain Experiment’, koja bi

istraživačima trebala osigurati širu bazu

ispitanika od one u klasičnim ispitivanjima. Oni

koji su je osmislili nadaju se kako će na temelju

rezultata tisuća korisnika koji odigraju igru doći

do podataka o određenim značajkama ispitivane

populacije.

Izdvojeni članak

Zbog ovih poremećaja u učenju se mladi smatraju glupima

‘ Svaka od ovih igrica ozbiljan je znanstveni

pokus’

– Svaka od ovih igrica ozbiljan je znanstveni

pokus. Igranjem igrica ljudi se mogu ne samo

zabaviti, nego pridonijeti istraživanjima u

području psihologije i neurologije, rekao je

Zeidman.

Budući da je broj korisnika pametnih telefona

svakim danom sve veći, znanstvenici se nadaju kako

će u njima pronaći veliki potencijal za

prikupljanje podataka koji će pomoći još bolje

istražiti ljudski um i inteligenciju. Studije koje

se bave tim područjem danas se provode na malim

uzorcima ispitanika, dok je samo u mjesec dana

aplikaciju skinulo 20 800 korisnika.

Jasna je prednost toliko velikog uzorka bez obzira

na potencijalne slabosti prikupljanja podataka

izvan kontroliranih laboratorijskih uvjeta.

Troškovi istraživanja također se drastično

smanjuju.

Izdvojeni članak

Sve što bi svaki student trebao znati o bipolarnom poremećaju

Ljudi s određenim psihijatrijskim bolestima ili

neurološkim problemima imaju smanjenu sposobnost

suzdržavanja

Dok igraju navedene igrice, sudionici se mogu

međusobno uspoređivati, a podatke o rezultatima

igre pritom šalju znanstvenicima.

Prilično je zanimljiva igra ‘Am I impulsive’, kojom

se lako otkriva kolika je sposobnost suzdržavanja

od akcije kod određenog pojedinca, piše BBC.

– Ljudi s određenim psihijatrijskim bolestima ili

neurološkim problemima imaju smanjenu sposobnost

suzdržavanja, primjerice kad je riječ o ADHD-u ili

šizofreniji. Ako u zdravoj populaciji utvrdimo kako

ljudi kontroliraju vlastite postupke, naučit ćemo

mnogo, zaključuje Zeidman.

Mobilnom aplikacijom i igrama otkrijte psihijatrijsku dijagnozu
Share via
Copy link
Powered by Social Snap