Pretraga

Facebook prati i nadzire svaku vašu privatnu poruku

A- A+

Mnogi korisnici Facebooka preko privatnih poruka otkrivaju jedni drugima brojne tajne, činjenice i stvari o sebi jer misle da taj sadržaj nitko drugi ne nadzire. No, potonje nije točno. Nad svakom vašom privatnom porukom Facebook vrši nadzor, zbog čega je ta društvena mreža suočena s nekolicinom tužbi ljutitih korisnika.

Skoro svaki korak u virtualnom internetskom svijetu netko prati, a nije drugačije niti na društvenim mrežama. Facebook se suočava s tužbama skupine nezadovoljnih korisnika zbog, kako pišu britanski mediji, navodnog praćenja privatnih poruka pomoću kojih daju podatke oglašivačima i trgovcima.

Izdvojeni članak

Facebook zna koliko ste puta ‘uhodili’ nekoga na Facebooku

Facebook prati sadržaj privatnih poruka

U tužbi podignutoj na saveznom sudu u Kaliforniji se tvrdi da kada korisnici dijele link za neku drugu internetsku stranicu putem privatnih poruka, to Facebook skenira i na taj način profilira internetske aktivnosti pošiljatelja. Naveli su i to da spomenuta iz društvene mreže sustavno presreću poruke kako bi spremali korisničke podatke i profitirali od dijeljenja tih podataka s tvrtkama koje skupljaju podatke, oglašivačima i trgovcima.

Iz Facebooka su priopćili da su te optužbe neutemeljene te da će se snažno braniti. Tužbom svaki od ljutitih korisnika zahtijeva odštetu od 10 tisuća dolara, a ista je podnesena početkom ovog tjedna. Citirali su nezavisna istraživanja kojima su navodno otkrili da Facebook provjerava sadržaj privatnih poruka svojih korisnika ‘u svrhe koje nisu povezane s olakšavanjem prijenosa poruka’.

Izdvojeni članak

Nova aplikacija otkriva tko vas od vaših Facebook prijatelja mrzi

Korisnici otkrivaju činjenice o sebi jer ne znaju da ih se nadzire

– Predstavljajući korisnicima da je sadržaj Facebook poruka ‘privatan’ predstavalja posebno isplativu priliku za Facebook’, naznačeno je u tužbi podignutoj saveznom sudu u Kaliforniji.

Da je to tako, tužitelji potkrepljuju činjenicom da korisnici vjeruju kako komuniciraju na usluzi bez nadzora i zbog toga otkrivaju o sebi stvari koje inače ne bi otkrivali kada bi znali da se sadržaj prati. Drugim riječima, Facebook se pozicionirao da dobije dijelove korisničkih profila koji su nedostupni drugim skupljačima podataka.