Pretraga

Jeste li i vi počeli vježbati? Evo kako spriječiti i liječiti bol u mišićima

A- A+

Ispitni rokovi su prije svega vrijeme za loše ideje. Postoje svakakve vrste loših ideja, no u vrijeme polu-lockdowna, teško je biti maštovit. Moguće je da je i vama pala na pamet jedna od sljedećih: preuređivanje sobe, učenje novog jezika ili vježbanje. Ako ste se odlučili na vježbanje, samo priznajte – već danima ste u bolovima.

foto: Pexels; Karolina Grabowska

Tjelovježba je vrlo bitna za zdravlje, i psihičko i fizičko. Jesu li ispitni rokovi idealno vrijeme za posvetiti se tijelu? Koliko jesu, toliko i nisu. Ipak, ako ste odlučili izdvojiti pola sata dnevno za sebe, ovo je odličan način za provesti to vrijeme. Nakon odrađenog treninga, sasvim sigurno ćete se osjećati odlično – puni energije i spremni za sve daljnje izazove koje učenje nosi.

Da budemo precizni, tako će se osjećati odmah nakon odrađenog treninga. Ono što slijedi nakon jest vrlo vjerojatno bol. Budimo realni, ako ste odlučili početi vježbati sada, velike su šanse da ste u potpunosti zakržljali. Moguće je da to primijetite i dok izvodite vježbanje, pa čujete samo krckanje koje vas podsjeća na to koliko ne brinete o vlastitom tijelu.

Vježbanje je super ideja ako ste spremni tome se posvetiti, a između ostalog, to znači i podnositi  bol neko vrijeme. Vjerojatno već znate da će s vremenom bol proći i da ako nastavite biti ustrajni će vaši mišići rasti te će se razvijati. No, zaista je teško na početku, kada jedva hodate, raditi čučnjeve dan za danom.

Tu bol u mišićima možete spriječiti na razne načine, a zatim i liječiti. Donosimo nekoliko savjeta koji bi vam mogli olakšati život. Donekle.

Pretjerivanje s vježbama

Iako će vas svakako boljeti svi mišići u tijelu, postoje stupnjevi boli. Ako pretjerate s vježbama, doseći ćete razine za koje niste bili ni svjesni da postoje. Stoga, krenite polako. Problem je što, kao i kad pijete alkoholna pića, posljedice ćete osjećati tek nakon. Dok vježbate, samo će vam biti teško izvoditi vježbe, no nećete shvatiti da pretjerujete – jer vam sve izgleda kao pretjerivanje.

Najbolje što možete napraviti jest da slijedite program za početnike. Na svu sreću, YouTube nudi barem milijun različitih vježbi koje je pripremio netko tko o tijelu (vjerojatno) zna nešto više od vas. Ako ste sigurni u vlastiti program, barem prvi dan krenite polako. Bolje dan nakon pojačati vježbe nego biti u bolovima.

Izdvojeni članak

[Kako si?] Studentica psihologije objasnila kako vježbanjem poboljšati memoriju i olakšati učenje

Istezanje

Najbitniji dio svakog treninga jest istezanje koje slijedi nakon. Nažalost, većina online treninga koje možete pronaći na YouTube-u ne sadrže istezanje, već se to nalazi u nekom odvojenom videu. I zato većina odluči preskočiti taj korak jer ‘ionako nije važno’. I tu naprave krucijalnu grešku.

Istezanje nakon treninga je ekstremno bitno, zato što mišiće koje ste naprezali, treba opustiti i dati im priliku da se vrate u ‘normalno’ stanje. Posebnu pažnju obratite na skupine mišića koje ste u tom treningu najviše uposlili. Odmah ćemo vam reći, bitno je da se pobrinete za noge, inače nećete moći hodati.

Magnezij

Studentski život nije lagan i rijetko kad se novci bacaju na nepotrebne stvari. Pod nepotrebne stvari naravno spadaju i dodaci prehrani koji su ustvari vrlo korisni, pa i potrebni. Pogotovo kada odlučite početi vježbati nakon što niste mjesecima ni pošteno potrčali za tramvajem.

Iako će vam magnezij kupljen u ljekarni vjerojatno biti bolji od onog skupljenog u dućanu na polici na blagajni, sve vam pomaže. Na početku bi bilo poželjno da magnezij konzumirate na dnevnoj bazi, samo dok vam se tijelo na navikne na redovitu fizičku aktivnost. Mada to ne znači da nakon dva-tri tjedna morate prestati uzimati ga, dapače.

Tablete protiv bolova

Kada vas bole mišići, riječ je o boli koja je stalna, sveprisutna i trajna. To znači da ste sljedećih nekoliko dana nakon prvog treninga u velikim problemima. Nekad je riječ o boli koju se može pretrpjeti i koja ne stvara probleme u svakodnevnim zadacima. No, kada vam postaje izazov ustati se sa sjedalice, onda je vrijeme za uzeti tabletu protiv bolova.

Jeste li i vi počeli vježbati? Evo kako spriječiti i liječiti bol u mišićima
Share via
Copy link
Powered by Social Snap