Pretraga

Trebaš pospremiti stan ili sobu? Evo savjeta kako to napraviti najučinkovitije

A- A+

Novi početak u bilo kojem aspektu našeg života nas vrlo često natjera da probamo taj početak unijeti i u ostale dijelove našeg života. Tako recimo s početkom nove školske godine donesemo puno novih odluka koje nisu konkretno vezane za školu. Jedna od tih odluka je i uvođenje reda u prostor koji nas okružuje.

foto: Unsplash

Početak nove školske godine, slično kao i Nova godina ili proslava rođendana, donosi priliku, odnosno izliku, za donijeti neke odluke. Vrlo često ih se nažalost ne pridržavamo pa tako nakon desetak dana postane naporno vježbati svaki dan, izbjegavati slatkiše ili ne paziti na raspored spavanja.

Izdvojeni članak

Kad zbog dosade čak i na čišćenje pomislite

Ipak, nekih od tih odluka se na kraju i pridržavamo, na uvijek sve ovisi o tome tko je kakav karakter i što mu je prioritet. Možda se čišćenje ne čini kao jedna od odluka koja bi uopće spadala u ovu kategoriju, no održavanje reda i čistoće svakako je.

Postoje ljudi koji vole živjeti u kreativnom neredu, a postoje i oni koji samo žive u neredu, no tješe se da je riječ o ‘kreativnom’ neredu. Granica između to dvoje uopće nije tanka i vrlo je jasna: kreativan nered – redovito održavan prostor u kojem je uvijek prisutno malo nereda, no i osoba se i dalje bez problema snalazi u prostoru; nered – prljav i neuredan, neodržavan prostor u kojem je nemoguće pronaći bilo što, a postoji i strah od nekakvih buba.

Sad kad smo to raščistili, možemo nastaviti dalje. Ako imate problem s neredom, došli ste na pravo mjesto, i to u pravo vrijeme. Ništa kao početak školske godine za dovesti svoj prostor u red. Prije svega je praktično (morate napraviti mjesta za nove knjige i bilježnice), ali sada ustvari i imate dovoljno vremena za generalku (koja vam je očito potrebna).

Ako ste zaista spremni na promjenu, morate biti svjesni da to znači da ćete je se morati pridržavati i u budućnosti. Sigurno, nećete svaki tjedan organizirati detaljno čišćenje (kao ovo koje slijedi), no zato ćete redovito čistiti i brinuti o tome da stvari stoje na svom mjestu. Barem donekle… No, krenimo sa savjetima!

Rezolutno bacanje stvari

Teško je očistiti police ili stol ako ne možete uopće doći do same površine s krpom. Znači, prije svega, kreće se s bacanjem stvari. Ovisno o tome koliki ste ‘hoarder’, ovaj korak će trajati dulje ili kraće. Ako niste u posljednjih godinu dana imali sličnu akciju, šanse su da će ovaj korak potrajati i biti najteži.

Pri bacanju bitno je imati dvije stvari na umu: 1) treba li vam to? i 2) znači li vam to nešto?. Ako su odgovori na oba pitanja ‘ne’, onda je vrlo vjerojatno da se radi o nečemu bez čega možete živjeti, pa je vrijeme da se toga riješite. Za neke stvari će vam možda biti teško odlučiti trebaju li vam ili ne, i u takvoj situaciji – 90% je da vam ne trebaju.

Kada bacate stvari, pripazite i na to što bacate. Ako je riječ o starim školskim knjigama, razmislite jesu li upotrebljive i probajte ih pokloniti nekome kome će poslužiti. Ako se radi o staroj odjeći, možete ju uvijek dati nekome tko je potrebit. A možete i sve okrenuti na svoj mlin i zaraditi džeparac s prodajom starih stvari. Ako su pak te stvari sasvim neupotrebljive, pripazite uvijek da ste ekološki osviješteni i pravilno ih se riješite!

Upornost

Velike generalke su često umarajuće. Ne samo zato što potrošite puno vremena (računajte barem jedan cijeli dan), nego zato što i prolazite kroz stare stvari, prisjećate se uspomena i svega što je bilo i nije bilo… Ukratko, lako je izgubiti se i završiti tako da samo gledate stare stvari i na kraju ništa ne napravite s njima.

Morate biti uporni i sjetiti se da ipak sjedite u potpunom neredu i kaosu (kako najčešće izgledaju žestoke generalke) i da imate još puno toga za obaviti. Bitno je imati cilj koji želite ostvariti, ali i dovoljno vremena za to sve napraviti. I kad poželite odustati, samo se sjetite koliko će vam biti ljepše živjeti u čistom, ‘jednostavnom’ prostoru.

Raspored

Kad smo već kod ciljeva, vrlo su velike šanse da će vaša velika generalka morati biti podijeljena u različite mini-generalke. Ne samo zato što ne želite potrošiti cijelu nedjelju poslijepodne igrajući se sa starim krpama, već i zato što ćete se bez rasporeda u potpunosti izgubiti u svemu skupa.

Ovisno o tome koliko toga ima što želite urediti, odredite si svaki dan jedan dio. Bitno je samo da se radi o realističnim ciljevima i dovoljno vremena za to obaviti. Možete naravno i napraviti sve u jednom danu, no i tada si napravite mini-ciljeve nakon kojih ćete imati mini-pauze. Bitno je zadržati motivaciju kroz cijeli proces, a za to će vam ipak biti potrebni rezultati, koji su vidljivi tek nakon što dovršite jedan dio.

Trebaš pospremiti stan ili sobu? Evo savjeta kako to napraviti najučinkovitije
Share via
Copy link
Powered by Social Snap