Pretraga

Emotivna snimka baka i djedova s unucima niže milijunske preglede diljem kontinenta

A- A+

Bake i djedovi koji su svojim unucima objašnjavali da su živjeli u diktaturama, uhvaćeni su na videu u sklopu europske kampanje ‘Iskoristi svoj glas. Ne daj da ti drugi kroje budućnost’. Četverominutni video je pogledan preko 190 milijuna puta u manje od mjesec dana diljem Europske unije. Cilj videa je potaknuti 26 milijuna mladih birača koji ove godine prvi put imaju pravog lasa da glasuju na europskim izborima. No, u razgovoru s mladima u Osijeku, Dubrovniku, Puli i Splitu, vidjeli smo da se trebaju još puno informirati prije izlaska na birališta 9. lipnja.

Screenshot: Youtube

Dok su izbori za Europski parlament 9. lipnja sve bliže, zahuktava se i nestranačka kampanja Europske unije u kojoj pozivaju mlade ljude da glasaju u što većem broju. Kao što smo ranije pisali, u Kući Europe u Zagrebu predstavljena je kampanja i kratki film ‘Iskoristi svoj glas. Ne daj da ti drugi kroje budućnost’.

Dijalog koji gleda cijeli EU

Voditeljica Ureda Europskog parlamenta u Zagrebu, Maja Ljubić-Kutnjak, istaknula je da se kampanja i ovaj filmski uradak prikazuje diljem Europske unije. U četiri minute, umirovljenici iz različitih krajeva kontinenta objašnjavaju svojim unucima kao su živjeli u diktaturama te je vrlo bitno njegovati demokraciju i izaći na izbore. Video je premijerno objavljen 29. travnja, a do 12. svibnja, pohvalili su se voditelji kampanje, pregledan je preko 190 milijuna puta.

– Film je glavni element predizbornih informativnih aktivnosti Parlamenta i sadrži svjedočanstva starijih građana iz različitih zemalja EU-a koji pričaju svoje priče o demokraciji sljedećim generacijama te ističu da se demokracija i glasanje ne mogu uzimati zdravo za gotovo. Osim 190 milijuna pregleda na društvenim mrežama, putem video streaminga, na televiziji i mobilnom telefonima, film je u različitim formatima za televiziju i društvene mreže dosad prikazalo više od 63 TV postaja u 21 zemlji, a i dalje će ga prikazivati razne postaje u narednim tjednima, istaknuli su iz Ureda Europskog parlamenta.

Ranije je tijekom premijere filma, Ljubić Kutnjak istaknula da ove godine diljem EU pravo glasa ima 373 milijuna građana. Među njima, oko sedam posto, odnosno 26 milijuna čine mladi Europljani koji 2024. godine po prvi puta imaju pravo izaći na birališta.

Hrvatska mladež ne prati Europsku politiku

Podsjetimo, srednja.hr je ove godine također istraživala koliko mladi, primarno studenti, prate europsku politiku. Ovi izbori su svakako važni budući da Hrvatska u Europski parlament šalje 12 svojih zastupnika, a ovo političko tijelo u Strasbourgu i Bruxellesu izglasa 60 do 80 posto zakona koje naposljetku u svojem zakonodavstvu usvoji i naš Sabor.

U Osijeku, Dubrovniku i Puli, pitali smo mlade, prepoznaju li fotografije europarlamentaraca koji su dobili povjerenje javnosti da predstavljaju Hrvatsku 2019. godine. U Osijeku nitko nije prepoznao nikoga, a u Dubrovniku je samo jedna studentica znala Ivana Vilibora Sinčića. No, kako nam je navela ne prati njegov rad. U Puli, mladima su neka europarlamentarna lica bila poznata, ali nisu se mogli sjetiti nijednog imena.

‘Toliko mi to nije bitno jer se stvarno ne bavim tim stvarima. Mislim da predstavnici koje pošaljemo tamo ne mogu toliko utjecati na neku našu vanjsku politiku ili bilo kakvo gospodarsko stanje u državi’, ‘Nismo upućeni u to’ ‘Mislim da je to zato što oduvijek slušamo kako su političari glupi’, slušali smo diljem Hrvatske objašnjenja mladih zašto ne prate europsku politiku.

Izdvojeni članak

U Europskom parlamentu Hrvatsku čeka 12 mjesta, a druge? Evo najvećih i najmanjih igrača

 Još se stignete informirati prije 9. lipnja

U Splitu smo pokazivali fotografije devetero nositelja listi za nadolazeće EU izbore. Naši su ispitanici odmah prepoznali aktualnog premijera Andreja Plenkovića. Međutim, drugi nositelji lista su bili malo manje poznati. Samo je jedan student, kojeg inače zanima politika, prepoznao sedam od devet fotografija.

– Ajmo reći, odgovara za sve razine tvog društvenog života, nisi sam na ovom svijetu. Ja gledam više na taj društveni aspekt da nam svima zajedno treba bit bolje, da svi trebamo biti jednaki u što više prilika. A to je pomaknuto, kako u Hrvatskoj tako i u Europi, rekao nam je splitski student Mislav zašto je bitno pratiti politiku.

Izdvojeni članak
europski parlament

Evo tko su sve kandidati za Europski parlament: Izborna kampanja je i službeno krenula

Tijekom predstavljanja europske kampanje ‘Iskoristi svoj glas. Ne daj da ti drugi kroje budućnost’, već smo vidjeli obrise rezultata koji nam govore da mladi nisu upoznati s radom Europskog parlamenta. Ali, većinom su se slagali da je bitno izaći na izbore. Upitana o dotada prikupljenim rezultatima naše istrage, Ljubić-Kutnjak nije gubila optimizam uoči kampanje gdje se 25 listi, sveukupno 300 političara, natječe za 12 fotelja europske klase.

– Rekla bih da je upravo narednih nekoliko tjedana idealna prilika da se naši mladi građani i svi ostali informiraju. Kandidacijske liste su predane i upravo sada možemo poručiti građanima da prate tko su kandidati, koje su njihove vizije i ideje za Europu kako bi donijeli informiranu odluku 9. lipnja, zaključila je Ljubić Kutnjak u izjavi za srednja.hr.


Projekt je sufinancirao Europski parlament u okviru programa subvencija Europskog parlamenta u području komunikacije. Europski parlament nije sudjelovao u njegovom pripremanju te ni na koji način nije odgovoran za sadržaj objavljenih vijesti. Sve vijesti iz projekta pratite u rubrici Izborni predmet.

EU emblem