Otkriveno što hrvatskim učenicima ide, a što ne ide iz matematike

Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je danas izvješće o poznavanju matematike kod hrvatskih učenika. Budući da je Matific, platforma za online vježbanje matematike, omogućio dvomjesečno besplatno korištenje svim učenicima i učiteljima u Hrvatskoj, konačno nam je poznato što ‘leži’, a što ‘ne leži’ našim učenicima.

foto: Annie Spratt za Unsplash
[Zadatak dana] Ako ne znate riješiti ovaj zadatak iz Matematike, loše vam se piše na maturi

– U Matificu svaki učitelj i svaki učenik ima pristup svom profilu, što ga čini idealnim programom za učenje na daljinu. Matific ima i odobrenje Agencije za odgoj i obrazovanje, napominju iz Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Danas su, upravo zahvaljujući korištenju Matifica, objavili izvješće o poznavanju matematike kod hrvatskih učenika.

Ovo je softversko rješenje, koje radi čak i online i koje je usklađeno s našim kurikulumom, koristilo čak 676 škola, što će reći 7.833 učitelja i 93.319 učenika, koji su riješili ukupno 2.429.464 zadatka.

Lošije se snalaze u analizama i problemskim zadacima

– Saznali da operacije s brojevima, zbrajanje, oduzimanje računanje općenito i rutinski zadatci našim učenicima idu dobro, dok se ipak lošije snalaze u temama koje su povezane uz oblik, prostor, uz to da treba analizirati podatke, rješavati neki manji problemski zadatak koji treba analizirati i izlučiti podatke, a onda nešto izračunati, rekla je ministrica Blaženka Divjak.

POGLEDAJTE VIDEO:

Objavili su i dijagrame koji pokazuju korištenje sustava, ali i znanje znaših učenika.

46.9% zadataka su učenici riješili na mobitelima ili tabletima. Pokazuje se da su mobiteli i tableti ključan dio u modernom učenju i poučavanju.

Domena Oblik i prostor je nešto teža za učenike 1. razreda. Učenici u toj domeni imaju slabiji rezultat (prosječna uspješnost je 52 %) i trebalo im je više vremena za rješavanje zadataka (prosječno 15 min).

 

U odnosu na ostale domene, učenici 2. razreda su proveli manje vremena rješavajući zadatke iz domene Podaci, vjerojatnost i statistika (7-9 min ) i ostvarili slabije rezultate (manje od 70%). Oni su proveli najviše vremena u Matificu (97 min po učeniku) i to najviše u domeni Brojevi (85 min/učenik).

 

Domena Oblik i prostor je izazovno područje i za učenike 3. razreda. Riješili su veći broj zadataka, ali je prosječna uspješnost ispod 50 %.

 

Učenici 4. razreda imaju poteškoća s domenom Podaci, vjerojatnost i statistika što pokazuju rezultati u tom polju (uspješnost 35 %). S druge strane, imali su bolje rezultate u domenama Oblik i prostor i Mjerenje od učenika 2. i 3. razreda.

 

Učenici 5. razreda imaju dosljedne rezultate kroz sve domene, ali je vidljivo slabije razumijevanje skupova točaka u ravnini s obzirom na 20 % niže rezultate u odnosu na ostale odgojno-obrazovne ishode Oblika i prostora.

 

Učenici 6. Razreda imaju niže rezultate (uspješnost oko 52 %) na zahtjevnijim razinama zadataka domene Oblik i prostor uključujući pravokutni koordinatni sustav u ravnini.

Matific u Hrvatskoj – Povratne informacije učitelja i učiteljica

– Učitelji su oduševljeni Matificom i žele ga i dalje koristiti kao nastavni alatu svojim razredima. 98.7 % učitelja želi i dalje koristiti Matific, poručuju iz Ministarstva.

Istraživanje je pokazalo i kako su učenici korištenjem Matifica kroz samo mjesec dana pokazali određen napredak.

Proučite detaljnu analizu:

Ako vam se dokument ne učitava, osvježite stranicu.

Odgovori