Znanstvenici su još 2019. pronašli lubanju dječaka: Do danas nisu uspjeli otkriti kojoj vrsti pripada

Još je 2019. u Kini međunarodni tim znanstvenika pronašao fosile ljudske lubanje koji su pripadali dječaku u dobi od 12 ili 13 godina. No, to sama po sebi ne bi bila vijest da je to još jedna ‘obična’ lubanja. Od tada su znanstvenici pokušavali otkriti kojoj vrsti pronađeni ostaci pripadaju, ali oni ne liče na ni jednu ljudsku lubanju koje su do sada otkrivene. S obzirom na to da u četiri godine nisu pronašli nikakve dokaze da je takva lubanja već otkrivena, izgleda će ljudi imati još jednog, do nedavno neotkrivenog pretka.

čovjek kojemu s ene vidi glava, već ruke u plavim rukavicama drži ljudsku lubanju kojoj nedostaje donja čeljust

Ilustracija: Unsplash

Da je i danas moguće iz tla iskopati što svijet još nije vidio, potvrđuje otkriće međunarodnog tima znanstvenika koji su u Kini pronašli fosile ljudske lubanje koji ne liče ni na jednu do sada otkrivenu. Kako je objavio Science Alert, otkriveni ostaci lubanje ne pripadaju homininima niti sliče vrsti koja je evoluirala u neandertalce, kao ni denisovskom čovjeku pa ni nama.

Znanstvenici nisu uspjeli pronaći vrstu kojoj ostaci lubanje pripradaju

Znanstvenici Kineske akademije znanosti od pronalaska fosile lubanje 2019. uspoređuju ju s prethodno otkrivenim lubanjama, ali za sada nisu uspjeli pronaći onu koja bi odgovarala otkrivenim fosilima. Kako sada stvari stoje, izgleda su ljudi dobili novog pretka u evolucijskom ljudskom stablu.

– Lice hominina slično je strukturirano kao lice moderne ljudske loze, koja se odvojila od Homo erectusa još prije 750.000 godina. Ali, nedostatak oblika brade kod više nalikuje onom kod denisovskog čovjeka, vrsti koja je izumrla i koja se odvojila od neandertalaca prije više od 400.000 godina, navodi Science Alert.

Neofosili imenovani prema profesorima s PMF-a (s lijeva nadesno): Reticulofenestra benicii, Micrantholithus cosoviciae, Nivisolithus kovacicii

Otkrivene su nove vrste nanofosila: Imenovane po profesorima zagrebačkog PMF-a

Ostaci pripadaju dječaju koji je imao 12 ili 13 godina

Radi se o ostacima čeljusti, lubanje i kosti nogu koje pripadaju ovome, za sada neidentificiranom pretku. Zato znanstvenici i stručnjaci s Kineske akademije znanosti, koji su o ovom slučaju napravili studiju koju su objavili u srpnju ove godine, smatraju da su otkrili potpuno novu vrstu hibrida između grane koja nam je podarila moderne ljude i one koja je izrodila druge drevne hominine u regiji, poput denisovaca.

– Nađena fosilizirana čeljust i lubanja pripadaju djetetu starom 12 ili 13 godina. Dok njegovo lice ima crte modernih ljudi, udovi i čeljust odražavaju primitivnije osobine, navode znanstvenici u svom radu.

slika pod morem, ronioc i ostatci 7.000 godina stare ceste

Naši arheolozi kod Korčule našli 7.000 godina staru cestu: U istraživanjima sudjelovali i studenti

‘Možda ovi ostaci pronađeni u Kini predstavljaju dio slagalice koja je nedostajala’

Ističu kako bi možda upravo fosil ovog dječaka moglo dovesti do toga da se u znanstvenim krugovima i službeno prizna četvrta loza hominina čije su ostaci još ranije pronađeni, ali su neki stručnjaci smatrali kako pripadaju arhaičnom primjerku Homo sapiens ili naprednog oblika Homo erectusa. No, ostaci dječaka pronađeni u Kini 2019. nalikuju drugim, modernijim linijama hominina.

– Prijašnje studije genoma ostataka neandertalaca u Europi i zapadnoj Aziji su pronašle su dokaze o četvrtoj lozi hominina koja je živjela u srednjem do kasnom pleistocenu. No, ova skupina nikada nije službeno identificirana u fosilnom zapisu. Možda ovi ostaci pronađeni u Kini predstavljaju dio slagalice koja je nedostajala, piše Science Alert.

Hipoteza koja se rodila s fosilima lubanje dječaka je ta da je posljednji zajednički predak Homo sapiensa i neandertalaca nastao u jugozapadnoj Aziji i kasnije se proširio na sve kontinente. No, da bi se ta hipoteza potvrdila, znanstvenici moraju provesti još mnoga istraživanja po tom pitanju.