Pretraga

TikTok je došao prvi, slijedili su ga Reels i Shorts: Pitali smo mlade što im je bolje

A- A+

Iako je format kratkih videozapisa napravio prve korake s popularnim Vineom, koji, na žalost mnogih više ne postoji, zapravo ga je popularizirao TikTok. Takav je format, štoviše, postao toliko popularan među korisnicima, da su se ubrzo Instagram i YouTube bacili na izradu svojih ‘kopija’ kineske društvene mreže. Sada na tržištu postoji TikTok, Instagram Reels i YouTube Shorts, no koji je najbolji?

Foto: Unsplash

 

Utjecaj TikToka na društvene mreže izrazito je velik. Tu, naime, ne treba mnogo objašnjenja, no uistinu se može reći da je kineska društvena mreža postala toliko popularna, da se na brojnim drugim platformama, uglavnom ‘vrte’ kratki videozapisi na kojima u uglu piše ‘TikTok’.

To su, naravno, ubrzo uvidjeli tvorci Instagrama i YouTubea, koji su odlučili napraviti svoje verzije TikToka, Instagram Reels i YouTube Shorts. One su, dakle, ugledale svjetlo dana relativno nedavno, no u rekordnom su roku prikupili velik broj korisnika, koji se jednostavno ne mogu odvojiti od pregledavanja kratkog sadržaja.

Neki bi, doduše, rekli da format kratkih videozapisa zatupljuje tvrdeći da ga mladi obožavaju jer ionako nemaju koncentracije za nešto duže. Podaci, međutim, pokazuju drugačije. Da je to istina, platforme poput YouTubea odavno bi bile u padu kada je riječ o broju mjesečno aktivnih korisnika, no to jednostavno nije slučaj.

Izdvojeni članak
facebook instagram

Nova značajka dolazi na Instagram storije, uskoro bismo je trebali dobiti i mi

Donald Trump htio srušiti TikTok, ali bezuspješno

Budući da će platforme poput TikToka, Reelsa i  Shortsa biti aktualne još neko vrijeme, odnosno barem dok ne dođe nešto novo i ‘divlje’, odlučili smo napraviti njihov površni presjek i pomoći vam da odaberete onu koju vam najviše odgovara.

Prva inačica TikToka, Douyin, osvanula je u Kini 2016. godine. TikTok je izvan kineskog tržišta stigao godinu dana kasnije, no na domaćem je tržištu postao dostupan tek na ljeto 2018., nakon što ga je tvrtka ByteDance odlučila spojiti s platformom Musical.ly.

Musical.ly sučelje. Screenshot: Musical.ly

Iako je popularnost TikToka vrtoglavo rasla iz mjeseca u mjesec, nije sve bilo tako bajno. Zahvaljujući bivšem američkom predsjedniku Donaldu Trumpu, egzistencija ove društvene mreže u SAD-u postala je upitna. Na sreću mnogih tamošnjih korisnika, TikTok je ostao u SAD-u te sada niže impresivne brojke.

Podsjetimo, TikTok je na ljeto 2021. godine postao najpreuzimanija aplikacija na mobitelima, a valja istaknuti da je prestigao i Google te postao najpretraživanija internetska stranica u 2021. godini. Tim se, dakako, rijetko koja društvena mreža može pohvaliti.

Reels ima veliku prednost

Na TikToku se može pronaći zaista raznovrstan sadržaj. Sučelje je vrlo jednostavno za korištenje, a ByteDance još dan danas nije otkrio kakav se sustav preporuka koristi, što zapravo samo po sebi dosta toga govori.

Većina filtara, efekata i općenito trendova koji se mogu vidjeti na suparničkom Reelsu i Shortsu, vuku svoje korijene od TikToka, što ga i dalje čini najprimamljivijim među ovom trojkom. Doduše, u jednoj stvari Instagram Reels prednjači – nalazi se na Instagramu kojeg gotovo svi koriste.

Foto: Instagram

– Obožavam TikTok i Instagram Reels, no više vremena provodim na Instagramu, jer mi je to glavna društvena mreža. Bolji mi sadržaj, međutim, pruža TikTok, kojeg kada upalim ne gasim po čak sat vremena, govori nam Dino, student Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu.

Dino, dakle, češće bira Reels, iako mu TikTok pruža bolji sadržaj, što dosta govori o tome kako Instagram svojom ‘kopijom’ kineske društvene mreže zapravo ubija dvije muhe jednim udarcem. Sličnu stvar kaže i njegova kolegica koja isključivo koristi Reels.

Nije se teško probiti

– Koristim Reels jer Instagram aplikaciju imam od prije, a TikTok mi se nije dalo preuzimati na mobitel. Sadržaj me zaista zadovoljava i jednom kada krenem, ne mogu prestati gledati, objašnjava Nika te ističe da algoritam ipak nije toliko zadovoljavajuć jer se često ponavljaju isti videozapisi.

Za one koji ne znaju, Instagram Reels lansiran je u kolovozu 2020. godine. Tada mu je, naime, nedostajalo mnogo značajki, no nakon više od godinu i pol njegovog postojanja, kreatori imaju gotovo sve mogućnosti kao i na TikToku.

Screenshot: Instagram Reels

Ono što ga ipak ističe je činjenica da mnogi preko Reelsa mogu steći popularnost na svojem ‘pravom’ Instagram profilu, jer je riječ o još relativno novoj platformi na našem tržištu, pa se nešto lakše probiti.

Međutim, nedostatak Reelsa upravo je adekvatan način pretrage videozapisa. Ako korisnik, primjerice, želi pregledavati reelse na temu automobila, mora koristiti Instagramov klasičan način pretrage, koji će mu prikazati apsolutno sav sadržaj te tematike, pa potom kliknuti na Reels odjeljak, što je još jedan dodatni korak.

Shorts ima dislajk gumb, ali je samo dekorativan

S druge strane, svega mjesec dana nakon Reelsa, YouTube predstavlja Shorts. Prvo ga se moglo koristiti samo u nekim zemljama, no globalno je postao dostupan tek u rujnu 2021. godine, pa se može reći da je on najmlađi od ‘tri mušketira’ kratkih videozapisa.

– Sadržaj na Shortsu zapravo je isti kao i na Reelsu i TikToku, no jako mi se sviđa što se na njemu ipak prikazuju klipovi dužih videozapisa koji su samo dostupni na YouTubeu, smatra studentica FPZG-a, Lorena.

Lorena kao prednost Shortsa ističe i činjenicu da ima dislajk gumb, koji se ne može naći na Reelsu i TikToku. Naravno, odnedavno se na YouTubeu ne prikazuje broj ‘palaca dolje’, no svakako nije loše imati tu opciju, ako vam se neki zapis baš nije dopao.

Foto: YouTube

Budući da se na Shortsu videozapisi loopaju, kreatori ponekad znaju biti kreativni sa svojim počecima i krajevima u klipovima, pa to zna ispasti podosta zgodno. Međutim, ako pokušate postaviti svoj video, odmah pri prvom pogledu spoznat ćete da nedostaju filtri i efekti koji se mogu pronaći na Reelsu i TikToku.

Na koncu treba napomenuti da je YouTube Shorts još u svojim začecima, pa pretpostavljamo da će njegove korisnike dočekati još puno opcija u budućnosti. U svakom slučaju, na koju god se platformu odlučili, očekujte da ćete izgubiti mnogo vremena listajući kroz bespuće kratkih i zabavnih videozapisa.

TikTok je došao prvi, slijedili su ga Reels i Shorts: Pitali smo mlade što im je bolje
Share via
Copy link
Powered by Social Snap