Genijalka iz Varaždina je među top studentima na Oxfordu, a ne tako davno briljirala je i u Potjeri

Aleksandra Saša Božović Varaždinka je koja studira Matematiku na prestižnom Sveučilištu u Oxfordu te djevojka koja je u svega 20 godina života, stekla impresivnu biografiju. Bila je učenica generacije, sudjelovala na brojnim državnim natjecanjima iz matematike, logike, fizike i kemije, a na Matematičkoj olimpijadi u Litvi, osvojila je brončanu medalju. Potom je upisala matematiku na Oxfordu, gdje joj ide izvrsno, a u međuvremenu je uspjela osvojiti i 26.250 kuna u kvizu Potjera odnosno osvojeni iznos od 52.500 kuna, podijeliti s jednim suigračem.

Aleksandra Saša Božović / Screenshot: HTV

Za Varaždinske vijesti je pak komentirala sjajne ocjene na studiju.

– Vrlo sam zadovoljna mojim rezultatom, iako smatram da ima prostora za napredak, jer sam položila ispite s ukupnom ocjenom prve klase (Distinction), te sam po broju bodova rangirana 19. od 185 studenata. Osobno sam najzadovoljnija rezultatom na ispitu Matematika I (Linearna algebra te Grupe i grupne radnje), te me iznenadio izvrsni rezultat na projektu programiranja iz Komputacijske matematike. Smatram da su mi moji rezultati dali dobru podlogu za sljedeću godinu, te me motiviraju da se u sljedeće dvije godine potrudim postići izvrsne rezultate koji će mi omogućiti da upišem četvrtu godinu, čije uspješno polaganje daje diplomu više razine od diplome za trogodišnji studij, otkrila je Aleksandra-Saša Božović.

Iako je na praznicima, Aleksandra se ne odmara

Već smo spomenuli da je Aleksandra sudjelovala na brojnim natjecanjima i to ne samo iz matematike, nego i iz biologije, fizike, kemije i logike. U 6. i 7. razredu osvojila je prva mjesta na državnim natjecanjima, a na Srednjoeuropskoj matematičkoj olimpijadi u Litvi 2017. godine brončanu medalju. Na njenim policama važno mjesto zauzimaju i Oskari znanja.

Prošlogodišnja maturantica generacije Prve gimnazije Varaždin trenutno je na ljetnim praznicima u Varaždinu, ali se ne odmara.

– U ovim ljetnim praznicima imam obvezu proučiti dio gradiva za sljedeći trimestar te pripremiti prezentaciju o matematičkoj temi po vlastitom izboru. Za razliku od prve godine u kojoj su nam svi predmeti bili strogo određeni, sljedeće nam je godine dano više izbora, tako da također razmišljam o tome za koje ću se predmete opredijeliti. Iako se najviše veselim predmetima iz čiste matematike poput Integracije i Topologije, također bih se htjela nastaviti baviti širokim rasponom područja, tako da planiram odabrati nekoliko primijenjenih predmeta te predmeta koji povezuju matematiku s ostalim prirodnim znanostima, poput Kvantne teorije te Matematičkog modeliranja u biologiji, rekla je za Varaždinske vijesti Aleksandra. 

Na prvoj godini sam upoznala ključne pojmove za širenje moga znanja

Kolege s Varaždinskih vijesti, upitale su Aleksandru kakve dojmove nosi s prve godine studija na uglednom, ali i zahtjevnom sveučilištu.

– Tijekom mog srednjoškolskog obrazovanja bila sam svjesna da se krećem tek u plićaku matematičkog oceana te sam bila željna dublje zaroniti. U tom pogledu je moja prva godina na Oxfordu u potpunosti ispunila moja očekivanja. Predznanje koje sam bila stekla, podrška akademske zajednice najboljih stručnjaka u svom području i zahtjevni studij u kojem sam morala koristiti moje znanje i vještine intenzivnije nego ikada prije su mi omogućili da maksimalno razvijam svoj matematički talent i potencijal. U prvoj sam godini upoznala ključne pojmove i usvojila matematičke alate koji će mi biti neophodni za daljnje širenje mog znanja, mudro odgovara Aleksandra Saša Božović.

Profesori su pristupačni, a na prvoj godini nas nisu pretjerano zamarali ocjenama

Iako je Oxford jedno od desetak najboljih sveučilišta svijeta, tamo se ne trenira strogoća u svakom momentu. O tome svjedoči i genijalna Aleksandra.

– Prva godina studija bila je osmišljena tako da smo se većim dijelom godine bavili matematikom neopterećeni ispitima, te smo na početku svakog trimestra pisali probne ispite koji nisu utjecali na završnu ocjenu, nego im je bila svrha dati nam informaciju o našem napretku i pripremati nas za završne ispite na kraju godine. Prije samih ispita imali smo mjesec dana bez predavanja i redovnih zadaća kako bismo se mogli intenzivnije pripremati, te su nam tutori dali dodatnu podršku u obliku uredskih sati, u kojima smo im mogli postaviti bilo kakva pitanja što se tiče gradiva, svoja iskustva za Varaždinske vijesti dijeli Aleksandra.

Unatoč tomu što su profesori vrhunski stručnjaci u svojim područjima, ne prosipaju aroganciju i ne smatraju se nepogrješivima.

– Naši su profesori vrhunski stručnjaci u svojim područjima matematike, ali su i pristupačni studentima te, naprimjer, prihvaćaju ispravke pogrešaka u predavanjima, te nas potiču da razvijamo vlastite ideje. Moja je osobna tutorica Dr. Vicky Neale, koja je aktivna u popularizaciji matematike u široj javnosti, te je osvojila nagrade sveučilišta za poučavanje. Ona nam predaje čistu matematiku te također svaki četvrtak odvaja sat vremena za druženje sa studentima i tada nas vodi na šetnju prostranim i prekrasnim parkovima sveučilišta ili livadama kod koledža Christchurch. Geometriju i dinamiku predavao nam je prof. Derek Moulton iz SAD-a, koji se bavi matematičkom biologijom, te je u nedavnom projektu istraživanja proučavao modeliranje rasta ljuštura školjki. Kao primjer zajedništva između tutora i studenta spomenula bih da su nas nakon zadnjih ispita tutori iz matematike pozvali na druženje i počastili jagodama s čokoladom, ističe Aleksandra Saša Božović.

Odgovori