Pretraga

HRT oštro odbacio optužbe o pritisku na rad Senata, ali se svejedno Borasu ispričavaju

Na travanjskoj sjednici Senata Sveučilišta u Zagrebu, koja se održavala elektroničkim putem, članovi Senata glasali su o uskrati suglasnosti na program predloženika za dekana Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Nevena Jovanovića. Članovi Senata glasali su, dakle, od kuće, a tog istog 28. travnja HRT je oko podneva na svom četvrtom kanalu reprizirao Jovanovićevo gostovanje. Kod člana Senata Pave Barišića, dekana Fakulteta hrvatskih studija, to je izazvalo bojazan da je medij javne televizije zlouporabljen za vršenje pritiska na rad najvišeg tijela našeg najvećeg i najstarijeg Sveučilišta. S HRT-a odbacuju takve optužbe iako se kasnije ispostavilo da se ravnatelj Programa Hrvatske radiotelevizije, Renato Kunić, zbog svega ispričao rektoru.

Damir Boras / Foto: Silvija Vuković

– Hrvatska radiotelevizija odbacuje navode o bilo kakvom uplitanju i vršenju pritisaka na rad Senata sveučilišta, odgovorili su nam ove srijede s HRT-a.

Toj je televizijskoj kući prosvjed pisao rektor Damir Boras zato što je tijekom prošle sjednice Senata Sveučilišta u Zagrebu u travnju u svom programu HRT emitirao gostovanje Nevena Jovanović, baš u trenutku kada su članovi Senata glasali o uskrati suglasnosti na program njegova rada za dekana Filozofskog fakulteta. Naime, kako smo jučer pisali, član Senata Pavo Barišić je tijekom te elektroničke sjednice gledao televiziju i ugledao Jovanovića u programu HRT-a, pa je to kod njega izazvalo bojazan da je medij javne televizije zlouporabljen za vršenje pritiska na rad najvišeg tijela našeg najvećeg i najstarijeg Sveučilišta.

– Uznemirio me zaključak koji se nametnuo sam od sebe, pa sam pokušao naći neko objašnjenje koje bi me oslobodilo od tog uznemirujućeg zaključka, naime da je taj prilog namjerno repriziran u vrijeme glasovanja. Poznato mi je da se emisije repriziraju u neko drugo doba dana, ali ne znam zašto bi se u 12 sati reprizirali jutrošnji prilozi u emisiji u čiji je tematski okvir gotovo nemoguće ‘utrpati’ glasovanje Senata o uskrati suglasnosti na program kandidata za dekana jednog fakulteta. Znači li to da je medij javne televizije zlouporabljen za vršenje pritiska na rad najvišeg tijela našeg najvećeg i najstarijeg Sveučilišta? Još uvijek se nadam da ću dobiti neko objašnjenje koje će odagnati takve sumnje, komentar je Pave Barišića dostupan i u zapisniku sa sjednice.

Boras od HRT-a tražio ‘zadovoljavajuća objašnjenja’

Iz naslova prosvjeda kojeg je Boras uputio HRT-u vidljivo je kako je Sveučilište objeručke prihvatilo teoriju da su na HRT-u pokušali utjecati na postupak odlučivanja Senata Sveučilišta u Zagrebu.

Iako su nam s HRT-a kazali kako odbacuju te optužbe, portal Forum.tm tvrdi da je iz interne komunikacije, koja je u njihovu posjedu, vidljivo da se ravnatelj Programa Hrvatske radiotelevizije, Renato Kunić, zbog svega ispričao rektoru.

Napomenimo i kako je Forum.tm u tom istom tekstu objavio poviše spomenuti odgovor koji je HRT jutros dostavio portalu srednja.hr i prije nego što je on objavljen na našem portalu, što je u najmanju ruku neobično.

Prema pisanju portala Forum.tm, Boras je od Kunića zatražio da se ispitaju okolnosti slučaja te da mu se dostave ‘zadovoljavajuća objašnjenja’. Napomenimo tu i kako su HRT i Sveučilište 2018. dogovorili su suradnju u povodu 350. godišnjice Sveučilišta, a sve na temelju Sporazuma o suradnji između HRT-a i Sveučilišta u Zagrebu, kojeg je Boras s HRT-om potpisano 2015.

Boras je, navodi Forum.tm u pismu HRT-u rekao da je neugodno iznenađen emitiranjem intervjua s Jovanovićem jer je ‘bilo članova Senata koji su glasovanje obavljali uz upaljeni televizor što znači da je taj oblik promidžbe mogao imati izravan utjecaj na njihovo glasovanje’. Boras je to u pismu ocijenio ‘skandaloznom okolnošću’.

Ravnatelj HRT-a se ispričao

Kunić je, piše Forum.tm, kazao da je ispitivanjem okolnosti utvrdio ‘profesionalni propust kolega urednika, koji nisu imali namjeru utjecati na odluke Senata no vrijeme objavljivanja intervjua, odnosno jednostran pristup obrade tematike, definitivno je bio neprimjeren i u suprotnosti sa standardima novinarske/uredničke struke’.  Rekao je i da je kolege usmeno upozorio na profesionalan propust u slučaju ponavljanja ‘i oštrije sankcionirati’. Kunić je rektoru i objasnio da je repriziranje emisija u tom terminu uobičajeno, te mu se ispričavo i u svoje ime i u u ime HRT-a u nadi da Jovanovićev intervju nije utjecao na odluku Senata i da se nada da će se nastaviti suradnja HRT-a i Sveučilišta, piše Forum.tm.

Dodatna zanimljivost je i da je Forum.tm s HRT-a dobio drugačiji službeni odgovor nego portal srednja.hr. U odgovoru Forum.tm-u kažu kako je emitiranje navedenog intervjua u tom trenutku bilo neprofesionalno te da kod sakih izbora HRT ‘javnosti želi jasno prezentirati sve kandidate za bilo koju izbornu funkciju, no, istovremeno, Ravnatelj Programa smatra da postoji pravo vrijeme za to, a trenutak glasovanja to nije i ne može biti.’