Pretraga

Sindikat objavio detalje sastanka: Raspravlja se i o razmaku među učenicima

A- A+

Sindikat hrvatskih učitelja objavio je izvješće s prvog sastanka radne skupine koja priprema model početka školske godine. Kažu kako će se o nošenju maski tek raspravljati s WHO-om te da je bilo riječi da se 50% predmetne nastave izvodi online, pa čak i da se među učenike stavljaju pregrade. Drugi sastanak radne skupine odvija se u trenutku pisanja ovoga teksta.

Sastanak radne skupine | foto: srednja.hr

– Vremena je malo i postojeće upute će se mijenjati i nadopunjavati dok se ne dođe do prihvatljivih rješenja, kažu iz Sindikata hrvatskih učitelja.

Izdvojeni članak

Radna skupina raspravlja o nastavi najesen: Svi bi trebali u školske klupe 7. rujna

Sindikat je, naime, objavio detalje jučerašnjeg sastanka Radne skupine za razradu i predlaganje mjera za početak pedagoške, školske i akademske godine 2020./2021. Istaknuli su da je novi sastanak počinje već danas, u srijedu, u 10 sati.

Podsjetimo, za vrijeme tog sastanka održana je konferencija za medije na kojoj je ministar Radovan Fuchs rekao kako vjeruje da će se sva djeca 7. rujna vratiti u školske klupe te da učenici neće morati nositi maske.

Sindikat kaže kako je najvažniji naglasak na sastanku stavljen na ‘idealan razmak odnosno prostor po učeniku od 4 m2 što, naravno, većina škola ne može osigurati’.

– Smanjenje razmaka povećava transmisiju bolesti pa je zato nužno odrediti način odvijanja nastave u onim školama koje rade u dvije i više smjena. Što se tiče razredne nastave, ona  počinje normalno, što je plan i za ostale razrede. Međutim, tu dolazimo do problema kada se radi o školama koje rade u više smjena. One koje rade u jednoj smjeni po potrebi bi svoj rad trebale organizirati u dvije smjene, a one koje rade u više smjena, morale bi iznaći najbolja rješenja sukladno njihovim prostornim i drugim mogućnostima, piše u izvješću koje potpisuje glavna tajnica Sindikata Ana Tuškan.

Sindikat iznio nekoliko prijedloga, predložili i pregrade između učenika

Neki od prijedloga za škole koje rade u više smjena, prema SHU, su bili da se nastava organizira tjedan online/tjedan u školi ili dva tjedna online/dva tjedna u školi, da se nastava u predmetnoj nastavi organizira u obliku blok-satova i/ili da se nabave pregrade između učenika, da se riješi pitanje ventilacije prostora koje u mnogim školama nije riješeno, da se osigura zaštitna oprema te je posebno problematizirano pitanje prijevoza.

Na sastanku je istaknuta i problematika izvođenja nastave stranih jezika, izborne nastave i produženog boravka gdje se učenici iz različitih razrednih odjela miješaju, a što bi se svakako trebalo izbjeći zbog pojačane mogućnosti širenja zaraze. Razmatrani su i prijedlozi da za predmetnu nastavu 50% sadržaja bude online, 50% u školi/rad u smjenama, dok je, prema SHU, dijeljenje razrednih odjela bila opcija koja je naišla na najviše otpora jer je rečeno da je to nemoguće provesti i pritom osigurati odvijanje nastavnog procesa na jednak način.

– Naglasili smo da je potrebno ponuditi različita rješenja kako bi svaka školska ustanova mogla odabrati ona koja odgovaraju njenim prostornim i drugim uvjetima rada, kažu iz Sindikata.

O maskama će se raspravljati sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom

Naglašavaju da niti jedno rješenje nije konačno te i dalje od vas očekujemo prijedloge po pitanju rješavanja problema održavanja nastave u školama koje rade u više smjena, a gdje je nemoguće održati razmak zbog prostornih uvjeta.

Izdvojeni članak

Poznato tko su članovi radne skupine koja priprema početak nove školske i akademske godine

– Jedno od predloženih rješenja, a na prijedlog osnivača, jest ono o alternativnim prostorima gdje bi se mogla održavati nastava uz poštivanje propisanih mjera, tvrde.

Što se tiče nošenja maski, MZO će iza 31. kolovoza održati sastanak s predstavnicima WHO-a (World Health Organization) na kojem će raspraviti pitanje nužnosti nošenja maski te je naglašena važnost njihove pravilne uporabe i mijenjanja svakih 2-3 sata.

Sindikat se založio i se za posebnu zaštitu visokorizičnih zaposlenika te kroničnih bolesnika (kako djece, tako i zaposlenika te onih koji žive u kućanstvu s tim osobama).

– Rečeno nam je da je 14. kolovoza 2020. godine MZO-u poslan popis kroničnih bolesnika i visokorizičnih skupina, no taj se popis mora još pojasniti. Mi smo tražili na uvid popis nakon što ga pojasne te nužnost analize broja takvih zaposlenika kako bi isti mogli biti zaštićeni. Tek nakon što dobijemo konačan broj tih zaposlenika moći ćemo dati konkretne prijedloge kako organizirati njihov rad. Nismo suglasni s prijedlogom da se svaki takav slučaj pojedinačno rješava jer svaki liječnik i svaka ustanova to mogu drugačije tumačiti, a mi trebamo jasne upute koje ni jednog zaposlenika neće dovoditi u nepovoljniji položaj, ističu.

Dodaju i kako su postavili pitanje problematike dodatnog opterećenja učitelja ako će se raditi i online i u školi, no rečeno je da su to sve pitanja koja se razmatraju i da svakako treba poštivati radno vrijeme zaposlenika. Izvannastavne aktivnosti ne bi se trebale održavati kao niti dopunska ni dodatna nastava, no sve je to još u razradi.

Iz Sindikata pozivaju nastavnike da im se obrate s prijedlozima.

Psiholozi: Zbog škole od doma, više je depresivnih učenika

Od strane psihologa naglašen je i psihološki aspekt važnosti povratka učenika u škole te lošeg utjecaja izolacije na stanje učenika, a koja je rezultirala povećanim brojem depresivnih učenika.

Na sastanku je naglašeno da je vrlo važno omogućiti dolazak u školu i učenicima s teškoćama jer, osim svladavanja gradiva, oni na taj način usvajaju i druga znanja i vještine potrebne u svakodnevnom životu.

– Postavili smo i pitanja naknade za bolovanje zbog samoizolacije, mogućnost dodatnih zapošljavanja te nedostatak pomoćno-tehničkog osoblja. Sva ta pitanja bit će razmatrana na daljim sastancima, napominju iz Sindikata.

Škole će mnogo toga trebati definirati same

Kažu kako univerzalno rješenje ne postoji, no da se mora iznaći najbolji način da ‘zaštitimo zdravlje i osiguramo jednak pristup školi svima, svakako i mogućnost zaštite onih koji su ugrožene skupine – kako djece tako i zaposlenika’.

Načelan je stav, dodaju, da će mnogo toga škole trebati definirati same, ali sukladno jasnim uputama i opcijama danima od MZO-a, a koje bi trebale biti gotove u što kraćem roku. Ovisit će one i o mogućnostima osnivača školskih ustanova hoće li i u kolikoj mjeri moći osigurati pregrade, sanaciju/izradu efikasnijih ventilacijskih otvora, toplu vodu i/ili čak zamjenske prostore s adekvatnim uvjetima.

– Još uvijek je sve na stolu i zato vas molimo da nam se i dalje javljate s prijedlozima, a mi ćemo vaše prijedloge iznositi te tražiti najbolja rješenja. Vremena je malo i zato molimo za što konkretnije, realno moguće, prijedloge kako bi zajednički što lakše odgovorili novim izazovima, zaključuje Sindikat u izvješću svome članstvu.

Nadopuna teksta – srijeda, 19. kolovoza u 21:25

U originalnoj verziji ovoga članka prenijeli smo dio izvještaja Sindikata hrvatskih učitelja koji glasi: ‘Predstavnica CARNET-a iznijela je jasan stav da je nemoguće održavati online nastavu putem videokonferencija u realnom vremenu jer za to nema tehničkih mogućnosti’. Tu izjavu koristili smo i u opremi članka.

Međutim, predstavnica CARNET-a u Radnoj skupini mr. sc. Andrijana Prskalo Maček javila nam se s molbom za ispravak te informacije.

– Nisam to rekla ni u jednom trenutku i jedino za sto sam rekla da smatram da nije izvedivo je to da je dio učenika istog razrednog odjeljenja u učionici, dio kući i da nastavu istovremeno drži nastavnik iz učionice. Rekla sam da to nikako ne bih preporučila jer je jako teško za izvesti i škole nisu adekvatno opremljene za takvu nastavu, pojasnila je.

Da je izjava na njihovim stranicama kriva, potvrdili su nam i iz Sindikata hrvatskih učitelja.