Neprikladno odijevanje za posao uzrokuje pogrdne komentare nadređenih

‘Odijelo ne čini čovjeka’, no u poslovnom svijetu važno je biti pristojno i uredno odjeven, budući da na taj način iskazujete, ozbiljnost prema poslu koji obavljate, kao i poštovanje prema partneru i klijentu s kojim surađujete. Mnogi djelatnici su toga svjesni, međutim kako ne bi bilo zabune, određeni broj tvrtki u Hrvatskoj ima i pismeni pravilnik odijevanja. U drugima postoji nepisani dress code, a neke tvrtke imaju propise odijevanja samo za sastanke i susrete s klijentima. Portal MojPosao istražio je na preko 300 ispitanika, kakva pravila odijevanja vladaju u poslovnom svijetu, te na što se posebno obraća pozornost.

Foto: sheknows.com

Kao i u drugim vrstama odnosa, tako i u poslovnom, prvi dojam koji ostavljate na potencijalnog partnera ili klijenta, može biti presudan. S tim u vezi, osim gestikulacije, srdačnosti i istovremeno ozbiljnosti, odjeća može igrati značajnu ulogu. Portal MojPosao je na uzorku od više od 300 ispitanika, istražio u kojoj je mjeri dress code važan u poslovnom svijetu, te kako se on najčešće regulira.

Što odijevanje za posao govori o vama

U Hrvatskoj tvrtke imaju najčešće nepisana pravila odijevanja

Spomenuto istraživanje je pokazalo da nešto više od četvrtine ispitanika (27 posto) ima propisan kodeks odijevanja, dok nešto manje od trećine njih (31 posto), ima nepisana odjevna pravila u svojoj tvrtci. Treba naglasiti da kodeks odijevanja najčešće propisuje prihvatljivost odjeće, obuće i osobnu higijenu, a nešto rjeđe šminku i frizuru.

Nepisana pravila odijevanja u svojoj tvrtci ima i projektant sustava za automatizaciju Šime.

– Od čelnika tvrtke nitko nam nije izričito naredio kako se trebamo odijevati. Inače na posao dolazimo u trapericama i majicima ili laganim košuljama. Tenisice se također toleriraju, a svakodnevno brijanje nije obvezno. Kako su sada bile nesnosne vrućine, kolege i ja smo dolazili na posao u širim hlačama od laganog materijala, te kratkim majicama. Nije bilo slučajeva da je netko došao u kratkim hlačama. Jedino na sastancima i kontaktu s klijentima, zahtjeva se nešto službenija odjevna kombinacija, obrazlaže Šime.

Upravo 22 posto ispitanika u istraživanju je naglasilo da nema pravilnik odijevanja u tvrtci, osim za određene situacije poput sastanka s klijentima, dok petina njih nema apsolutno nikakav dress code na radnom mjestu.

Nema ozbiljnih sankcija za nedolično odjevene u hrvatskim obrazovnim institucijama

Sankcije su uglavnom podrugljivi komentari nadređenih

Unatoč utvrđenom postojanju kodeksa odijevanja, čak polovina ispitanika tvrdi da ne zna postoje li ikakve sankcije za prekršitelje. Njih 37 posto navodi da kazne za kršenje kodeksa ne postoje, a 13 posto je upoznato s postojanjem sankcija.

No jedna šestina (16 posto) ispitanika suočila se s pogrdnim komentarom nadređenih, kao posljedicom neprimjerene odjevne kombinacije. Među njima i asistentica menadžera u jednoj tvrtci i naša sugovornica Željka.

– Ništa u mojoj tvrtci nije striktno propisano, ali ako se odjeneš kako šef ne želi, pogledat će te s prijezirom, a ponekad ako je baš bitno, onda će ti i reći što mu se ne sviđa. Primjerice, jednom smo išli na neki sastanak i odjenula sam suknju i košulju, ali ne i cipele s visokom petom, na što mi je odmah prigovorio. U drugoj situaciji i to na božićnom domjenku, ja sam obukla hlače, na što je on iskomentirao – ‘Ne ideš valjda u tome?’. Uske suknje malo iznad koljena su najpoželjnije, a štikle gotovo obvezne, naglašava Željka.

Apsolventice TTF-a istražile: Studenti s privatnih fakseva se bolje odijevaju

Bez obzira na kodeks, gotovo svi paze na odijevanje za posao

Osobe koje nemaju propisan kodeks odijevanja navode da uglavnom paze na odabir odjeće (45 posto), dok ih 42 posto tvrdi da svakako obraća pozornost na odijevanje za posao.

Svega 11 posto ispitanika navodi da uglavnom ne pazi na svoje odjevne kombinacije za posao, a tri posto ispitanih apsolutno ne vodi računa o tome.

Kada je riječ o spolovima, žene očekivano više pridaju pozornosti odijevanju za posao. Njih gotovo polovina (43 posto), svakako brine o tome što će odjenuti na radno mjesto, dok se time zamara 35 posto muškaraca.

Odgovori