Pretraga

Županija će testirati sve učenike četvrtih razreda, žele pronaći darovite među njima

A- A+

Jedna od većih zamjerki koje se stavljaju na teret hrvatskom obrazovnom sustavu ta je da ne prepoznaje darovite učenike te ne brine dovoljno o njihovu razvoju. Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije provest će testiranje učenika četvrtih razreda u čak 95 splitskih osnovnih škola, čime žele identificirati one potencijalno darovite.

pixabay.com

Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije (CI SDŽ) u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) provodi projekt ‘Identifikacija darovitih učenika u području matematike’.

Obuhvaćeno svih 95 osnovnih u SDŽ

U projekt je uključeno svih 95 osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji, odnosno oko četiri i pol tisuće učenika. Iz Centra za izvrsnost SDŽ pohvalili su se da je to prva županija u RH koja na ovaj način uvodi unaprjeđenja odgojno-obrazovnog sustava.

– Cilj nam je testirati sve učenike kako bismo identificirali one potencijalno darovite i visokomotivirane učenike i omogućili podršku njihovom cjelovitom razvoju. Školski koordinatori su se ozbiljno i odgovorno prihvatili posla u ovom projektu, poručili su iz Centra izvrsnosti SDŽ.

Dodaju, u testiranju neće koristiti klasični zadaci iz matematike, nego oni koji ‘omogućuju uočavanje potencijala učenika, njihove matematičke kreativnosti i načina rješavanja problema, pri čemu ponekad zaključak o potencijalnoj darovitosti iznenadi i samog učenika i njegovog nastavnika, jer učenik inače nije zainteresiran, motiviran ili aktivan na nastavi matematike (a ima potencijala koji ostaju neuočeni zbog osobina ličnosti ili nekih drugih razloga)’.

– Učenici svakako imaju koristi od sudjelovanja u ovom projektu, jer se upoznaju s ispitnom situacijom kakve ih čekaju kasnije u životu, što im može olakšati pristupanje testiranjima i suočavanje sa stresom ispitne situacije, kažu iz Centra za izvrsnost SDŽ.

Izdvojeni članak

U školama više od sedam tisuća darovite djece, a Hrvatska bez stipendija za ‘male genijalce’

Ispiti će se pisati u školama, testiranje traje oko četiri školska sata

Ističu i kako su ovim projektom obuhvaćeni i učenici koji nisu iznimno daroviti u području matematike, već imaju potencijala za razvoj i rast.

– Sudjelovanje svih učenika četvrtih razreda važno je kako bi se dobili što sveobuhvatniji podaci i donijeli valjani zaključci, bez obzira smatraju li roditelji/staratelji da im je dijete i u kojoj mjeri darovito u području matematike, poručuju iz Centra za izvrsnost SDŽ.

Učenici će dobiti test matematičkog rezoniranja, kreativnosti i rješavanja problema, a posebni upitnici stići će i njihovim roditeljima te učiteljima. Testiranje se provodi u matičnim školama učenika, traje četiri školska sata, ali učenici će same testove i upitnike rješavati otprilike dva školska sata. Informacija o potencijalnoj darovitosti učenika bit će dostavljena školama, koje će tu informaciju proslijediti roditeljima potencijalno darovite djece.

– Oni učenici koji se posebno iskažu na ovom testiranju, imat će mogućnost sudjelovanja u programima Centra izvrsnosti SDŽ (matematike) u školskoj godini 2021./2022. Potencijalno darovitim učenicima u području matematike, koji zbog ograničenog broja polaznika u CI SDŽ neće ostvariti pravo upisa, škole će, u skladu sa svojim mogućnostima, omogućiti aktivnosti i potporu razvoju njihovih potencijala, a moći će sudjelovati i u drugim aktivnostima CI SDŽ, poručili su iz Centra izvrsnosti SDŽ odakle pozivaju roditelje da daju suglasnost za sudjelovanje djece u ovom testiranju.