Pretraga

Učenice iz Omiša osvojile važnu nagradu: Njihova ‘Kampanulica’ mogla bi postati turistički simbol

A- A+

Omiška Kampanulica, projekt učenica Srednje škole Jure Kaštelan, nakon finala Ideje godine, dobio je nagradu Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Suvenir su već predstavile u sedam europskih zemalja, a u gastro priču projekta uključila su se dva restorana i slastičarnica. Ako se ovako nastavi, njihova Kampanulica mogla bi postati prepoznatljivi turistički simbol Omiša.

omiške kampanulice

Učenice Srednje škole Jure Kaštelan u Omišu i njihova mentorica dr. sc. Elvira Sorić (prva zdesna)
Foto: Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije; Facebook stranica

Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije po prvi je put organizirao Festival izvrsnosti, dvodnevni event na kojem su učenici s mentorima predstavili svoja iskustva i projekte koje su provodili ove školske godine. Drugo mjesto među srednjoškolskim su ekipama osvojile učenice Srednje škole Jure Kaštelan u Omišu sa svojim projektom – Omiška Kampanulica.


PROJEKT OSMISLILA NASTAVNICA

Interdisciplinarni školski projekt osmislila je dr. sc. Elvira Sorić, nastavnica hrvatskog jezika, a provodile su ga s njom učenice Jana Beović, Ana Škrabić, Ela Mari Jonjić, Lucija Marušić i Nina Topić. Ovaj interdisciplinarni projekt temelji se na implementaciji istraživačkoga rada u nastavu hrvatskog jezika. Istraživački rad provodi se na arhivskim vrelima grada Omiša, a rezultati istraživanja oblikovani su u kratke priče o omiškoj društvenoj i političkoj svakodnevici koje će pripovijedati antropomorfizirani lik Kampanulica stvoren prema endemskoj biljci, Campanula portenschlagiana – zidna zvončika, koja raste u Smokvici – starom administrativnom dijelu grada Omiša.

– Rastući na zidovima omiških kuća i u podnožju stare kule Peovice, Kampanulica je “čula” i “vidjela” sve mijene koje su se kroz stoljeća događale u omiškom društvu, opisuju iz Srednje škole svoj projekt, koji se najviše fokusirao na 19. stoljeću.


‘Ovo je projekt koji ima i glavu i rep’

Kampanulica je jedan od projekta finalista ovogodišnjeg natjecanja portala srednja.hr Ideja godine, a sad je u sklopu natjecanja Čuvari baštine 2021./2022. koji je organizirao i financira Centar izvrsnosti dobio drugu nagradu u kategoriji srednjoškolskih projekata. Povodom te nagrade razgovarali smo s profesoricom Sorić i učenicama, a kažu nam da su zadovoljne i sretne zbog osvojene nagrade.

– Svi smo zadovoljni i sretni, prije svega jer je to nagrada stručnog ocjenjivačkog žirija, a ujedno je i lijep završetak našeg istraživačkog projekta. Moramo priznati da je nagrada bila očekivana jer nam je plasman u finale ovogodišnje Ideje godine potvrdio da imamo jedinstvenu ideju i izvrsno razrađen i zaokružen projekt. I sam stručni žiri Centra izvrsnosti naglasio je kako je ovo projekt koji ima ‘i glavu i rep’, ispričale su nam.

Mentorici nagrada znači potvrdu kvalitete njenoga rada, kaže, i to joj je motivacija za nove projekte, a učenice nam kažu kako im je ovo definitivan znak da se njihov trud i uloženo vrijeme itekako vrednuje. Cijelu su se školsku godinu vodile motom Centra izvrsnosti da izvrsnost nije cilj, već stav. Sada su, pričaju, dobile i službenu potvrdu da su izvrsne.

Ideja godine im je bila ‘vrijedno i korisno iskustvo’

Plasman u finalu našeg natjecanja Ideja godine 2022. iznenadio ih je, priznaju nam. Iako su vjerovale u svoj projekt, znale su da među finalistima Ideje godine budu uglavnom jaki projekti iz IT i STEM područja.

– Predstavljanje ideje u finalu bilo je vrlo vrijedno i korisno iskustvo. Mi se, nažalost, nismo predstavile u najboljem svjetlu jer smo se netom vratile s ekskurzije pa su umor i trema učinili svoje. Ipak, iz sudjelovanja u Ideji godine izvukle smo najbolje. Naučile smo kako ‘pitchati’ ideju u 3 minute, osvijestile smo svoje slabe strane i sve naučeno smo primijenile na Konferenciji izvrsnosti. Osvojeno drugo mjesto dokaz je da smo ovladale prezentiranjem ideje. Iako nam je žao što u finalu Ideje godine nismo ostvarile bolji rezultat, zadovoljne smo jer smo naučile nove vještine i upoznale nevjerojatne ljude. Sometimes you win, sometimes you learn! Nismo pobijedile, ali smo puno naučile. Nama će Ideja godine uvijek ostati nezaboravno i vrijedno iskustvo, kazale su nam učenice i njihova mentorica Elvira Sorić, inače doktorica znanosti u polju povijesti, s doktoratom o omiškom stanovništvu od 1857. do 1918.

Projekt Omiška Kampanulica nastavlja se i dalje, kažu nam. Proizvedena je prva serija suvenira, osmišljen je kolač i koktel i proizvodi za njegu tijela.

– U našu gastro priču uključila su se, do sada, dva restorana i jedna slastičarnica. Intencija nam je da se u gastro priču uključi što veći broj restorana koji će osim proizvoda nuditi i jedinstveni povijesni narativ. Također smo u pregovorima za storytelling ‘Kampanulica priča omiške užance’ koji bismo provodili u suradnji s Kućom jezika i kulture Onaion u Omišu, pričaju nam.


SUVENIR PREDSTAVLJEN U 7 ZEMALJA

Omiška Kampanulica je kao suvenir već predstavljena u Italiji, Španjolskoj, Njemačkoj, Češkoj, Belgiji, Švedskoj, Makedoniji i Rumunjskoj.

– Reakcije na suvenir i cijeli projekt su fantastične, a mi ne planiramo stati dok ne ostvarimo cilj najavljen u Ideji godine, a to je Hrvatska – endemska storytelling destinacija. Veseli nas što možemo promovirati naš grad, što smo našem gradu dali nov, kreativan i jedinstven proizvod koji ima široku primjenu. Nadamo se da će zaživjeti i da će relevantne institucije lokalne zajednice prepoznati kvalitetu, izvrsnost i potencijal našeg projekta i omogućiti Omiškoj Kampanulici da se razvija i dalje, zaključuju naše sugovornice.