‘Nastavnici’ traže mogućnost oštrijih mjera za neposlušne učenike

Udruga ‘Nastavnici organizirano’ traži da se u hrvatske škole uvede disciplinska mjera suspenzije za neposlušne učenike, jer prema njihovom mišljenju trenutne mjere nisu dovoljne. Model za koji se nastavnici zalažu pokazao se efikasan u skandinavskim zemljama i SAD-u.

Kao jedno od rješenja za kvalitetnije izvođenje nastave i bolje discipliniransti đaka, članovi udruge ‘Nastavnici organizirano’ predlažu uvođenje mjere suspenzije za neposlušne učenike. Oni smatraju kako trenutno dopuštene disciplinske mjere nisu
dovoljno efikasne u zaštiti izvođenja nastave od učenika koji je
ometaju te zato predlažu uvođenje suspenzije, to jest udaljavanja udaljavanja
učenika s nastavnog sata.


Sve je više nasilnika u razredima, ne poštuju ni roditelje ni nastavnike

U slučaju većeg izgreda, učeniku bi mogao prisustvovati nastavi slijedeći dan ili dva. Po suspendirane učenike dolazili bi roditelji, a ukoliko to nije moguće, učenici bi bili smješteni u školi, ali ne na nastavi. Vjeruju kako će upravo takav način discipliniranja pomoći učenicima da shvate koji su oblici ponašanja prihvatljivi, a koji nisu. Za uvođenje takve mjere nastoje se izboriti potpisivanjem peticije, koju je dosad potpisalo više od 650 nastavnika.

Protivnike svoje ideje ‘Nastavnici’ očekuju u udrugama za zaštitu prava
djece. – Stručni suradnici su uglavnom protiv represivnih mjera jer
smatraju da je to za učenike stresno, no stresno je i kad jedan remeti
mir ostalih. Mi si ne možemo dopustiti luksuz da dopustiti luksuz da s
tim učenikom na satu razgovaramo i dođemo do uzroka njegovih problema.
Mi smo dužni registrirati problem i obavijestiti roditelje i stručne
službe ako primijetimo takvo ponašanje, izjavila je za tportal.hr
potpredsjednica Udruge Sanja Lukić.

Anketa postavljena na našoj stranici prije oko dva mjeseca pokazala je kako je 40 posto, od 250 naših čitatelja koji su u njoj sudjelovali, svjedočilo nasilju nad profesorom. ‘Nastavnici’ vjeruju kako sustav suspenzija može pomoću u rješavanju toga problema. Svoju vjeru, jednim dijelom temelje i na iskustvima obrazovnoga sustava u skandinavskim zemljama i SAD-u, gdje postoji sličan model suspendiranja učenika.

Odgovori