Pretraga

Prijave na Ideju godine traju još samo danas: Evo ključnih savjeta za kampanjce

A- A+

Prijave na Ideju godine zatvaraju se danas, 20. travnja u 23:59 sati. Ako ste taj zadatak ostavili za sam kraj, ne brinite. Donosimo sedam ključnih savjeta koji će vam pomoći izbrusiti prijavu i osigurati si ulaznicu za veliko finale u Zagrebu.

ideja godine ključni savjeti

Donosimo sedam ključnih savjeta za prijavu na Ideju godine | Foto: srednja.hr

Prijave na dvanaestu Ideju godine uskoro se zatvaraju. Riječ je o poduzetničkom natjecanju za srednjoškolce koje traži najbolju poslovnu ideju. Učenici se prijavljuju pisanjem poslovnog plana, a deset najboljih projekata dobit će priliku da svoje ideje predstave stručnom žiriju u finalu.

Finale se održava u Zagrebu, u prostoru partnera natjecanja Effectus Veleučilišta. Pobjednicima je osiguran nagradni fond od 6.000 €, a priliku da se za nagrade natječu dobit će deset timova ili pojedinačnih natjecatelja.

Kako biste se prijavili, ispunite obrazac poslovnog plana kojeg možete pronaći ovdje. Potom, poslovni plan pošaljite putem ovog linka. Finalni rok za prijavu ističe 20. travnja u 23:59 sati, stoga budite brzi.

Kroz godine smo primijetili kako se natjecatelji prilikom pisanja poslovnog plana susreću s istim dilemama. Ako i sami imate ista pitanja, saželi smo ključne savjete koji vam mogu pomoći odgovoriti na njih.

Izdvojeni članak
ideja godine 2024 je poduzetničko natjecanje za srednjoškolce

Započela je Ideja godine 2024: Nagradni fond za najbolje ideje učenika je 6.000 €

Savjet #1: Ne tražimo gotov proizvod

Natjecatelji se često pitaju trebaju li imati, primjerice, razvijen proizvod ili je ideja o proizvodu dovoljna. Ne tražimo gotov proizvod niti tvrtku koja već postoji. Umjesto toga, zanima nas vaša poslovna ideja koja ima realnu šansu biti ostvarena.

U poslovnom planu detaljno opišite svoju poslovnu ideju kako biste žiriju pokazali da ste o njoj stvarno dobro razmislili i da ste sigurni da biste je mogli provesti. Želite li, primjerice, napraviti aplikaciju za ugostitelje, opišite kako ćete je razviti, na kojem programskom jeziku, kako će izgledati sučelje, koje će biti pogodnosti, i tako dalje.

Stručnom žiriju pokažite da su vam jasni koraci koji su potrebni da bi se ona provela u stvarnosti – i pomest ćete konkurenciju!

Savjet #2: Svaki dodatan trud će se vrednovati

Prvi korak je ispunjavanje poslovnog plana. No želite li se iskazati, izađite izvan okvira poslovnog plana: napravite prezentaciju, video ili nešto drugo što će pomoći žiriju da vidi vašu ozbiljnost i posvećenost.

Naravno, žiri cijeni svaki kvalitetan poslovni plan koji će jasno odgovoriti na ključna pitanja: što radite, koji problem rješavate i koje je rješenje za problem koji ste prepoznali na tržištu. Stanete li na tome, nećete dobiti negativne bodove jer nemate prezentaciju ili video, ali kandidati koji odu korak dalje imaju veću šansu biti pozvani u finale.

Izdvojeni članak

Bojite se prezentiranja? S tremom se nije tako teško suočiti uz ovih par savjeta

Savjet #3: Fokusirajte se na samo jedan problem

Kada budu čitali vaš poslovni plan, članovi stručnog žirija razmišljat će o tome koji problem vaša poslovna ideja rješava. Sve uspješne poslovne ideje rješavaju neki problem, to je ono što ih čini potrebnim i profitabilnim. Primjerice, aplikacija za ugostitelje može riješiti problem upravljanja rezervacijama.

Do sada ste sigurno naišli na problem koji neka skupina u društvu ima, stoga osmislite ideju koja će taj problem riješiti. Fokusirajte se samo na jedan problem, a to će vam pomoći da se specijalizirate. Česta greška koju natjecatelji čine jest da se usmjeravaju na puno problema zbog čega se, u konačnici, izgube, a to želite izbjeći.

Savjet #4: Dobro proučite konkurenciju

Česta greška koju žiri vidi u prijavama jest tvrdnja da vaša poslovna ideja nema konkurenciju. Svi imaju konkurenciju, samo je treba pronaći. Detaljno pretražite Internet, ne ograničavajte se na hrvatsko tržište i potražite što rade tvrtke u drugim zemljama Europske unije, pa i ostatku svijeta.

Ako zaista ne možete pronaći nikoga tko se bavi sličnim poslom kojeg vi želite razvijati, to može značiti da je vaša ideja naprosto neizvediva u stvarnosti i tada bi bilo dobro da o njoj razmislite još jednom. Proučavanje konkurencije je iznimno važno, jer na njihovom primjeru možete vidjeti što je na tržištu već uspjelo, ali i što vaš proizvod može poboljšati.

Izdvojeni članak

Ono kad AI koristiš pametno: Stručnjakinja savjetuje kako uz ChatGPT pobijediti na natjecanju

Savjet #5: Neka netko drugi pročita vaš poslovni plan

Bit će vam iznimno korisno ako vaš poslovni plan date na čitanje nekome tko ne zna na čemu radite. Neupućene osobe će iz vašeg plana morati dobiti sve informacije o projektu, a ako je njima nejasan, bit će nejasan i žiriju.

Osim toga, možete zamoliti prijatelja ili prijateljicu da posluša vaše izlaganje projekta. Limitirajte se na 60 ili 90 sekundi. U poslovnom svijetu, takvo izlaganje se zove elevator pitch – izlaganje koje možete održati mogućem poslovnom partneru za vrijeme trajanja jedne vožnje dizalom.

Ako je vašim prijateljima izlaganje bilo jasno, znači da ste na dobrom putu. Ako ste prijateljima dosadni ili imaju puno pitanja, znači da upravo te nejasne ili dosadne dijelove trebate popraviti u svom poslovnom planu.

Savjet #6: Precizno odredite ciljnu skupinu

Ne postoji proizvod kojeg koriste svi. Čak i popularne platforme poput Instagrama, Snapchata ili TikToka imaju skupine korisnika koje ih koriste više nego druge, a neki za njih uopće nisu niti čuli ili ne žele biti njihovi korisnici.

Prilikom pisanja svog poslovnog plana, morate odrediti svoju ciljnu skupinu kupaca, onu kojoj je vaš proizvod ili usluga namijenjena. Napišite demografske i druge važne karakteristike vaše korisničke skupine. Koje su dobi vaši kupci, kojeg spola, kojim se zanimanjima bave, gdje stanuju, što vole kod proizvoda sličnih vašem, a što ne vole? Odgovori na ova pitanja mogu vam pomoći, ali neka vas ne ograničavaju.

Ako želite raditi s tvrtkama, navedite ih po nazivu umjesto po branši. Budite što precizniji jer ćete time pokazati da ste o svojoj ideji dobro razmislili.

Savjet #7: Proširite se na druga tržišta Europske unije

Uz to što želimo čuti kako planirate osvojiti hrvatsko tržište, zanima nas i koliko ste ambiciozni. Imate li planova za širenje vaše poslovne ideje na druga tržišta Europske unije? Kako to planirate izvesti?

Napišite nam i to u svom poslovnom planu, jer projekte koji obuhvate i druga europska tržišta žiri će posebno vrednovati. Europska unija mladim poduzetnicima pruža različite potpore, stipendije i programe mobilnosti. Navedite kako ih planirate iskoristiti i pokažite da znate razmišljati kao pravi poduzetnici – dugoročno.

Izdvojeni članak
ideja godine eu tržište

Želite u finale? Prijave na Ideju godine koje učine jednu stvar ostvaruju dodatne bodove


Ideja godine 2024 je poslovno natjecanje za srednjoškolce koje organizira srednja.hr. Zlatni partner projekta je EFFECTUS veleučilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija i Končar. Pokrovitelj projekta je Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Projekt je sufinancirao Europski parlament u okviru programa subvencija Europskog parlamenta u području komunikacije. Europski parlament nije sudjelovao u njegovom pripremanju te ni na koji način nije odgovoran za sadržaj objavljenih vijesti. Odgovore na često postavljana pitanja o Ideji godine pronađite ovdje. Sve novosti pratite na Facebook stranici Ideja godine ili nas pitajte putem maila [email protected]. Poslovni plan preuzmite ovdje, a prijavite se putem ovog linka. Kako vam ne bi promaknula niti jedna vijest o natjecanju, pridružite se Facebook događaju Ideje godine.

EU emblem