Nakon puno žongliranja ipak se vraća zaključivanje ocjena na polugodištu

U školskoj godini 2012./2013. izmijenjen je Zakon o odgoju i
obrazovanju, a novost je bila ta da više nema zaključivanja ocjena na
polugodištu. Ljetos je to na staro pokušao vratiti sada već bivši ministar znanosti i obrazovanja Predrag Šustar, najavivši izmjenu postojećeg Zakona te stavljanje
na javnu raspravu Nacrta zakona kojime će zaključivanje ocjena na
polugodištu ponovno biti uvedeno. No, krajem studenog se spomenuti Nacrt
zakona pojavio na stručnoj i javnoj raspravi, ali u njemu nije bilo ni traga ni glasa o najavljivanom zaključivanju na polugodištu.

No, evo početkom 2017., nepuna tri mjeseca nakon što je postao ministrom znanosti i obrazovanja, Pavo Barišić je ponovno aktualizirao tu priču, štoviše najavio da će se ipak vratiti zaključivanje ocjena na polugodištu.  

Ipak ništa od najavljenog zaključivanja ocjena na polugodištu

U nedavnom intervju za HTV na upit novinarke Sunčice Findak, je li razmišljao o ovoj je temi ministar je rekao sljedeće.

– I razmišljao sam i imamo konkretne prijedloge povjerenstva koje je radilo na izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju. Prijedlog je da se vrate ocjene na polugodištu i argumenti koje sam ja čuo mi djeluju uvjerljivi, rekao je Pavo Barišić.

Dakle prema ministrovim riječima, spomenuto povjerenstvo je izvršilo određenu procjenu još uvijek važećeg modela, mada vrednovanje to do ljeta 2016. nije činjeno, obzirom da je predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja Suzana Hitrec, tada upozoravala da se kod nas često ovakve odluke donose utemeljeno, bez evaluacije prethodnih modela.

MZOS planira od 2016. ponovno uvesti zaključivanje ocjena na polugodištu

– Tražila sam da se napravi evaluacija, no kod nas jednostavno nema profesionalnog pristupa ni kad se ukida ni kad se vraća neka odluka ili mjera. Što se konkretno tiče ocjenjivanja na polugodištu mogu reći da ocjena nije stvarna informacija o znanju učenika na polugodištu. Isto tako polugodišta nam nisu podijeljena ravnomjerno. Jedino što bi moglo ići u prilog vraćanju ocjena je da učenik kad vidi pogotovo negativnu ocjenu, prije je krene ispravljati. Međutim treba kompletno poboljšati sustav ocjenjivanja. Ne da se sve samo svodi na to ima li zaključivanja ocjena na polugodištu ili ne. Treba mijenjati cijeli sustav vrednovanja, a pitanje zaključivanja ocjena nije ključno pitanje, kazala je tada Hitrec za Index.hr.

Iz spomenutog intervjua za HTV istaknimo da je ministar dometnuo i kako reforma školstva po njemu nije nigdje zapela, štoviše da se ona intezivno nastavlja.

Najavio je kako se priprema imenovanje posebnog stručnog povjerenstva za provedbu strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, koje će donositi konkretne mjere.

Odgovori